Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

"Mitt innlegg var da heller ikke et kampskrift for å provosere din hang til kverulering"

Du anklager folk ordrett for å ha "forakt for overvektige". Når jeg stiller spørsmålstegn ved en såpass kraftig (og til dels frekk påstand om andres meninger og tanker), så har du ikke noe mer intelligent å komme med enn å kalle meg kverulant? Det blir rimelig åpenbart for alle at du ikke er interessert i saklighet, ihvertfall.

"........................................."

Dette fører ingen steds hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

tåpeligste emne noensinne! er ikke alle som kan noe for at man er overvektig!

"er ikke alle som kan noe for at man er overvektig!"

De aller, aller fleste kan noe for det. Det betyr ikke at det nødvendigvis er lett å gjøre noe med, selvfølgelig. Men det du har PLIKT til å gjøre, er å sørge for at dine egne selvdestruktive vaner ikke overføres på barn som ikke har noen mulighet til å velge noe annet.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

Det er VANSKELIGERE å slanke seg enn å slutte å røyke, tør jeg påstå. I alle fall om man er blitt "avhengig av mat". Røyken kunne jeg slutte med -og erstatte med kaffe, soving etc. - mat kan jeg aldri slutte med - jeg må alltid ha litt - for å overleve. hadde jeg måttet hatt litt røyk for å leve - hadde jeg vært storrøyker igjen etter en uke.

*SUKK*

det sitter i hodet - jeg skal prøve hypnose i Sandefjord - etter jeg har vært i Frankrike.....:)

Ja, det er myye vanskeligere. Du kan velge å ikke ha tobakk i huset, men mat må man nesten ha i huset.

Jeg sluttet å røyke for 6 år siden, og jeg var stoor-røyker! Det er ikke like lett å slutte å spise ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

Selvfølgelig kan man det. Men hvis man selv er overvektig p.g.a livsstil, og så overfører denne livsstilen på barna, så er det ingenting annet enn omsorgssvikt.

Du skjønner at det at noe slikt er omsorgssvikt, ikke betyr at det ikke vises omsorg på noen områder?

Hvis du banker ungen din på torsdager, så betyr ikke det at du ikke kan være omsorgsfull på søndager. Men du kan ikke unnskylde torsdagsbankingen med at du er omsorgsfull på søndager.

"............................................"

så da bør vi kutte ut lørdagsgodt på lørdager?

:oP

fysjom fysjom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fører ingen steds hen.

Selvfølgelig ikke. Så lenge du ikke tåler at jeg stiller spørsmålstegn ved påstandene dine (på perfekt høflig vis), og reagerer med helt usaklige personangrep, så sier det seg selv at det er meningsløst. Forsøk å hold deg til sak, og ikke person, så blir det kanskje intelligent diskusjon ut av det. (Seriøst tips.)

Jeg har ikke forakt for noen ut fra hvorvidt de er overvektige eller ei. Men jeg gidder ikke å være så PK at jeg later som om de fleste overvektige ikke er skyld i det selv. Og jeg gidder heller ikke forsvare omsorgssvikt hvor foreldre overfører dårlig livsstil på barna, bare fordi det selvfølgelig ikke er bare og bare for foreldrene å "skjerpe seg" (legg merke til anførselstegnene...). En spade er en spade, selv om det finnes forskjellige varianter.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da bør vi kutte ut lørdagsgodt på lørdager?

:oP

fysjom fysjom

Uhm...jeg vet ikke hvor du finner noe slikt i det jeg sier...?

Lørdagsgodt på lørdag, innenfor rimelighetens grenser (slik vi vokste opp med selv), er vel ingen usunn livsstil? Ingen blir overvektige, får diabetes og belastningsskader etc., av litt lørdagssnop.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er myye vanskeligere. Du kan velge å ikke ha tobakk i huset, men mat må man nesten ha i huset.

Jeg sluttet å røyke for 6 år siden, og jeg var stoor-røyker! Det er ikke like lett å slutte å spise ;o)

"Ja, det er myye vanskeligere. Du kan velge å ikke ha tobakk i huset, men mat må man nesten ha i huset".

Sant nok, men man kan velgen hva slags mat man har i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

Uhm...jeg vet ikke hvor du finner noe slikt i det jeg sier...?

Lørdagsgodt på lørdag, innenfor rimelighetens grenser (slik vi vokste opp med selv), er vel ingen usunn livsstil? Ingen blir overvektige, får diabetes og belastningsskader etc., av litt lørdagssnop.

"..........................................."

Men hun du svarte sa jo at hun gjorde alt for at barna ikke skulle få det på samme måte som hun, også svarer du med omsorgssvikt.

Sånn oppfattet jeg det iallefall, og det ser jo litt dumt ut. Det er mye annet som kan kalles omsorgssvikt i større grad enn nugatti på brødskiven.

Nå snakker jeg ganske hypotetisk, bare reagerer litt på svaret du ga henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

"Ja, det er myye vanskeligere. Du kan velge å ikke ha tobakk i huset, men mat må man nesten ha i huset".

Sant nok, men man kan velgen hva slags mat man har i hus.

Ja, helt klart. Men den er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smellfeita

"Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene"

Da er jo problemet at de ikke makter å gi barna den omsorgen de faktisk trenger. Omsorgssvikt er ikke nødvendigvis noe som gjøres med overlegg.

"..........................................."

Den der må du utdype, kjære deg. Den skjønte jeg ikke. Du skjønner, fettcellene påvirker forstanden også, for alle tykke folk er dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun du svarte sa jo at hun gjorde alt for at barna ikke skulle få det på samme måte som hun, også svarer du med omsorgssvikt.

Sånn oppfattet jeg det iallefall, og det ser jo litt dumt ut. Det er mye annet som kan kalles omsorgssvikt i større grad enn nugatti på brødskiven.

Nå snakker jeg ganske hypotetisk, bare reagerer litt på svaret du ga henne.

Heh-heh...nå leste jeg det om igjen, og ser at jeg leste feil. Jeg klarte å putte inn et "ikke" mellom "likevel" og "å".

"Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene"

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

Heh-heh...nå leste jeg det om igjen, og ser at jeg leste feil. Jeg klarte å putte inn et "ikke" mellom "likevel" og "å".

"Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene"

"........................................."

Alle gjør feil, selv jeg som er så perfekt :o)

-Har brettet opp ermene og klar til en lang diskusjon, men den døde jo ut nå..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der må du utdype, kjære deg. Den skjønte jeg ikke. Du skjønner, fettcellene påvirker forstanden også, for alle tykke folk er dumme.

Beklager - jeg så nettopp at jeg leste feil. Jeg puttet inn et "ikke" i det du skrev. Dermed leste jeg "makter IKKE å gjøre det som..." Beklager :-)

Forøvrig - ikke ta omvent-psycho-trickset på meg. Jeg har ikke sagt noe fordømmende eller negativt om overvektige personer, hverken om intelligensen eller noe annet.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smellfeita

"Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene"

Da er jo problemet at de ikke makter å gi barna den omsorgen de faktisk trenger. Omsorgssvikt er ikke nødvendigvis noe som gjøres med overlegg.

"..........................................."

Virker som du ikke helt skjønte det jeg skrev. Det er nemlig ikke omsorgssvikt når foreldrene er klar over sine egne feil og sørger for at ungene ikke havner i samme helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjør feil, selv jeg som er så perfekt :o)

-Har brettet opp ermene og klar til en lang diskusjon, men den døde jo ut nå..hehe

Ja, hvis jeg faktisk hadde ment noe sånt, så kunne det blitt en lang og...uhm..."interessant"...diskusjon :-)

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Men husk på at juice i store mengder heller ikke er så bra. Det er bedre enn brus, men også der er moderasjon viktig. Kalorimessig innholder juice omtrent like mye som brus, selv om kaloriene er sunnere.

"............................................"

Ett glass appelsinjuice inneholder mer kalorier enn ett glass cola! Men colaen er jo strippet for alt som heter vitaminer, mineraler og andre ting som er nyttige for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smellfeita

Beklager - jeg så nettopp at jeg leste feil. Jeg puttet inn et "ikke" i det du skrev. Dermed leste jeg "makter IKKE å gjøre det som..." Beklager :-)

Forøvrig - ikke ta omvent-psycho-trickset på meg. Jeg har ikke sagt noe fordømmende eller negativt om overvektige personer, hverken om intelligensen eller noe annet.

"............................................"

Det med intelligensen var ikke myntet på deg, men på veldig mange andre som faktisk tror at feite folk er dumme. Det er gjort studier som bekrefter dette. Fullstendig unødvendig å ta det med, jeg innrømmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Jeg tør ikke drikke Max en gang. Redd jeg faller utpå igjen.

Abstinensene var forresten ikke så ille.

Dag 1 tok jeg et halvt glass cola og to hodepinetabletter da abstinensene kom. Hadde bestemt meg for at jeg skulle ta hodepinetabletter for å gjøre det mer utholdelig.

Dag 2 samme som dag 1.

Dag 3 uten cola, men med to hodepinetabletter.

Resten av dagene har gått utrolig greit.

Snodig, jeg merket ikke noen abstinenser jeg. Det gikk urovekkende lett. :) Hadde sikkert så mye å tenke på med nok mat og riktig mat og trening at jeg ikke hadde tid til å savne colaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart. Men den er tilgjengelig.

Det er tobakken også - i butikken. Hvis man ikke kjøper inn drittmat, så er det ikke mer tilgjengelig enn tobakken :-)

Jeg er forøvrig enig, for egen del, i at det er vanskeligere å legge om kostholdet enn å slutte å røyke.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med intelligensen var ikke myntet på deg, men på veldig mange andre som faktisk tror at feite folk er dumme. Det er gjort studier som bekrefter dette. Fullstendig unødvendig å ta det med, jeg innrømmer det.

Men du fikk med deg at jeg leste feil? :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...