Gå til innhold

Matintoleranse forårsaket av vitaminmangel (lang)


seriøs

Anbefalte innlegg

Hei,

kroppen min er litt ute på tur vitaminmessig om dagen og jeg lurer derfor på om det er noen som har noe av de samme erfaringene og har blitt friske.

Altså, etter mye vondt i magen de siste årene og konstant matvareintoleranse mot bl.a. hvetemel og melk snart et år nå har jeg endelig fått kommet meg til en ernæringsfysiolog. Der fikk jeg tatt de rette blodprøvene jeg burde fått tatt mye før og de viste bl.a:

- for lite magnesium (regulerer stress)

- for lite selen

- for lite sink

- for lite selen

- for lite folat

- for lite jern

- for lite vitamin B12, C og D

- alt for mye homocystein (gir fare for hjerte- og karsykdommer)

Dette gjør at slimhinnene mine får problemer med å ta opp maten jeg spiser og dermed har jeg utviklet matintoleranse.

Nå har jeg blitt satt på en hestekur med mange vitaminpiller hver dag i 3 mnd og så skal jeg tilbake å teste meg igjen for å se om verdiene har blitt bedre og om jeg har blitt bedre.

Noen som har eller har hørt om noen med lignende erfaringer? Altså matintoleranse som skyldes at kroppen er litt i ulage innholdsmessig når det gjelder vitaminer og stoffer.

Matintoleransen har artet seg med mye vond og oppblåst mage (ingen problemer med avføring eller noe annet) og jeg må fort "ned i kjelleren" for å hente krefter i hverdagen i tillegg til at jeg har vært endel forkjølelsessyk m/feber. Ellers er jeg en over gjennomsnittet frisk og sprek jente på 25, jeg er høyt utdannet og jeg trener 3-5 ganger i uka variert trening.

Noen med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Har du hørt om TAHITIAN NONItm Juice? Det er det masse forskjellige næringsstoffer og vitaminer i naturlig og flytende form. Det anbefaler jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...