Gå til innhold

Sårende kommentarer fra psykolog...

Anbefalte innlegg

Gjest Såret nå

Føler meg såret nå og det er det siste jeg trenger når jeg er på bunn. Psykologen driver alltid å kommer med dumme slemme kommentar føler jeg. Fortalte i dag om jeg såvidt kommer mg ut av sengen for å ta en dusj, er veldig deprimert så sier hun " .. ja det kan være tungt å pusse tennene .." Vet jeg ikke har de peneste tennene. Og hun vet jeg ikke syns det er noe gøy. Har slitt masse med vektproblemer og tennene har blitt skadet. Fortalte også jeg mener det er problematisk med medesinene fordi jeg har lagt på mye og da bare smiler hun på en hånende måte. Er det normalt å dra fram ting pasienten sliter med på den måten??? Tenkte kanskje hun bare er dum og det ikke er vondt ment men ærlig talt!!! lei meg nå og tror ikke jeg vil gå dit mere. Måtte bare si det til noen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/232776-s%C3%A5rende-kommentarer-fra-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo spørre henne om hun mener at det kan være tungt å pusse tenner eller om det bare er noe hun sier.

Du kan jo også fortelle at du opplever henne som hånende. Og spørre om hun faktisk tenker slik om deg.

Du kan jo også si at dersom du på noen måte vekker antipati hos henne så er det ikke noe poeng at du fortsetter hos henne.

Det at hun nevnte tannpuss ville jeg tenke at sannsynligvis ikke handler om at hun mener tennene dine er stygge, men at det er noe du er veldig sår på.

Dersom du opplever henne som ufin så synes jeg at du straks skal ta opp at du opplever at hun har en oppførsel som ligger utenfor normal folkeskikk. Og at dette ikke er noe du tolererer. Og at dersom du skal kunne fortsette ho henne så er hun også nødt til å forandre seg.

Dersom hun da begynner å si at du ikke får ny behandler osv så skal du ikke si noe til det, men føle deg viss på at du vil få en nye behandler dersom fastelegen din mener at du trenger behandling.

Gjør deg hard og ikke la deg krenke.

Lykke til!

Sikker på at hun ikke mener at selv det å pusse tennene som normalt ikke burde være slitsomt er et slit når man er deprimert?

Det er ikke medisinen i seg selv som gjør at du får et vektproblem. Men de kan gjøre det vanskeligere å kontrolere hvor mye man spiser. Det er jo balansen forbruk kontra mengde kalorier som fortæres som avgjør om man går opp i vekt. Da er det 2 ting man kan gjøre, det er å øke forbruket ved å bevege seg mer eller å kutte ned på kalori intaket.

Man må ta et ansvar selv også.

Men når man er deprimert så er jo selvfølgelig dette enda vanskeligere.

Men hånende flir høres ikke bra ut da.

Sikker på at du ikke oppfattet et smil feil?

Vet dette ikke er lett

Lykke til

Annonse

Jeg ville konfrontert henne. Spør HVA hun mener med å si det og det. Fortell at du blir såret....spør om hun har tenkt på at du kan bli såret over slike utsagn. Si at du føler det ille til mote etter hver samtale. Tror ikke det er slik det skal være!!

Gjest Såret nå

Sikker på at hun ikke mener at selv det å pusse tennene som normalt ikke burde være slitsomt er et slit når man er deprimert?

Det er ikke medisinen i seg selv som gjør at du får et vektproblem. Men de kan gjøre det vanskeligere å kontrolere hvor mye man spiser. Det er jo balansen forbruk kontra mengde kalorier som fortæres som avgjør om man går opp i vekt. Da er det 2 ting man kan gjøre, det er å øke forbruket ved å bevege seg mer eller å kutte ned på kalori intaket.

Man må ta et ansvar selv også.

Men når man er deprimert så er jo selvfølgelig dette enda vanskeligere.

Men hånende flir høres ikke bra ut da.

Sikker på at du ikke oppfattet et smil feil?

Vet dette ikke er lett

Lykke til

Vet det er lett å tro jeg misforstår alt siden jeg er langt nede nå men hvis noen kommer til deg og forteller om sine verste problemer, ville du sitti og flira ?? Ville du brukt benet til en som hadde ampurtert som eksempel?? Vet det er mer drastisk men bare ett poeng. Hun vet godt hvor vanskelig jeg syns tannproblemet er.,. I beste fall er det lite gjennomtenkt! Det er ikke bare i dag det har vært sånn men før også. Det er ikke noe moro når man går til noen for hjelp og føler det man forteller blir brukt mot meg.

Gjest Såret nå

Er dte kun psykologen som kommer med utsagn som du oppfatter sårende, eller skjer det ofte også med andre personer?

Nei, vet hva du mener men det er ikke sånn. Har tenkt til å fortelle det til overlegen som jeg skal til på torsdag, fått mye bedre kontakt selv om vi treffes mye mindre. Virker som bryr seg og er veldig snill.

Har du tenkt over at hun kanskje prøver å støtte deg når hun sier det er slitsomt å pusse tennene? Hun vet du sliter med det, og lar deg få vite at hun vet det. Jeg har lang erfaring i å misforstå støttende utsagn, gjør det fortsatt. Andre som har vært til stede oppfatter det ofte stikk motsatt av meg.

Vet det er lett å tro jeg misforstår alt siden jeg er langt nede nå men hvis noen kommer til deg og forteller om sine verste problemer, ville du sitti og flira ?? Ville du brukt benet til en som hadde ampurtert som eksempel?? Vet det er mer drastisk men bare ett poeng. Hun vet godt hvor vanskelig jeg syns tannproblemet er.,. I beste fall er det lite gjennomtenkt! Det er ikke bare i dag det har vært sånn men før også. Det er ikke noe moro når man går til noen for hjelp og føler det man forteller blir brukt mot meg.

Etter det du forteller så begynner jeg også å stusse mere på henne.

Hvis du ikke vil ta det opp med henne eller at du føler du ikke blir hørt, kan du ta det opp med lederen hennes?

Ta dette opp med henne.

Enten vil dere få en god samtale der der oppklarer misforståelser og/eller hun tar inn over seg at ikke alt hun sier er like bra. Eller så kanskje du får bekreftet at denne behandleren ikke fungerer for deg.

Det er lett å misforstå når man er langt nede. Men det _kan_ også være for lett å beskylde personer som er langt nede for å misforstå og være alt for nærtagende, når de påpeker ting som helt reelt er galt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...