Gå til innhold

ebbamor


Gjest feita

Anbefalte innlegg

Gjest feita

Du skriver så godt og gir veldig gode råd som er i tråd med det jeg tenker og føler selv.

Jeg er veldig overvektig. Har ikke veid med på en stund nå, men var da 118 kg fordelt på 169 cm. Vil anta jeg veier det samme eller kanskje litt mer nå.

Jeg er definitivt sukkeravhengig og trøstespiser mye!

Hvordan klarer jeg å få bukt med dette.

Problemet mitt er at jeg fortsatt ammer barnet mitt som er 8 mnd gammelt. Og at jeg er veldig mye alene da mannen min reiser mye.

Jeg vil så veldig gjerne gjøre noe med overvekten min, men klarer ikke å finne nok motivasjon (selv om hjernen har plenty av gode grunner...)

Kan du gi meg noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

For det første: Jeg foreslår at du finner deg et annet kallenavn enn feita :-) Det er godt mulig du har et glimt i øyet når du kaller deg dette, men jeg tror du ville hatt glede av å finne et mer positivt ladet ord om deg selv. Ord er viktige! Ikke snakk stygt om deg selv :-)

Det er hyggelig at du synes jeg skriver godt og gir gode råd. Takk for det :-)

Ja, du er definitivt overvektig. Og sannsynligvis ville du fått det bedre hvis du slapp å bære på så mye overflødig vekt. Men first things first, som det heter på godt norsk:

Mitt råd til deg, er at du finner ut hva sukkeravhengigheten og trøstespisingen din kommer av. Kanskje du finner ut at du spiser fordi du er trist ... Javel - men hvorfor er du trist? Du sier at du er mye alene? Hvorfor er du alene?

Problemet ditt er ikke at du fortsatt ammer barnet ditt. Det er flott!!! at du fremdeles ammer. Fortsett med det!

Du er inne på noe viktig når du sier du er mye alene fordi mannen din reiser mye. Jeg tror mye av det du trøstespiser for, ligger forankret i en ensomhetsfølelse. Kanskje det ikke stemmer for deg, men jeg aner at det ligger noe her?

Kjenner du ikke andre babymødre du kunne vært sammen med og utvekslet gleder og frustrasjoner med? Hva med venner som ikke har (eller som har) barn? Familie ellers?

Kunne du melde deg inn i en klubb eller forening og gjøre ting som interesserer deg?

Jeg kunne hatt lyst til å anbefale deg å lese en bok jeg selv har vært med på å skrive om overvekt, slanking og hvordan få et bedre forhold til sin egen kropp. Imidlertid er det jo ikke lov å reklamere for bøker man selv har skrevet her inne, så du kan sende meg en mail på [email protected], så skal jeg sende deg tittelen.

Håper du fikk noe ut av svaret jeg ga deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kurver

Hei! Jeg er vel på samme størelse som deg. Jeg sliter veldig med å gå ner i vekt, klarer ikke å være motivert mere enn noen få uker. har dårlig selvtilitt. Har samboer som elsker meg som jeg er men jeg er laaangt ifra fornøyd med meg selv. Tenker alltid på vekta, mat, trening, hvordan jeg ser ut. finner ikke noen fine klær. er drittlei!! jeg har ikke barn men vi har veldig lyst på barn. Var du overvektig når du ble gravid? kanskje vi kan fortsette å ha kontakt? hjelpe hverandre med motivasjon, tips osv. er vanskelig for andre å forstå hvor vanskelig det er, mener at det er vel bare å spise mindre osv.

Håper du svarer kjmpefort!

Klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feita

Hei! Jeg er vel på samme størelse som deg. Jeg sliter veldig med å gå ner i vekt, klarer ikke å være motivert mere enn noen få uker. har dårlig selvtilitt. Har samboer som elsker meg som jeg er men jeg er laaangt ifra fornøyd med meg selv. Tenker alltid på vekta, mat, trening, hvordan jeg ser ut. finner ikke noen fine klær. er drittlei!! jeg har ikke barn men vi har veldig lyst på barn. Var du overvektig når du ble gravid? kanskje vi kan fortsette å ha kontakt? hjelpe hverandre med motivasjon, tips osv. er vanskelig for andre å forstå hvor vanskelig det er, mener at det er vel bare å spise mindre osv.

Håper du svarer kjmpefort!

Klem....

Hei og hopp!

Jeg var overvektig når jeg ble gravid første gangen. Veide vel ca. 90 kg da. Åååå, som jeg skulle ønske jeg var så lett nå!

Da jeg ble gravid med nr. 2 veide jeg 99. Og da jeg ble gravid med nr. 3 veide jeg litt over 100. Da hadde jeg slanket meg godt over 20 kg ved hjelp av Eurodiet (Dr. Lindberg). Det funket kjempebra, men jeg kan ikke bruke det nå som jeg ammer.

Det som var så fint med Eurodiet var at jeg gikk fort ned i vekt. I tillegg var det veldig greit i begynnelsen å bare spise de produktene dietten hadde. Da ble mat på en måte et ikke-tema. Det var helt greit å lage mat til resten av familien.

Men det å skulle legge om til å spise riktig nå synes jeg er kjempevanskelig. Jeg må snike meg til å spise og må spise raskt, fordi hverdagen er så hektisk. (Og ja, jeg vet dette er unnskyldninger, men... :))

Det jeg trenger er et skikkelig fraspark, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Vi kan godt ha kontakt og prøve å få til dette sammen. Det hjelper ofte det.

Du kan maile meg på: [email protected]

Fint nick forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
bugge -jenta

Jeg antar du har prøvd krom mot sukkerbehovet.

Jeg har nå gått på noen slankekurs, og det jeg blir like forbauset over hver gang, er hvor mye det stabiliserer trangen til søtt hvis jeg får i meg hver eneste dag frukt for ca. 200 kcal.

Det løser ikke alt, er klar over det, men det er lurt å gjøre det.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...