Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Hyyyl, jeg vil også ha sol og sommer!

Her, det vil si Midt-Norge, er det grått og overskyet, rundt 13 grader. Har vært kaldt og regn i noen uker nå, jeg er LEI!

Det skulle visst bli varmebølge fra lørdag av, håper det slår til. :) Ironien er jo at jeg skal sitte inni en mørk teatersal hver kveld i tre uker framover, så finværet kan egentlig bare vente litt til. :)

Ajaj..Da får du stå opp tidlig og slange deg ute FØR teaterkveldene da kanskje..?

Men det blir jo ikke helt det samme..lange slappe sommerdager skal jo helst skli over i lange slappe sommerkvelder uten at en behøver å stresse med noe..Og de bør, hvertfall noen av de, innebære at en befinner seg utendørs og med pils i hånda, mens det fortsatt er tjue varme!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455

Har drukket vanlig cola en eneste gang i år, og ærlig talt så kunne jeg ikke kjenne stor forskjell fra Pepsi Max! Litt mer kunstig smak er det jo, men ikke som cola light. DET er fælt, det!

Jeg drikker aldri cola light. Jeg smakte en slurk en gang på 80-tallet (?), og det var pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Ajaj..Da får du stå opp tidlig og slange deg ute FØR teaterkveldene da kanskje..?

Men det blir jo ikke helt det samme..lange slappe sommerdager skal jo helst skli over i lange slappe sommerkvelder uten at en behøver å stresse med noe..Og de bør, hvertfall noen av de, innebære at en befinner seg utendørs og med pils i hånda, mens det fortsatt er tjue varme!

:-)

Akk, nei, det blir nok ikke noe slaraffenliv for meg. Det blir jobbing om natta, soving om dagen og teater om kvelden. Sommeren må vente til uke 26! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Jeg drikker aldri cola light. Jeg smakte en slurk en gang på 80-tallet (?), og det var pyton!

Kjøpte det for en stund siden, for jeg ble påvirket av reklamen. :) Nytt søtningsmiddel som liksom skulle være så bra.

Fytti rakkern for et heksebrygg. Det var ikke LITT godt engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Kjøpte det for en stund siden, for jeg ble påvirket av reklamen. :) Nytt søtningsmiddel som liksom skulle være så bra.

Fytti rakkern for et heksebrygg. Det var ikke LITT godt engang!

Jeg holder meg til max'en, jeg. Tab extra kan også gå an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Noen få røykere ser faktisk ut til å gjøre som deg, stille seg i riktig vindretning, men du aner ikke hvor mange som ikke skjønner det med vinden og røyken... *Sukk*

Jeg gjør ikke noe nummer ut av det, men stiller meg på den andre siden av røykeren. Blir vedkommende ille berørt av det så bryr jeg meg ikke om det, jeg vil gjerne puste frisk luft.

Jeg ville sannsynligvis sagt unnskyld også, jeg da, om uhellet var ute.

Og faktisk - det skulle bare mangle!

Personlig trøbler jeg med tunge parfymer, men det er liksom ikke helt lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess Peach

Jeg holder meg til max'en, jeg. Tab extra kan også gå an.

Det er sikkert ti år siden jeg smakte Tab, men jeg husker at jeg syntes den var god da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Det er sikkert ti år siden jeg smakte Tab, men jeg husker at jeg syntes den var god da. :)

Jeg smakte for ikke så lenge siden, siden det var så billig med en fire-pk på kiwien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en føler seg ikke akkurat sexy...

Det å føle seg sexy har heldigvis ikke nødvendigvis noe med kroppens vekt og fasong å gjøre. Jeg er overvektig og føler meg kjempesexy! Og fordi jeg føler meg sexy, så ser jeg antakelig mer sexy ut også - selv om jeg er temmelig tjukk :-) Men for all del: smak og behag er forskjellig. Jeg tar meg ikke nær av at noen eventuelt måtte mene at jeg ikke er sexy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Det å føle seg sexy har heldigvis ikke nødvendigvis noe med kroppens vekt og fasong å gjøre. Jeg er overvektig og føler meg kjempesexy! Og fordi jeg føler meg sexy, så ser jeg antakelig mer sexy ut også - selv om jeg er temmelig tjukk :-) Men for all del: smak og behag er forskjellig. Jeg tar meg ikke nær av at noen eventuelt måtte mene at jeg ikke er sexy :-)

Flott innstilling, ebbamor. :)

Jeg føler meg også sexy, men opplever at alt blir lettere og føles bedre nå når jeg har greid å gå ned noen kilo. Dessuten er det positivt for helsa også.

Synes alle mennesker er vakre på sin egen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Det å føle seg sexy har heldigvis ikke nødvendigvis noe med kroppens vekt og fasong å gjøre. Jeg er overvektig og føler meg kjempesexy! Og fordi jeg føler meg sexy, så ser jeg antakelig mer sexy ut også - selv om jeg er temmelig tjukk :-) Men for all del: smak og behag er forskjellig. Jeg tar meg ikke nær av at noen eventuelt måtte mene at jeg ikke er sexy :-)

det har du helt rett i.

Og jeg er veldig flink til å se utstråling og skjønnhet hos andre jenter som er tykke , eller menn for den saks skyld.

men vi er vår egen verste fiende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle en stakkars eks-cocacoliker gjort uten Pepsi Max, sier jeg bare! ;)

Jeg tør ikke drikke Max en gang. Redd jeg faller utpå igjen.

Abstinensene var forresten ikke så ille.

Dag 1 tok jeg et halvt glass cola og to hodepinetabletter da abstinensene kom. Hadde bestemt meg for at jeg skulle ta hodepinetabletter for å gjøre det mer utholdelig.

Dag 2 samme som dag 1.

Dag 3 uten cola, men med to hodepinetabletter.

Resten av dagene har gått utrolig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smellfeita

Hei, og takk for hyggelig hilsen! Ja, jeg er en av dem som er feit av psykiske årsaker. Stakkars bestefar, han visste ikke hva han gjorde da han voldtok barnebarnet sitt, men det er jeg som betaler prisen for det. Fanget i et berg av fett, uglesett av verden. Jeg blir så glad og lykkelig når jeg ser folk som deg som viser så stor forståelse og empati med dem som ikke passer inn i samfunnsnormen. For å skåne deg og resten av dem som vemmes over smellfeite folk holder jeg meg mest innendørs. Ingen vits i at du skal få ødelagt noen minutter av ditt liv med avsky over kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest feita

Kanskje ikke. Og det kunne definitivt være gjort mer "profft". Men budskapet er jo såre enkelt, uansett.

"............................................"

Budskapet er jo såre enkelt uansett? Det er vel nettopp problemet, budskapet er faktisk altfor enkelt i forhold til den utfordringen alvorlig overvekt innebærer, og hvor vanskelig det faktisk er å gjøre noe med. Ikke fordi overvektige har mindre selvdisiplin, nei - eller dårligere arbeidsmoral og andre ting som blir tillagt oss. Har lest masse litteratur om det, og de oppfatningene stemmer ikke.

Ergo er det en annen årsak til at folk ikke klarer å "bare" spise sunnere og trene mer. Kommer du med den nøkkelen, skal jeg forgylle deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for hyggelig hilsen! Ja, jeg er en av dem som er feit av psykiske årsaker. Stakkars bestefar, han visste ikke hva han gjorde da han voldtok barnebarnet sitt, men det er jeg som betaler prisen for det. Fanget i et berg av fett, uglesett av verden. Jeg blir så glad og lykkelig når jeg ser folk som deg som viser så stor forståelse og empati med dem som ikke passer inn i samfunnsnormen. For å skåne deg og resten av dem som vemmes over smellfeite folk holder jeg meg mest innendørs. Ingen vits i at du skal få ødelagt noen minutter av ditt liv med avsky over kroppen min.

Et sterkt og tankevekkende innlegg. Flott at du tar bladet fra munnen :-) Skulle ønske du ville våge deg ut i verden, likevel. Det er heldigvis ikke alle som viser slik forakt for overvektige mennesker som det kan synes i flere innlegg her. Og vi ER faktisk flere som tar til motmæle mot overvekt-hetsen!

Du er ikke alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fett nok

Hva tenker du om 2 feite foreldre og normale barn?

Du burde ta hensyn til din egen og din manns kropp. Dine barn trenger dere i frisk tillstand lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En som har lyst til å leve lenge

Hei, og takk for hyggelig hilsen! Ja, jeg er en av dem som er feit av psykiske årsaker. Stakkars bestefar, han visste ikke hva han gjorde da han voldtok barnebarnet sitt, men det er jeg som betaler prisen for det. Fanget i et berg av fett, uglesett av verden. Jeg blir så glad og lykkelig når jeg ser folk som deg som viser så stor forståelse og empati med dem som ikke passer inn i samfunnsnormen. For å skåne deg og resten av dem som vemmes over smellfeite folk holder jeg meg mest innendørs. Ingen vits i at du skal få ødelagt noen minutter av ditt liv med avsky over kroppen min.

Jeg fordømmer ikke Feite folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smellfeita

Hva tenker du om 2 feite foreldre og normale barn?

Samme her. Foreldrene gode og runde og ungene spinkle som siv. Ser ut som vi spiser all maten deres.

Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene. Jeg spiser sunn middag, serverer grønnsaker og frukt og passer på at ungene får protein til hvert måltid selv om de helst bare vil ha pasta. Derfor er ungene mine helt normale, og jeg gjør alt jeg kan for at de ikke får det forskrudde forholdet til mat som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest absolutt anonym

Det spørs jo også litt hva man har på disse brødskivene også...

Min gamle bestemor var 160 cm høy og veide 150 kg. Hun påsto alltid at hun knapt nok åt, og kunne regne opp som deg: 1 brødskive til frokost, 2 til lunsj, middag og kveldsmat. Høres jo helt OK ut, det, MEN: Hun la på et himla tjukt lag med meierismør på alle brødskiver. Et lass med pålegg, gjerne i kategorien rekesalat. Hun kunne også gjerne spise bare pålegg, det telte liksom ikke med når det ikke var brød under.

Middagsmat var alltid ett eller annet som fløt i saus eller fett. Og selvfølgelig gigantporsjoner.

Kaker man ble budt borte telte aldri med ("litt må man jo unne seg også, ser så dumt ut å takke nei").

Jeg er "arvelig belastet", gjør i grunnen det samme. Eller, jeg har i alle fall gjort det. Nå har jeg lært, og jeg er ærlig. Jeg kommer aldri til å bli riktig tynn. Har ca. 20 kg som godt kunne vært borte, men nå vet jeg i det minste hvorfor de ikke forsvinner...

Brødskiver med skinke, magerost, mager leverpostei, lettsyltetøy, kalkunpålegg, frukt, en og annen gang mager prim. Lett eller skummet melk. Te eller kaffe uten sukker og fløte.

Fete sauser er ikke hverdagskost. Vi spiser mye fisk.

Jeg har fast kafèdag annenhver fredag. Da spiser jeg et horn. Når det er bursdager etc spiser jeg kake som alle andre, men jeg fråtser ikke.

Med andre ord tror jeg jeg stiler i en litt annen kategori enn bestemora di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucy Lou

Spar noen spørsmålstegn til de sultne barna i Afrika også, ikke bruk dem alle selv ;)

Og med det kan man jo egentlig konkludere med at fedme er favoritt temaet på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...