Gå til innhold

Kan jeg ha en form for Tourette syndrom?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolar søker råd ang Tourette

Etter å ha sett et program om TS så lurer jeg på om det er det jeg kan lide av.

Jeg har et vanskelig problem. Ofte når jeg er i forsamlinger eller venner, så klarer jeg ofte ikke å holde på deg jeg skal si, eller vente. Det er som om noe brenner inni meg, og jeg må si det samme søren for å få fred. Da er jeg ofte ganske gira fra før av.

Av og til har det vært litt pinlige ting , men stort sett har det vært faglige ting som jeg lurer på, og klarer rett og slett ikke å la spørsmålet ligge.

Jeg er ofte fortvilet fordi jeg ikke klarer å holde kjeft som andre folk, og hvorfor jeg ikke klarer å la være å si noe, spesielt når det engasjerer meg.

Kan dette være et tegn på TS?. Eller dreier TS seg bare om å si stygge ord og å ha tics.

jeg er foreløpg diagnostisert som bipolar. Trodde jeg hadde ADHD, men det ble avkreftet av nevropsykologisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232508-kan-jeg-ha-en-form-for-tourette-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipolar søker råd ang Tourette

Det er egentlig et fåtall av dem som har Tourettes som har disse stygge ordene.

Du finner en del info Om TS på hjemmesiden til touretteforening:

http://touretteforeningen.no/text/view/3053.html

ut fra den siden der så kan ikke jeg kjenne meg igjen i noen symptomer. Der fokuseres det bare på tics, og ikke den impulsiviteten som jeg beskriver.

Gjest mamma 24-7

JO det kan også være en forklaring. Håper vel egentlig at det er det, og ikke noe TS.

Tja, det er neppe verre å ha tourettes enn andre diagnoser vil jeg tro. Det det kommer ann på er vel graden av tourettes, med andre ord hvor plagsomt det er for den som har det.

Annonse

serenity777

Tja, det er neppe verre å ha tourettes enn andre diagnoser vil jeg tro. Det det kommer ann på er vel graden av tourettes, med andre ord hvor plagsomt det er for den som har det.

Høres ikke ut som Tourette`s. Uten at jeg skal påberope meg å være ekspert. Jeg har selv hatt det slik du beskriver i perioder da jeg var yngre. Man blir bare veldig ivrig.

Gjest mamma 24-7

ut fra den siden der så kan ikke jeg kjenne meg igjen i noen symptomer. Der fokuseres det bare på tics, og ikke den impulsiviteten som jeg beskriver.

Det er tics som er tourettes syndrom, derfor er det dette det fokuseres på.

Impulsivitet kan kanskje noen ganger være tillegsproblematikk, men er ikke et diagnosekriterie for tourettes så vidt jeg vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...