Gjest tykk og fet Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Nå må det bare skje noe her. Jeg har blitt veldig overvektig (BMI på over 40). Jeg vet jeg spiser fordi jeg føler jeg ikke får nok omsorg fra de rundt meg. Hvordan går jeg frem for å komme ut av denne vonde sirkelen? 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hvis jeg var deg ville jeg gjort som en psykolog(kursdeltaker) sa til meg på et av Grete Roedekursene jeg har gått på. Det går an å ri to hester på en gang. Jeg vet ikke om det er det beste bildet jeg har hørt, men jeg forstod henne da. Jeg trengte å gå ned i vekt for min egen skyld, samtidig hadde jeg behov for hjelp som ikke et slankekurs, eller slanking på egenhånd gav meg. Du skriver at du spiser som et substitutt for noe, og jeg ville søkt hjelp for det som ligger bak, det underliggende som gjør at du spiser. Dette kan du snakke med legen din om. Kanskje gå til en terapeut, eller i en gruppe. Så går det også an å få litt drahjelp av en gjeng som er i samme situasjon og vil bli lettere i kropp og sinn, enten det er et slikt kurs jeg nevnte, eller et annet. Mitt råd er at det er et kurs som forholder seg til normal mat, sunn livsstil. Så jeg liker det du skriver, gi omsorg til deg selv. Gi deg selv omsorg på de områdene som har med årsak å gjøre, gi deg selv omsorg på de områdene som har med virkning å gjøre. Lykke til fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.