Gå til innhold

Sosangst og eksponering

Anbefalte innlegg

Gjest Huffyk

Utviklet sosialangst i forbindelse med et sammenbrudd for ca 5år sia. Depresjon og annen angst har jeg delvis kommet til livs. Det er denne hersens sosialangsten som holder kveletak på meg. Gått til psykolog en stund og fått hjelp av 'spesialist' med medisiner og jeg har virkelig prøvd å oppsøke det jeg frykter men det er så forferdelig og det blir aldri bedre. Det er det samme hver gang, holder på å kaste opp, svimmel, skjelver, svetter. Psykologen prøver å overbevise meg om at andre ikke legger merke til det. Yeah right. Rart de spør om jeg føler meg syk da... Det er måte på hvor dårlig man skal bli og klare å være i situasjonen.

Begynner å lure på om jeg kommer til å bli frisk... Det virker ikke sånn. Orker snart ikke denne selvpiningen mer, drar meg selv bare lenger og lenger ned i gjørma. Ansgten er akkurat like sterk som den har vært hele tiden. :(((

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232626-sosangst-og-eksponering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Veronika27

Hei.

Jeg var hos legen i dag. Fikk beskjed om at det var to måter folk ofte taklet angst på.

1. Låste seg inne, tok tabletter og ventet på bedring.

2. Presset seg til alt hele tiden. Lagde planer om mål for hver dag hele uken. etc

Hun sa at begge deler er feil. Det beste var en mellomting. Presse seg litt, men ta det rolig, ikke planlegge for langt fram i tid.

Sist jeg ble frisk fra dette så presset jeg meg litt og litt. Kom ett steg videre hele tiden.

Får du cipralex? Den pleier å virke etter noen mnder. Demper angsten.

Lykke til!

Hei.

Jeg var hos legen i dag. Fikk beskjed om at det var to måter folk ofte taklet angst på.

1. Låste seg inne, tok tabletter og ventet på bedring.

2. Presset seg til alt hele tiden. Lagde planer om mål for hver dag hele uken. etc

Hun sa at begge deler er feil. Det beste var en mellomting. Presse seg litt, men ta det rolig, ikke planlegge for langt fram i tid.

Sist jeg ble frisk fra dette så presset jeg meg litt og litt. Kom ett steg videre hele tiden.

Får du cipralex? Den pleier å virke etter noen mnder. Demper angsten.

Lykke til!

Dette ble nettopp omhandlet på puls.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5697315.html

Dette ble nettopp omhandlet på puls.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5697315.html

Hei rota :)

Det er akkurat dette behandlingsopplegget jeg følger, og det har hjulpet meg veldig mye!

Jeg var veldig heldig som fikk tilbud om å være med på dette da jeg endelig søkte om hjelp!

Synes bare det er så synd at ikke alle som ber om hjelp får det samme tilbudet for det virker og man kommer faktisk ut av mørket :)

Sliter du med sosial angst også kanskje?

Klem fra

Starina

Hei rota :)

Det er akkurat dette behandlingsopplegget jeg følger, og det har hjulpet meg veldig mye!

Jeg var veldig heldig som fikk tilbud om å være med på dette da jeg endelig søkte om hjelp!

Synes bare det er så synd at ikke alle som ber om hjelp får det samme tilbudet for det virker og man kommer faktisk ut av mørket :)

Sliter du med sosial angst også kanskje?

Klem fra

Starina

Hei, nå ser jeg jo at denne linken min ikke havnet hos trådstarter slik den var tiltenkt men...

Nei, jeg har ikke selv sosialangst, men hadde på TV-en i går når jeg satt på nettet, og ble interessert i å se på. Behandlingen så jo veldig bra ut, og det bekrefter jo du. Ja, det er synd ikke alle kan få dette, noe også Puls ville gjøre noe med. Men hun representanten fra psykologiforeningen eller hva det var, virket ikke så veldig entusiastisk synes jeg, så jeg begynte og lure på om det kanskje er noe motstand mot denne behandlingen. Men vi er jo ikke de raskeste sjeler til å innta nye ting her i Norge.

Fint at du får hjelp da, og dermed bidrar til å reklamere for behandlingen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...