Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

Gjest feita

Herregud da menneske!!

Spørsmålet og bekymringen hennes er helt ok. Det er foreldres ansvar å gi ungene sunne matvaner. Fedme er årsaken til mange alvorlige lidelser og sykdommer.

Jeg fatter ikke at folk blir så vanvittig store. At det går an å ete seg så feit.

Jeg hadde aldri klart å trives med en hvalrosskropp.

Tror du det er et valg å spise seg "så stor"?

Og tror du virkelig alle evner å gjøre det rette for barna sine?

Hva med foreldre som ikke gidder å hente barna sine når de er ute om kvelden/natten fordi de absolutt må ha vinen sin selv.

Folk gjør utrolig mange dumme ting mot ungene sine. hvorfor skal overvektige henges ut som spesielt forferdelige foreldre? Er det verre det de gjør, enn det andre gjør?

Hvalrosskropp? Bare at du kaller det det, sier jo nok om holdningen din.

De fleste overvektige har normalvektige barn. de fleste overvektige spiser i skjul, de forer ikke barna sine med masse dårlig mat.

De overvektige som ikke sørger for å ta vare på barnas helse, har stort sett et mye mer alvorlig problem enn overvekten. det dreier seg ofte om ressurssvakhet på et eller annet vis.

Erna solberg og barna hennes er et unntak - og akkurat det tilfellet synes jeg er ille. Hun burde vite bedre.

Dessuten er det en hel haug tynne mennesker som forer sine barn med usunn mat. Vi har for eksempel store problemer med våre normalvektige naboer som stadig putter kjeks og is i ungene i nabolaget.

Vanskelig å si noe om det, men må si det bekymrer meg. dersom det er et arvelig element i utvikling av overvekt, kan det tenkes at barna mine ikke tåler like mye sånt som naboens barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Herregud da menneske!!

Spørsmålet og bekymringen hennes er helt ok. Det er foreldres ansvar å gi ungene sunne matvaner. Fedme er årsaken til mange alvorlige lidelser og sykdommer.

Jeg fatter ikke at folk blir så vanvittig store. At det går an å ete seg så feit.

Jeg hadde aldri klart å trives med en hvalrosskropp.

Nei - holdningene hennes er ikke OK. Ikke din heller. Du er samme ulla som trådstarter tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn i klubben mot stinkende parfyme, selv om jeg ikke røyker :-)

Det var spesielt problematisk da jeg var gravid. Da ble jeg ekstra var for sterke lukter og måtte ofte gå unna parfymerte kvinner fordi jeg ble kvalm av lukta.

En gang var det ei som stinket parfyme som satte seg ved siden av meg på bussen. Da måtte jeg trenge meg forbi henne mens jeg holdt hendene for munnen. Takk og lov for hyggelige sjåfører. Han stoppet bussen og ventet pent til jeg var ferdig med å kaste opp...

"Da måtte jeg trenge meg forbi henne mens jeg holdt hendene for munnen. Takk og lov for hyggelige sjåfører. Han stoppet bussen og ventet pent til jeg var ferdig med å kaste opp..."

Uff.....og jeg er helt sikker på at den dama ikke forstod at det var hun som var katalysatoren her.

Eller vet og forstår de, men driter i det?

Miljøverndepartementet burde ilagt 1000% miljøavgift på slike parfymer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

"Da måtte jeg trenge meg forbi henne mens jeg holdt hendene for munnen. Takk og lov for hyggelige sjåfører. Han stoppet bussen og ventet pent til jeg var ferdig med å kaste opp..."

Uff.....og jeg er helt sikker på at den dama ikke forstod at det var hun som var katalysatoren her.

Eller vet og forstår de, men driter i det?

Miljøverndepartementet burde ilagt 1000% miljøavgift på slike parfymer......

"Eller vet og forstår de, men driter i det?"

Ja, det lurer jeg også på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...