Gå til innhold

Å ta to liv

Anbefalte innlegg

ulrikkeutenlykke

Jeg er en 21år gammel jente som sliter veldig med psyken. I en lenger periode har jeg slitt med innsovningen, og når jeg sovner sliter jeg med at jeg våkner om igjen og om igjen. Nå er jeg sliten av og vere utslitt av å ikke sove, itilegg til lange og stressende dager på skolen. Ellers er det mye annet som foregår inni meg, selv om det ikke vises på utsiden. Jeg er ensom, men har nok av venner, og jeg har veldig mye på samvittigheten. Faren min har flere ganger prøvd å ta livet sitt, og jeg vet at det er min feil etter alle problene jeg har laget i familien helt siden jeg var barn. Nå er pappa forholdsvis frisk, men jeg vil ikke fortelle hvordan jeg har det, jeg er redd han vil bli syk av det. Ikke orker jeg leve lenger med alt som er inni meg heller, men om jeg tar mitt liv, vet jeg at pappa kommer til å ta sitt og, og det kan jeg ikke gjøre mot søskenene mine. Jeg har prøvd og fortelle en venninne hvordan jeg har det, men hun mener jeg overdriver og må slutte og tulle. Hun tar meg ikke seriøst i det hele tatt, jeg er jo alltid blide og glade Ulrikke, og det gjør det enda vanskligere å prøve og snakke med noen andre.

Ikke kan jeg søke profesjonell hjelp uten at faren min får vite det heller, og han kan ikke vite det. Jeg må skåne han fra mine prolem, han har det jo vondt nok med seg selv.

Hva skal jeg gjøre? Jeg orker ikke dette lengre, men tar jeg mitt liv tar jeg pappas liv og. Jeg forventer ikke noen løsning, jeg bare trengte å få det ut. Dette er uutholdelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230836-%C3%A5-ta-to-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest linnelinn

hmm... en kan ikke vente at venner takler slike alvorlige problemer...:-( Slikt er opp til et behandlingsapparat...

Men hvorfor sier du at din far må finne det ut om du søker hjelp? Det er taushetsplikt i helsevesenet, jeg tror da du fint kan få hjelp uten at noen får finne det ut...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230836-%C3%A5-ta-to-liv/#findComment-1750514
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at foreldrene mine har prøvd å tatt livet av seg flere ganger. Du må huske at det er IKKE din feil. Du kan ikke ta ansvar for faren din sitt liv. Du er datteren hans, og det er han som skulle tatt seg av deg, ikke omvendt. Søk hjelp. Det trenger faren din absolutt ikke hvite. Kanskje vil du komme kontakt med en voksen person som kan ta seg litt av deg, og du kan være akkurat så liten og lei deg som du vil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230836-%C3%A5-ta-to-liv/#findComment-1750595
Del på andre sider

nervevrak snart

hmm... en kan ikke vente at venner takler slike alvorlige problemer...:-( Slikt er opp til et behandlingsapparat...

Men hvorfor sier du at din far må finne det ut om du søker hjelp? Det er taushetsplikt i helsevesenet, jeg tror da du fint kan få hjelp uten at noen får finne det ut...

Hei jeg skjønner godt hvordan du har det. Men du skal vite at det ikke er noen som behøver og vite at du får hjelp. Å snakke med venninner om problemene er bare dumt. De aner ikke hvordan det er og være så langt nede og sier som regel en masse dumme svar som man absolutt ikke har bruk for. Har slitt med de samme problemene nå i over 20 år.Etter ti år med seksuelt misbruk blir en temmelig forandret så jeg vet hva det vil si og ikke ville såre våre nærmeste. Men kjære deg søk hjelp du er så ung.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230836-%C3%A5-ta-to-liv/#findComment-1752726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...