Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

Gjest Samfunnskritiker

Jeg er enig med deg, det er noen barn som er overvektige. Det finnes noen barn som ikke er så flink til å leike/drive fysisk aktivitet. Men jegtror det er flere barn som ikke har voksne til å stille opp og delta på ting. Hvor er de voksne som skal se til at barna er med, og motivere dem?

Jeg foretrekker heller overvektige barn og foreldre, men som har foreldre og barn som er med!

Sammenheng der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mom33

Jeg er enig med deg, det er noen barn som er overvektige. Det finnes noen barn som ikke er så flink til å leike/drive fysisk aktivitet. Men jegtror det er flere barn som ikke har voksne til å stille opp og delta på ting. Hvor er de voksne som skal se til at barna er med, og motivere dem?

Jeg foretrekker heller overvektige barn og foreldre, men som har foreldre og barn som er med!

Sammenheng der kanskje?

Bare et spørsmål, altså: Hvorfor forandrer du alltid overskriftene i de trådene du skriver svar?

Det er veldig forvirrende når man bruker 100 nyeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Bare et spørsmål, altså: Hvorfor forandrer du alltid overskriftene i de trådene du skriver svar?

Det er veldig forvirrende når man bruker 100 nyeste...

Jeg synes det er veldig greit, når en tråd blir veldig lang er det dumt at 100 innlegg har samme overskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Jeg synes det er veldig greit, når en tråd blir veldig lang er det dumt at 100 innlegg har samme overskrift.

He-he, hvordan skjønner du at det er den spesifikke tråden vedkommende svarer på, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sterkt og tankevekkende innlegg. Flott at du tar bladet fra munnen :-) Skulle ønske du ville våge deg ut i verden, likevel. Det er heldigvis ikke alle som viser slik forakt for overvektige mennesker som det kan synes i flere innlegg her. Og vi ER faktisk flere som tar til motmæle mot overvekt-hetsen!

Du er ikke alene :-)

"Det er heldigvis ikke alle som viser slik forakt for overvektige mennesker som det kan synes i flere innlegg her"

Hvilke innlegg er det som viser denne forakten? Jeg har ikke sett noen.

Å mene at det for de fleste overvektige er snakk om å "skjerpe seg" og å legge om livsstilen, samtidig som man selvfølgelig anerkjenner at det sjelden er "bare" å gjøre det, er ikke på noen måte forakt.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Foreldrene gode og runde og ungene spinkle som siv. Ser ut som vi spiser all maten deres.

Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene. Jeg spiser sunn middag, serverer grønnsaker og frukt og passer på at ungene får protein til hvert måltid selv om de helst bare vil ha pasta. Derfor er ungene mine helt normale, og jeg gjør alt jeg kan for at de ikke får det forskrudde forholdet til mat som jeg har.

"Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene"

Da er jo problemet at de ikke makter å gi barna den omsorgen de faktisk trenger. Omsorgssvikt er ikke nødvendigvis noe som gjøres med overlegg.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har holdt opp i 9 dager, og abstinensene har forsvunnet. Før drakk jeg like mye som deg, noen ganger mer.

Men nå er det isvann, melk, juice og lightsaft som gjelder, og det føles _deilig_!

Prozak sparket meg bak, sammen med ei god venninne av meg, og det hjalp. Og et veddemål med en klassekamerat.

Men husk på at juice i store mengder heller ikke er så bra. Det er bedre enn brus, men også der er moderasjon viktig. Kalorimessig innholder juice omtrent like mye som brus, selv om kaloriene er sunnere.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du veldig mye flinkere enn meg - som spise alt jeg ser - bare jeg er alene.....

...men - helt seriøst - jeg skal prøve han fyren her senere i sommer - 1200,- og det er det vel verdt om det virker:

http://www.hypnoseterapi.net/

tanta mi som var på selvmordets rand av røyk - prøvde han som siste utvei - og lykkes!

Vi må få høre om, når og hvordan det virker, da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feita

"Det er heldigvis ikke alle som viser slik forakt for overvektige mennesker som det kan synes i flere innlegg her"

Hvilke innlegg er det som viser denne forakten? Jeg har ikke sett noen.

Å mene at det for de fleste overvektige er snakk om å "skjerpe seg" og å legge om livsstilen, samtidig som man selvfølgelig anerkjenner at det sjelden er "bare" å gjøre det, er ikke på noen måte forakt.

"............................................."

Men hvorfor skal vi det egentlig? Hvorfor er det så viktig for "alle andre" at vi feite endrer livsstil? Og hvorfor er det så veldig viktig å si noe om det, til enhver tid, for eksempel når man har vært på sydentur?

Jeg nekter å tro at det er omtanke som ligger bak. Og dette med at "folk ikke tar vare på kroppene sine"... Det er fremdeles sånn at det er farligere å røyke enn å være overvektig, men du leser sjelden innlegg a la "jeg var på sydentur og så en haug mennesker på stranden som røyket, hvordan kan de behandle kroppen sin og ungene sine på den måten?"

Det er i grunnen ingen vits å protestere på at oevrvektige blir behandlet med forakt og fordommer, heller, all den stund all forskning viser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å passe dine egne saker og gi f... i hvordan andre lever livet sitt?

Det er sikkert noe kritikkverdig i ditt liv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Og sansynligvis er du i like stor eller større grad i stand til å oppdra ungene dine til en sunn livsstil, enn de som aldri har slitt med vekta:-)

Det tror jeg du har rett i.

Jeg har slitt (og sliter) med vekta, og kanskje nettopp derfor er jeg veldig bevisst på at barna mine skal få et sunt og variert kosthold og mye fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er heldigvis ikke alle som viser slik forakt for overvektige mennesker som det kan synes i flere innlegg her"

Hvilke innlegg er det som viser denne forakten? Jeg har ikke sett noen.

Å mene at det for de fleste overvektige er snakk om å "skjerpe seg" og å legge om livsstilen, samtidig som man selvfølgelig anerkjenner at det sjelden er "bare" å gjøre det, er ikke på noen måte forakt.

"............................................."

Neivel, Prozak, men så leser vi vel også disse innleggene med ulike briller. Jeg kommer ikke til å "henge ut" enkelte innlegg for å svare på det du spør meg om. Jeg skriver også "kan synes", vel vitende om at vi leser ting ulikt. Mitt innlegg var da heller ikke et kampskrift for å provosere din hang til kverulering, jeg skrev for å støtte vedkommende som murer seg inne fordi hun føler seg uglesett av mennesker som ikke vet hva slags smerte hun bærer på.

Mye av det som sies i ulike innlegg i denne tråden vitner om manglende forståelse for et alvorlig problem, og overvektige mennesker (uansett årsak til overvekten) fortjener litt mer respekt og empati enn det som framvises i mye av det som skrives både her inne og andre steder.

Du kan være så uenig med meg du bare vil, Prozak. Jeg vet bare dessverre (og heldigvis) hvordan det føltes å være utsatt for menneskers forakt; å være et vandrende eksempel på på noe av det mest fornedrende man kan være i dette samfunnet: nemlig feit. De fleste innlegg i tråder som denne vi nå skriver i, hjelper ikke overvektige mennesker til bedre helse. Kanskje tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Calóni

Og med det kan man jo egentlig konkludere med at fedme er favoritt temaet på DOL.

Favoritt temaet er vel ord deling :P *dukke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest humør løs

Favoritt temaet er vel ord deling :P *dukke*

Jess! La oss starte en tråd om ord deling! Og lamme koteletter! Og kjøle skap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Jess! La oss starte en tråd om ord deling! Og lamme koteletter! Og kjøle skap!

Mm. Jeg har litt lyst på pult ost, egentlig. Sløyd lærer er også ganske festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

"Sannheten er at enkelte voksne overvektige lider voldsomt under alt fettet, men makter likevel å gjøre det som er riktig for ungene"

Da er jo problemet at de ikke makter å gi barna den omsorgen de faktisk trenger. Omsorgssvikt er ikke nødvendigvis noe som gjøres med overlegg.

"..........................................."

Kan man ikke gi barna omsorg selv om man er overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, Prozak, men så leser vi vel også disse innleggene med ulike briller. Jeg kommer ikke til å "henge ut" enkelte innlegg for å svare på det du spør meg om. Jeg skriver også "kan synes", vel vitende om at vi leser ting ulikt. Mitt innlegg var da heller ikke et kampskrift for å provosere din hang til kverulering, jeg skrev for å støtte vedkommende som murer seg inne fordi hun føler seg uglesett av mennesker som ikke vet hva slags smerte hun bærer på.

Mye av det som sies i ulike innlegg i denne tråden vitner om manglende forståelse for et alvorlig problem, og overvektige mennesker (uansett årsak til overvekten) fortjener litt mer respekt og empati enn det som framvises i mye av det som skrives både her inne og andre steder.

Du kan være så uenig med meg du bare vil, Prozak. Jeg vet bare dessverre (og heldigvis) hvordan det føltes å være utsatt for menneskers forakt; å være et vandrende eksempel på på noe av det mest fornedrende man kan være i dette samfunnet: nemlig feit. De fleste innlegg i tråder som denne vi nå skriver i, hjelper ikke overvektige mennesker til bedre helse. Kanskje tvert imot.

"Mitt innlegg var da heller ikke et kampskrift for å provosere din hang til kverulering"

Du anklager folk ordrett for å ha "forakt for overvektige". Når jeg stiller spørsmålstegn ved en såpass kraftig (og til dels frekk påstand om andres meninger og tanker), så har du ikke noe mer intelligent å komme med enn å kalle meg kverulant? Det blir rimelig åpenbart for alle at du ikke er interessert i saklighet, ihvertfall.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

Du burde ta hensyn til din egen og din manns kropp. Dine barn trenger dere i frisk tillstand lenge.

Jeg bør ta hensyn til min om min manns kropp!?

hoho

Du trenger ikke bekymre deg for meg, jeg har det helt fint jeg ;o)

Jeg bare lurte på hvordan forfatteren av innlegget reagerte på to overvektige foreldre med slanke barn.

Men takk for omtanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke gi barna omsorg selv om man er overvektig?

Selvfølgelig kan man det. Men hvis man selv er overvektig p.g.a livsstil, og så overfører denne livsstilen på barna, så er det ingenting annet enn omsorgssvikt.

Du skjønner at det at noe slikt er omsorgssvikt, ikke betyr at det ikke vises omsorg på noen områder?

Hvis du banker ungen din på torsdager, så betyr ikke det at du ikke kan være omsorgsfull på søndager. Men du kan ikke unnskylde torsdagsbankingen med at du er omsorgsfull på søndager.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...