happyy Skrevet 1. mai 2006 Skrevet 1. mai 2006 Jeg bruker Cipralex 20 mg mot depresjon og Inderal 80 mg mot rødming (angst). Har brukt det i 8 mnd. Jeg klarer ikke mer av bivirkningene; null lyst på sex, følelsesløs , sliten, "lat"... Jeg er også sur og grinete og lei av alt! Tror ikke medisinen virker så godt på meg lenger, men jeg vil ikke øke dosen! Har lyst til å prøve johannesurt, men er så redd for å trappe ned og slutte med medisinene. Prøvde å trappe ned cipralexen til 15 mg, men fikk veldig angst, så jeg trappa opp igjen. Hater medisinene, men føler jeg er "avhengig"! Er så redd for hvordan det blir å trappe ned, og om det andre funker! Noen som har erfaring med johannesurt?? Virker det mot sosial angst?? 0 Siter
Gjest Fado Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har akkurat begynt med Johannesurt (dobbel dose) i håp om å ta knekken på en bipolar depresjon. Foreløpig ingen effekt.Jeg tar ingen andre medisiner Dette er det jeg har fått høre: Fastlegen min mener det er å kaste penger rett ut av vinduet. Siden det er planteekstrakter er det usikkert om det er like stor mengde av aktive ingredienser i hver pakke. På apoteket visste de faktisk ikke om det er standariserte ekstrakter. En psykiater spurte meg om jeg var klar over hvor mange psykoaktive ingredienser det faktisk er i Johannesurt. Det er ganske mange. Konklusjonen må bli: spør legen din før du begynner! I pakningsvedlegget står det at det er til egenbehandling og da virker det så uskyldig, men jeg vet sannelig ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.