Gå til innhold

Uteliggeren på Blindern T-bane

Anbefalte innlegg

Gjest Terje T bane

Noen som vet hvor uteliggeren på Blindern T-bane tok veien? Etter ryktene skal han ha holdt til i området i nærmere 30 år, inntil han forsvant like før jul. Søppleslottet hans ble i samme periode "flyttet".

Tok han kvelden, eller har han kanskje startet et nytt til på en eksotisk stillehavsøy!!?

Noen som kjenner til hans skjebne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228979-uteliggeren-p%C3%A5-blindern-t-bane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tror d

kan ikke hjelpe deg, men venter spent på svar. Husker han godt fra det året jeg bodde i oslo. 93/94. Snakket litt med han da jeg gikk tur i området.

Tok ikke han endelig mot hjelp, husrom og uføretrygd til slutt da?

Tror han lever i beste velgående et sted.

Annonse

• 14 år senere...
HMHOM skrev (14 minutter siden):

Hei, denne uteliggeren holder seg fortsatt til blindern/marienlyst/Majorstua område til den dag i dag og viser ingen tegn på alvorlig skade eller sykdom. 

Er du sikker på at det er samme person du har sett? Trodde han hadde bodd på sykehjem i mange år nå, - jfr. https://www.aftenposten.no/norge/i/7KoQ9/hoeyesterett-godkjenner-tvangsvask

Annonse

Madelenemie

Hei

han studerte med min far, startet tidlig med å gå i bestemte matematiske mønstre også under studietiden.

jeg måtte krysse veien når jeg passerte han pga lukten dessverre. Jeg hentet søsken i barnehagen om måtte daglig passerer boplassen hans, det var en eim av sur lukt på svært lang avstand og klærne liksom råtnet på kroppen hans.

Han var en flink student sa min far,  men noe sa vel «klikk» på et eller annet tidsrom.

Jeg husker jeg som barn var fascinert av han, jeg hadde også mine beregninger av ant. skritt innenfor fortauskantene, men jeg brakk meg av den sure lukten. Det luktet ikke skitt, men surt og sånn at man brakk seg om man fikk lukten i nesen.

og lukten var så sterk at man kunne få eimen i nesen selv om man gikk på andre siden av gaten.

Forøvrig må jeg si at han virket fornøyd, det er i hvert fall  bra.

AnonymBruker
Madelenemie skrev (7 minutter siden):

Hei

han studerte med min far, startet tidlig med å gå i bestemte matematiske mønstre også under studietiden.

jeg måtte krysse veien når jeg passerte han pga lukten dessverre. Jeg hentet søsken i barnehagen om måtte daglig passerer boplassen hans, det var en eim av sur lukt på svært lang avstand og klærne liksom råtnet på kroppen hans.

Han var en flink student sa min far,  men noe sa vel «klikk» på et eller annet tidsrom.

Jeg husker jeg som barn var fascinert av han, jeg hadde også mine beregninger av ant. skritt innenfor fortauskantene, men jeg brakk meg av den sure lukten. Det luktet ikke skitt, men surt og sånn at man brakk seg om man fikk lukten i nesen.

og lukten var så sterk at man kunne få eimen i nesen selv om man gikk på andre siden av gaten.

Forøvrig må jeg si at han virket fornøyd, det er i hvert fall  bra.

Dette med lukt... Tenker på hvordan det var før i tiden når folk ikke forstod betydningen av personlig hygiene. Tenk hvordan det feks luktet blant de velsituerte i Versailles-palasset. De dynket seg bare med parfyme og eksrementer og urin kastet de bare utenfor vinduene. Sier historien. 

Anonymkode: 5403c...b13

Jeg husker ham godt, både den rare gangen og at han lå (og luktet) rett ved t-banestasjonen. Husker også at mange voksne, også ansatte ved universitet, hadde lange samtaler med ham. Han var visst både kunnskapsrik og intelligent, men hadde kanskje "tippet litt over", som man sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...