Gå til innhold

bryr han seg????


andrine

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år og har spiseforstyrrelser, riktig nok ikke særlig alvorlig, men likevel. Var sist hos legen i april, skrev et brev til ham i juni/juli som jeg leverte på legekontoret.

legen min holder på å ta videreutdanning på et sykehus 4 mil herfra, men er på kontoret ca 1 gang hver 14.dag

Jeg har ikke hørt noe fra ham siden.

går til psykolog også, og det er liksom lit enklere da.....

Er legen min en lege som bryr seg eller????????

Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Han er tilbake på legesenteret i september

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Andrine ! Det er fint at du har kontakt med en psykolog, spesielt nå når legen din tydelig ikke er så lett å få kontakt med. Da din lege driver med videreutdanning og bare er på legekontoret 1x hver 14.dag, vet jeg ikke hva slags avtaler han har med legekontoret, dvs hva slags oppgaver han da gjør. Dersom du likte legen din vil jeg anbefale deg å få en time når han er tilbake igjen. Din lege vil kunne følge deg opp somatisk (kroppslig) i forhold til din spisefortyrrelse, - og også samarbeide med din psykolog dersom du ønsker det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Andrine ! Det er fint at du har kontakt med en psykolog, spesielt nå når legen din tydelig ikke er så lett å få kontakt med. Da din lege driver med videreutdanning og bare er på legekontoret 1x hver 14.dag, vet jeg ikke hva slags avtaler han har med legekontoret, dvs hva slags oppgaver han da gjør. Dersom du likte legen din vil jeg anbefale deg å få en time når han er tilbake igjen. Din lege vil kunne følge deg opp somatisk (kroppslig) i forhold til din spisefortyrrelse, - og også samarbeide med din psykolog dersom du ønsker det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Takk for svar på spørsmålet mitt.

Jeg tror ganske sikkert at jeg vil fortsette å gå til ham, dersom jeg bestemmer meg for å gå til lege og psykolog lenger, det vet jeg ikke helt enda.

Han er en grei lege, og jeg føler at han forstår meg, litt i ivertfall.

Når du sier oppfølging av det somatiske, hva vil det si?

bør han veie meg,ta evt. tester/blodprøver. Hva bør han egentlig gjøre. jeg er vel ikke akkurat i faresonen, og det er ikke så alvorlig. jeg er 17 år, er 172 cm og veier ca59 kg nå, men den har vært nede i 54 kg i løpet av ferien. Jeg går i tillegg på antidep. Fontex, med blandet grunnlag bulimi/depresjon.

Spy perioden er jeg over, men det er ikke fritt for bruk av avføringsmidler, selv om jeg kontrollerer forbruket enda. Dette vet ikke legen om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Takk for svar på spørsmålet mitt.

Jeg tror ganske sikkert at jeg vil fortsette å gå til ham, dersom jeg bestemmer meg for å gå til lege og psykolog lenger, det vet jeg ikke helt enda.

Han er en grei lege, og jeg føler at han forstår meg, litt i ivertfall.

Når du sier oppfølging av det somatiske, hva vil det si?

bør han veie meg,ta evt. tester/blodprøver. Hva bør han egentlig gjøre. jeg er vel ikke akkurat i faresonen, og det er ikke så alvorlig. jeg er 17 år, er 172 cm og veier ca59 kg nå, men den har vært nede i 54 kg i løpet av ferien. Jeg går i tillegg på antidep. Fontex, med blandet grunnlag bulimi/depresjon.

Spy perioden er jeg over, men det er ikke fritt for bruk av avføringsmidler, selv om jeg kontrollerer forbruket enda. Dette vet ikke legen om.

kjære andrine ! Somatisk, betyr det kroppslige, altså det du selv sier tester, blodprøver , hjerte , lunger, puls, blodtrykk, dvs følge deg for å se at kroppen fungerer slik den skal og hjelpe deg dersom han finner noen verdier som f.eks er i faresonen . Dersom du bruker Fontex er det selvsagt viktig at du også kontrolleres regelmessig i henhold til effekt av medisinene, mengde og evt. bivirkninger.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...