Gå til innhold

Kypros

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ung (iallefall relativt...) og singel og verden ligger der åpen, og så tenker du på noe så kipt og satt som KYPROS! Var der en gang for 100 år siden, og allerede da var øya helt ødelagt av turisme. Tør ikke tenke på hvordan den er idag. Hvis det er sol, bading, øl og festing du er ute etter, så har du jo hele den greske øyverden. Hvis du styrer unna de største og mest kjente øyene, finner du helt sikkert dette, men har også en sjanse til å slippe unna påtrengende mange fulle fjortiser og lyserøde tyskere.

Skrevet

Ung (iallefall relativt...) og singel og verden ligger der åpen, og så tenker du på noe så kipt og satt som KYPROS! Var der en gang for 100 år siden, og allerede da var øya helt ødelagt av turisme. Tør ikke tenke på hvordan den er idag. Hvis det er sol, bading, øl og festing du er ute etter, så har du jo hele den greske øyverden. Hvis du styrer unna de største og mest kjente øyene, finner du helt sikkert dette, men har også en sjanse til å slippe unna påtrengende mange fulle fjortiser og lyserøde tyskere.

Endelig en til som har skjønt det :-)

Skrevet

Jeg synes alltid det er ustyrtelig morsom når turister klager over at noe er "ødelagt av turisme" :-)

Skrevet

Jeg synes alltid det er ustyrtelig morsom når turister klager over at noe er "ødelagt av turisme" :-)

Nei, hvorfor det! Jeg sier ikke at jeg forventer å være turist alene, ei heller at jeg på død og liv vil til øde steder "uberørt av turisme". Men det er jo ingen hemmelighet at ulike land har ulik tilnærminmg til og restriksjoner for utbygging av turisme. Noen tenker kortsiktig og ønsker å presse mest mulig ut av dette i en begrenset periode, mens andre land/steder velger en mer planlagt strategi som gjør at de beholder en viss kontroll over utviklingen. Allerede for mange år siden tilhørte Kyprios det første eksempelet, og etter hva jeg har hørt har det ikke endret seg til noe mer positivt.

Men sikkert helt ok for folk som liker i gå i kø i ferien....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men nå er vi en gjeng med hannkjønn som skal nedover, og jeg tror de færreste av oss er interessert i en eller annen øy hvor det hovedsakelig bor grekere.

Ingen av oss ser på "turisme" som et skjellsord, og vi hadde selvfølgelig ikke vurdert (vi har ikke valgt noe ennå) Kypros hvis det var en rolig og avbalansert ferie blant grekere vi var ute etter.

Vi vil ha sol og øl og god mat, og ikke spesielt mye ro. Vi er heller ikke ute etter å se spesielt mye annet enn stranda, muligens en eller annen fisk hvis vi blir edru nok til å snorkle, og diverse barer.

Til denne typen ferier er det nettopp turistfeller som funker.

mil1365380270
Skrevet

Var der for noen år siden, skal ikke dit igjen. Finnes ikke sjarmerende. Men det passer sikkert til deres bruk. Er litt å se, f.eks. kan man dra inn til hovedstaden, Nicosia. I august begynner nok de som jobber og bor der å bli rimelig lei av turister, men hvis dere ikke bryr dere om sånt, får dere det sikkert fint. Aya Napa er en velfungerende turistmaskin.

Skrevet

KAn nok sammenlignes med Kos, der var vi helt helt i begynnelsen av sep. og det var endel folk der, men ikke som det pleier. Og sikkert langt mer behagelig..

Jeg hadde helt klart synets slutten av august er laaangt bedre enn midt i høysesongen.

petter smart
Skrevet

Ayia Napa er en plass jeg aldri kommer til å reise tilbake til.

Plassen var ekstremt turistifisert, men det var greit nok. Men det var ingen sjarm. Og det var veldig dyrt.

Det er ingenting å se der (bortsett fra utallige uteplasser med temaer fra filmer). Men det er fortsatt mye folk i slutten av august (var der selv i slutten av august). Hovedsaklig fulle egnelske tenåringer.

Jeg ville heller dratt til en gresk øy.

Var i Hersonissos på Kreta. Prisene var omtrent det halve, og en kunne være litt kulturell om en fikk det over seg også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ayia Napa er en plass jeg aldri kommer til å reise tilbake til.

Plassen var ekstremt turistifisert, men det var greit nok. Men det var ingen sjarm. Og det var veldig dyrt.

Det er ingenting å se der (bortsett fra utallige uteplasser med temaer fra filmer). Men det er fortsatt mye folk i slutten av august (var der selv i slutten av august). Hovedsaklig fulle egnelske tenåringer.

Jeg ville heller dratt til en gresk øy.

Var i Hersonissos på Kreta. Prisene var omtrent det halve, og en kunne være litt kulturell om en fikk det over seg også.

Thank you.

Mye som tyder på at vi driter i Kypros nå. Det høres for dyrt ut. På sånne turer spises og drikkes det ute uten hemninger og tanke på kommende visa-regning, så det høres ikke bra ut det her.

Dessuten har jeg vært skeptisk til den yngre garde hele veien, og du har helt sikkert rett. Når nordmenn og svensker forsvinner fra stedet, kommer ferierende fjortiser fra andre land, og vi er like langt.

Noen formening om hvordan Hersonissos er sent i august? Jeg tenker i forhold til folk, alder, osv.

petter smart
Skrevet

Thank you.

Mye som tyder på at vi driter i Kypros nå. Det høres for dyrt ut. På sånne turer spises og drikkes det ute uten hemninger og tanke på kommende visa-regning, så det høres ikke bra ut det her.

Dessuten har jeg vært skeptisk til den yngre garde hele veien, og du har helt sikkert rett. Når nordmenn og svensker forsvinner fra stedet, kommer ferierende fjortiser fra andre land, og vi er like langt.

Noen formening om hvordan Hersonissos er sent i august? Jeg tenker i forhold til folk, alder, osv.

Var selv i Hersonissos i slutten av august (tar som regel ferie i slutten av august).

Det var ikke overfolksomt, men fortsatt mer enn nok folk til at stemningen var god.

Synes ikke det var særlig høy fjortisfaktor, men det er noen år siden jeg var der så det er mulig jeg hadde fjortisfaktor selv.

Og det var så billig å drikke at stemningen ble enda bedre. I butikkene får du alkohol til spottpris (i motsetning til Ayia Napa der det var dyrere enn på polet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...