Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Du er jo inne ved sakens kjerne her: Overvektsproblemer overvinnes ikke ved at man stadig blir bombardert med kommentarer om at den finnes. Overvektige mennesker er høyst klar over at de er overvektige. Ikke alle har like god innsikt i hvorfor de ble slik.

De som lever godt med sin overvekt, kan jo bare fortsette med det. Men de som ikke lever godt med den, ikke trenger flere stener til byrden de allerede bærer.

Det er NOK SNAKK om overvekt i alle medier. Det bidrar ikke til å hjelpe dem det gjelder. Tvert imot. DET er mitt hovedpoeng.

Men at noen skriver om det her, i et internettforum, kan ikke sammenliknes med at det er snakk om det overalt for tiden. Det er det, og det er et usundt overfokus.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andres tanker kan man ikke styre. Men det hadde utvilsomt vært en fordel om folk kunne holde kjeft hvis de ikke har noe hyggelig å si! Når man som overvektig endelig har "mannet seg opp" til å gå på stranda, og så får høre "FY FAEN, SE HU FEITE KJERRINGA DER'A!" er det lett å miste motet.

Eller "DÆVEN, HAR'U SPIST EN HVAL, ELLER? DU SER JO UT SOM EN! FY FAN ASS..."

Og når man spiser, så får man høre at "om du ikke hadde vært så opptatt av å trøkke mat inn i trynet, kunne du kanskje brukt tida til å trimme i stedet! Det hadde'ru trengt!"

Slike kommentarer får jeg høre ofte, og det er pokker ikke moro! Folk tror at de kan si akkurat hva de vil til oss som er store! Hva vet vel de om meg? Jeg tilhører den gruppa som er overvektig som følge av sykdom, og jeg trener faktisk hver dag! Men det er klart, det ser jo ikke de som kommer med slik dritt... de ser bare en feit person og dømmer meg ut fra fordommer. Er det noe vi overvektige ikke trenger å høre, så er det at vi er feite! Det er faktisk noe vi i høyeste grad er klar over selv. Hvem pokker har gitt slike "besserwissere" rett til å kommentere mitt utseende?

I all verden. Det kan ikke være vanlig at voksne folk opptrer sånn?! Det er jo helt hårreisende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at noen skriver om det her, i et internettforum, kan ikke sammenliknes med at det er snakk om det overalt for tiden. Det er det, og det er et usundt overfokus.

"............................................"

Hvorfor kan det ikke sammenliknes? Her inne på åpent forum snakkes det om det meste, og gjenspeiler vel egentlig tverrsnittet av det folk liker å skravle om? Og jeg vil anta at også overvektige mennesker som ikke har det vidre greit med sin overvekt (det har vi jo sett eksempler på) også leser innlegg her inne. Derfor tillater jeg meg å bli sint når jeg mener det er på sin plass - også her. Så spiser jeg i alle fall ikke opp følelsene mine lenger ... jeg setter dem på trykk, eller snakker høyt om det jeg reagerer på. Ganske deilig, faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan det ikke sammenliknes? Her inne på åpent forum snakkes det om det meste, og gjenspeiler vel egentlig tverrsnittet av det folk liker å skravle om? Og jeg vil anta at også overvektige mennesker som ikke har det vidre greit med sin overvekt (det har vi jo sett eksempler på) også leser innlegg her inne. Derfor tillater jeg meg å bli sint når jeg mener det er på sin plass - også her. Så spiser jeg i alle fall ikke opp følelsene mine lenger ... jeg setter dem på trykk, eller snakker høyt om det jeg reagerer på. Ganske deilig, faktisk :-)

Jo, det kan sammenliknes. Klønete sagt. Men man kan ikke slå ned på hver enkelt gang noen nevner det på et sted som dette, med det argumentet at det er så mye fokus på det i media. Jeg tror du kan telle ganske langt mellom hver tråd av denne typen her inne.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan sammenliknes. Klønete sagt. Men man kan ikke slå ned på hver enkelt gang noen nevner det på et sted som dette, med det argumentet at det er så mye fokus på det i media. Jeg tror du kan telle ganske langt mellom hver tråd av denne typen her inne.

".............................................."

Det er jo ganske interessant å merke seg hvor mange innlegg denne tråden etterhvert fikk - selv om ikke alle holder seg strengt til utgangspunktet.

Overvekt engasjerer. Det gjelder såvisst både i verden der ute og her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mumitrollet

He-he, hvordan skjønner du at det er den spesifikke tråden vedkommende svarer på, da?

Ved å åpne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Goliath, når jeg kommer på bussholdeplassen og får ei lita hostekule og må stille meg slik at vinden går fra meg og mot røykeren for å få puste - blir røykeren støtt da? Eller merker de det rett og slett ikke?

Jeg håper h*n blir støtt, men tror nok desverre at mange ikke gjør det (men sansynligvis vesentlig fler enn tidligere).

Tar jeg meg en røyk utendørs og det står folk rundt meg, så stiller jeg meg alltid "nedvinds" - uansett om jeg står med folk jeg kjenner eller ikke....

Men desverre er det alt for mange overparfymerte kvinnfolk som ikke viser samme hensyn.....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sannsynligvis sagt unnskyld også, jeg da, om uhellet var ute.

Og faktisk - det skulle bare mangle!

Personlig trøbler jeg med tunge parfymer, men det er liksom ikke helt lov...

Jeg skrev svaret over før jeg leste ditt her....

Vi er visst ganske "like" - også når det gjelder synet på parfymen...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest printa

Jeg håper h*n blir støtt, men tror nok desverre at mange ikke gjør det (men sansynligvis vesentlig fler enn tidligere).

Tar jeg meg en røyk utendørs og det står folk rundt meg, så stiller jeg meg alltid "nedvinds" - uansett om jeg står med folk jeg kjenner eller ikke....

Men desverre er det alt for mange overparfymerte kvinnfolk som ikke viser samme hensyn.....

:-)

Hehe, helt enig.

Overparfymerte kvinnfolk, stinker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nå ikke flyttet meg på eldresenter enda da...

Det vet jeg jo:-)

Men tenk på alt du har å se frem til - også om MANGE år!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En som har tenkt å leve litt lenger

Hva med å passe dine egne saker og gi f... i hvordan andre lever livet sitt?

Det er sikkert noe kritikkverdig i ditt liv også.

Dette innlegget var ikke ment som kritikk.Det er ett faktum at folk blir feitere og feitere, og jeg mener at alle barn bør få en god start på livet, med ett normalt sunnt kosthold, mosjon og frisk luft. Det er foreldrene sitt ansvar å ta vare på sine barn, og gi de ett godt start grunnlag på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt enig.

Overparfymerte kvinnfolk, stinker ;-)

De stinker "bigtime" - og det er faktisk skikkelig kvalmende - rent fysisk.

Jeg FATTER ikke at de ikke selv merker det - eller at nære bekjente/kjæreste/mann sier i fra???

Men det er kanskje fordi de ikke har noen nære bekjente/kjæreste/mann, fordi de stinker så kvalmende jævelig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest printa

De stinker "bigtime" - og det er faktisk skikkelig kvalmende - rent fysisk.

Jeg FATTER ikke at de ikke selv merker det - eller at nære bekjente/kjæreste/mann sier i fra???

Men det er kanskje fordi de ikke har noen nære bekjente/kjæreste/mann, fordi de stinker så kvalmende jævelig...?

Noen er bare så ufattelig sta at de ikke skjønner et hint, eller tar innover seg velmenende tips, fra andre.

Men, dette gjelder begge kjønn har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget var ikke ment som kritikk.Det er ett faktum at folk blir feitere og feitere, og jeg mener at alle barn bør få en god start på livet, med ett normalt sunnt kosthold, mosjon og frisk luft. Det er foreldrene sitt ansvar å ta vare på sine barn, og gi de ett godt start grunnlag på livet.

Hvis ikke du ser at innlegget ditt oooser av surmaget kritikk, bør du lese ditt eget innlegg en gang til.

Merkelig hvor enkelt det er å se flisa i andres øyne og overse bjelken i sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suuuuper tynn

Hvis ikke du ser at innlegget ditt oooser av surmaget kritikk, bør du lese ditt eget innlegg en gang til.

Merkelig hvor enkelt det er å se flisa i andres øyne og overse bjelken i sitt eget.

Fint at du synes det er helt greit med feite unger, som kommer til å få en litt vanskligere oppvekst enn det som er nødvendig. La oss skille helt klart på de som har medfødte problemer med fedme, og de som rett og slett spiser så de nesten sprekker.Velkommen til virkeligheten sier nå jeg bare.Folk har vel lov til å mene akkurat hva de vil om fedme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare så ufattelig sta at de ikke skjønner et hint, eller tar innover seg velmenende tips, fra andre.

Men, dette gjelder begge kjønn har jeg erfart.

Det har du sikkert rett i.

Men når det gjelder såkalt "godlukt" er kvinnene som regel de klart verste.....

Når det gjelder annen "kroppsodør" så kan det nok være at mange mannfolk går kvinnene en god gang....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Jeg skrev svaret over før jeg leste ditt her....

Vi er visst ganske "like" - også når det gjelder synet på parfymen...:-)

Vi er SNILLE!

Men jeg får en veldig klar følelse av at jeg, som røyker, ikke har lov til å mene noe som helst om lukter. Å fortelle at det snører seg sammen i halsen når jeg treffer parfymestinkende kvinner er bortkastet, jeg blir i bestefall hånledd av.

Men nå har jeg jo funnet deg!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er SNILLE!

Men jeg får en veldig klar følelse av at jeg, som røyker, ikke har lov til å mene noe som helst om lukter. Å fortelle at det snører seg sammen i halsen når jeg treffer parfymestinkende kvinner er bortkastet, jeg blir i bestefall hånledd av.

Men nå har jeg jo funnet deg!

;-)

:-)

Helt ærlig - jeg FATTER IKKE hvordan noen kan gå rundt å stinke overveldende av tung og kvalmende parfyme, uten å merke NOE ubehag selv?

Også for meg så snører det seg helt sammen når jeg får en overdose av en slik dunst opp i nesa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, så er jeg "flink" til å lese det jeg leser, da. Selv om jeg har tatt tak i mine egne overvektsproblemer, reagerer jeg fortsatt kraftig når det utvises manglende empati overfor overvektige mennesker. Det er helt riktig at mange innlegg gir uttrykk for at dette er vanskelig. Så er det heller ikke _de_ innleggene jeg reagerer på.

om folk er feite eller ikke, hva har det med dere å gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...