Gå til innhold

Kjøkken igjen - antall skap og skuffer?

Anbefalte innlegg

Upraktisk er det også. Jeg pakket sammen hele krukken med visper og øser da jeg så hvordan fiskespaden så ut... jeg bruker den ikke så ofte, og i lav sol inn av kjøkkenvinduet så man veldig godt det lekre fettlaget, dekket med støv.

Nå er alt i skuffer og skap.

Jeg vil ikke ha åpne hyller heller, av samme grunn.

Der jeg bodde da jeg flyttet hjemmefra var det ikke "tak" på overskapene på kjøkkenet og ikke avtrekksvifte... Alt som sto på øverste hylle var konstant klissete av et tjukt fettlag.

Fortsetter under...

Gjest jobber med kjøkken

Oj! Der var det mye spennende! Takk og takk!

Bare hyggelig.

Mye av de skuffeløsningene skulle jeg gjerne hatt selv. Om jeg hadde hatt råd til å fornye kjøkkenet vårt nå.

Men vi kan jo håpe vi får råd etterhvert.

Finner jeg flere linker legger jeg de ut.

Skal sjekke om Ikea har kolonialskuffer i den serien jeg vil ha. :o) Ellers kan jeg jo ha overskap nede ved golvet også, men da mister jeg mye verdifull benkeplass.... Det er nemlig lite benkeplass fra før, så og si ingenting faktisk.

Overskap nede fungerer dårlig. Disse er ikke like dype som underskap.

Vet at Ikea i hvertfall har kolonialskuffer i enkelte modeller.

Og at overskapene skal gå helt til taket er jo også et "must". Ingen trenger vel fettsamleren på toppen. Bedre med litt ekstra skapplass:-)

Overskap nede fungerer dårlig. Disse er ikke like dype som underskap.

Vet at Ikea i hvertfall har kolonialskuffer i enkelte modeller.

Og at overskapene skal gå helt til taket er jo også et "must". Ingen trenger vel fettsamleren på toppen. Bedre med litt ekstra skapplass:-)

Jeg må nok ha underskap og skuffer underst ja. :o)

Har problemer med å komme inn på Ikea sin side om benkeskap (typisk!), men jeg må få sjekket det ut. Overskap til taket har jeg tenkt på, må bare få leiligheten først så jeg får målt nøyaktig og kan se for meg hvordan det blir seende ut. :o)

Mrs. Wallace

Vi har fire overskap og fire underskap, hvorav et hjørneskap m/karusell og et gryteskap til å trekke ut.

Dessuten har vi et langskap (fra gulv til tak) og 10 skuffer.

Skulle jeg endret noe på kjøkkenet, ville jeg hatt kolonialskuffer i underskapene. I hvert fall i et av dem.

Annonse

Jeg har 8 overskap, det ene er hjørneskap så det er dobbelt så stort som de andre.

Så har jeg 6 underskap og 3 skuffer. Vi tok ut ett underskap til plassering av oppvaskmaskin

Ett langskap.

Allikevel mangler jeg skapplass på kjøkkenet.

Dessverre går ikke skapene helt til taket.

Jeg har 8 overskap, det ene er hjørneskap så det er dobbelt så stort som de andre.

Så har jeg 6 underskap og 3 skuffer. Vi tok ut ett underskap til plassering av oppvaskmaskin

Ett langskap.

Allikevel mangler jeg skapplass på kjøkkenet.

Dessverre går ikke skapene helt til taket.

*Hehe* Du er som meg du. Har du et skap så finner du alltids noe å putte inn i det. :o)

Vi har Ädel krem fra Ikea, slik at du vet størrelsene på skapene;

2 doble over servanten, 1 stort hjørneskap og 1 skap over komfyren. Alle disse går helt i taket. Heldigvis!

Vi har et benkeskap under servanten, deretter 2 skuffeskap, 1 hjørneskap med slik dings inni (ÅH! Tom for begrep idag.. Skjønner du hva jeg tenker på?Til å oppbevare kasseroller inni)Deretter 2 skuffeskap og et smalt skap med hyller på hver sdie av komfyren.

Vi har 32 kvm kjøkken, og skapene går helt i taket. MEn jeg kunne tenkt meg å byttet ut et par av skuffeskapene med vanlige skap... MEn på den andre siden så er det praktisk å kunne trekke ut skuffa, og se hele innholdet også, og slippe å flytte på så mye for å nå tak i det som er innerst... Skuffene er forresten fylt med krukker og dingser fra Ikea, for å slippe halvåpna kjekspakker osv. DET er praktisk...

Vi har kjølerom, og der oppbevarer jeg store ting som kaketiner, kakeformer osv. Disse får ikke plass i skuffene våre.

Huff, nå kjenner jeg Ikeasuget, jeg og... Spørs om jeg ikke må ta turen nordover til Leangen en gang i sommerferien, git:-)

Jeg må nok ha underskap og skuffer underst ja. :o)

Har problemer med å komme inn på Ikea sin side om benkeskap (typisk!), men jeg må få sjekket det ut. Overskap til taket har jeg tenkt på, må bare få leiligheten først så jeg får målt nøyaktig og kan se for meg hvordan det blir seende ut. :o)

Hvilken serie er det tu vil ha? Jeg kommer meg inn på siden, hvis du trenger hjelp...;-)

jeg har fire skuffer. Et dobbeltskap under vasken, et dobbeltskap over vasken, et mindre skap over komfyren, og noen åpne hyller. Et lite kjøleskap m/ fryser under kjøkkenbenken.

Gryter er stablet inn i varmeskapet under stekeovnen, woken henger på en knagg i boden, og kenwood kjøkkenmaskinen og den største gryta mi står stablet oppå klesskapet mitt. Nei, gleder meg til å få større kjøkken. Men sånn er det å bo på søtten kvadrat i en studentby :P

Gjest prust

Velg store skuffer i stedet for mat - både til baketing (mel, sukker etc) og til tallerkner, kopper og glass! Kjempepraktisk og lett for ungene å rydde ut av oppvaskmaskinen og sette det på plass :-) Noen venner av oss kjøpte nytt IKEA-kjøkken i høst og er knallfornøyde med de store skuffene!

Vi har bare en seksjon med store skuffer - skulle gjerne hatt flere!

Kjøkkenet vårt er 3m x 3m og har benker langs to hele vegger. Først kjøleskap til venstre, så benk med skuffer (skjærefjøl, bestikk, røreredskaper....), oppvaskbenk m/ ordinært søpplskap under, oppvaskmaskin - hjørneskap m/ karusellhylle til gryter (veldig greit), så kolonialskuffer 3 stk, komfyr og til slutt et vanlig underskap til mixmaster, kjevle, kakeformer, strykejern vinflasker ++++. Det ble altså 2 skuffeseksjoner, ett gryteskap, ett sæppelskap og et vanlsi skap nede. Oppe har vi 2 + 2 + hjørneskap + 2 + 1 + 2 overskap.

Synes kjøkkenet vårt er godt utnyttet, men kunne tenkt meg mer plass til matvarer + at det er tungvint for ungene å finne seg glass og kopper når det står så høyt oppe.

Annonse

Jeg har 17 skap, + 3 moduler med 3 kolonialskuffer i hver modul - Kolonialskuffer anbefales på det sterkeste, de rommer utrolig mye

(Tilsammen 9 kolonialskuffer + tre "bestikkskuffer" øverst.

(Ser stilig ut,som en kjøpmannsdisk og er veldig praktisk)

Ingen høyskap, og savner det ikke. Masse benkeplass.

2 endeskap/skråskap med hyller i stål, hvor man drar ut hele innsatsen ( anbefales - f. eks til vaskemidler, og har alltid oversikt over lokkene til gryter og boller) 2 endeskap med vanlige dører og faste hyller

Valgt disse skråskapene/endeskapene i stedet for f. eks ender med åpne hyller.

Kjøleskapet er plassert inni et rom som tidligere ble brukt til spiskammers, og det er kun døra som synes.

Fikk nytt kjøkken for tre år siden og jeg blir aldri lei det rommet tror jeg:-)

Lykke til!

Jeg har 17 skap, + 3 moduler med 3 kolonialskuffer i hver modul - Kolonialskuffer anbefales på det sterkeste, de rommer utrolig mye

(Tilsammen 9 kolonialskuffer + tre "bestikkskuffer" øverst.

(Ser stilig ut,som en kjøpmannsdisk og er veldig praktisk)

Ingen høyskap, og savner det ikke. Masse benkeplass.

2 endeskap/skråskap med hyller i stål, hvor man drar ut hele innsatsen ( anbefales - f. eks til vaskemidler, og har alltid oversikt over lokkene til gryter og boller) 2 endeskap med vanlige dører og faste hyller

Valgt disse skråskapene/endeskapene i stedet for f. eks ender med åpne hyller.

Kjøleskapet er plassert inni et rom som tidligere ble brukt til spiskammers, og det er kun døra som synes.

Fikk nytt kjøkken for tre år siden og jeg blir aldri lei det rommet tror jeg:-)

Lykke til!

Og der fant jeg kolonialskuffene på Ikea gitt! Hmmm.... Må endre litt på lista mi når jeg kommer hjem over helgen ser jeg, for det der så praktisk ut! Blir minst en sånn, kanskje to ser jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...