Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg har aldri vært i USA. Men en kompis kom nettopp hjem derfra. Han var imponert over størrelsen på alt. Han er selv en storspist fyr men orket ofte ikke spise opp verken lunsj eller middag. Porsjonene var enorme.

I tillegg fikk du brus i 4-liters beger og kaffekopper med 2 liter kaffe.

Herremin! sa jeg.

Jupp..Det er svææære saker der altså..Og de dere mange liters brusene (er det virkelig 4?!..husker ikke) Hva er poenget med dem?! Brusen blir jo bare døven om du ikke drikker den opp, og jeg tviler på at selv en garva amerikaner klarer å gulpe innpå en sånn før det er forsent..;-) Og dessuten, en boks koster jo ca 50 cent eller noe, så et brett med friske bokser gjør jo ikke noe stort innhogg i lommeboka det heller, om en først er på brusvibben.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach

Ja, men det var ikke brusen jeg reagerte mest på. Det var kaffen. 2-litere med kaffe er mye.

Men det var visstnok trailersjåfører som kjørte veldig lange strekninger som kjøpte den slags.

Kaffe drikker jeg ikke, så det sjokkerte meg ikke så mye. Hihi. :)

2 liter i et beger er mye da, men mange i Norge har jo med seg termoser med kaffe på jobben også. Ser de som drikker kaffe på jobben min, det går unna noen kopper i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jupp..Det er svææære saker der altså..Og de dere mange liters brusene (er det virkelig 4?!..husker ikke) Hva er poenget med dem?! Brusen blir jo bare døven om du ikke drikker den opp, og jeg tviler på at selv en garva amerikaner klarer å gulpe innpå en sånn før det er forsent..;-) Og dessuten, en boks koster jo ca 50 cent eller noe, så et brett med friske bokser gjør jo ikke noe stort innhogg i lommeboka det heller, om en først er på brusvibben.

:-)

Hehe, nei; jeg forsto ikke helt poenget jeg heller.

Men jeg vet i hvert fall hvordan jeg selv er. Kjøper jeg en King Size-meny på McDonalds drikker jeg opp brusen (som nesten er 1 liter) selv om jeg egentlig kunne klart meg med 1/4. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Helt enig. For de aller fleste ER det faktisk bare å spise sunt og trene mer som hjelper. Det er bare vanskelig å innse for enkelte, for det er hardt å forandre livsstilen. Jeg vet utrolig godt hvor lett det er å lure seg selv og finne på "gode" unnskyldninger.

Det er det jo for alt.. ;-) For eksempel har jeg vært over maange for hvorfor jeg egentlig ikke trenger å rydde resten av leilighetn i dag..Først var det for fint vær..Og nå..må jeg være på dol..og det er for sent på dagen..? høm..;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken...

Har kuttet ut alt som heter brus. Føler allerede at etter 9 dager har jeg blitt _litt_ strammere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Det er det jo for alt.. ;-) For eksempel har jeg vært over maange for hvorfor jeg egentlig ikke trenger å rydde resten av leilighetn i dag..Først var det for fint vær..Og nå..må jeg være på dol..og det er for sent på dagen..? høm..;-P

Hehe, ja, jeg kjenner til den tankegangen. ;)

Er iallfall flink på ett område, da trenger jeg jo ikke å være superhusmor i tillegg, vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess Peach

Jobber med saken...

Har kuttet ut alt som heter brus. Føler allerede at etter 9 dager har jeg blitt _litt_ strammere.

Det er bra! Den brusen er skummel, altså. Jeg var skikkelig avhengig av cola, det gikk iallfall med en firepakning av 1,5-litere i uka. Hårreisende!

Nå drikker jeg bare vann, en sjelden gang Pepsi Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Andres tanker kan man ikke styre. Men det hadde utvilsomt vært en fordel om folk kunne holde kjeft hvis de ikke har noe hyggelig å si! Når man som overvektig endelig har "mannet seg opp" til å gå på stranda, og så får høre "FY FAEN, SE HU FEITE KJERRINGA DER'A!" er det lett å miste motet.

Eller "DÆVEN, HAR'U SPIST EN HVAL, ELLER? DU SER JO UT SOM EN! FY FAN ASS..."

Og når man spiser, så får man høre at "om du ikke hadde vært så opptatt av å trøkke mat inn i trynet, kunne du kanskje brukt tida til å trimme i stedet! Det hadde'ru trengt!"

Slike kommentarer får jeg høre ofte, og det er pokker ikke moro! Folk tror at de kan si akkurat hva de vil til oss som er store! Hva vet vel de om meg? Jeg tilhører den gruppa som er overvektig som følge av sykdom, og jeg trener faktisk hver dag! Men det er klart, det ser jo ikke de som kommer med slik dritt... de ser bare en feit person og dømmer meg ut fra fordommer. Er det noe vi overvektige ikke trenger å høre, så er det at vi er feite! Det er faktisk noe vi i høyeste grad er klar over selv. Hvem pokker har gitt slike "besserwissere" rett til å kommentere mitt utseende?

Oj, hva slags mennesker er du i kontakt med? Slike ting kunne aldri falt meg eller andre å si til andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i USA. Men en kompis kom nettopp hjem derfra. Han var imponert over størrelsen på alt. Han er selv en storspist fyr men orket ofte ikke spise opp verken lunsj eller middag. Porsjonene var enorme.

I tillegg fikk du brus i 4-liters beger og kaffekopper med 2 liter kaffe.

Herremin! sa jeg.

Jepp. Min kjære har jobbet der borte og blir kvalm når han snakker om hurtigmaten der. Han sier at dessertporsjonene var så svære at de pleide å spleise på en porsjon og spise halvparten hver.

Sett "Supersize me"? Yak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jepp. Min kjære har jobbet der borte og blir kvalm når han snakker om hurtigmaten der. Han sier at dessertporsjonene var så svære at de pleide å spleise på en porsjon og spise halvparten hver.

Sett "Supersize me"? Yak.

Jeg har ikke orket å se den. Den kunne ødelagt suget mitt på mækkernmat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hehe, nei; jeg forsto ikke helt poenget jeg heller.

Men jeg vet i hvert fall hvordan jeg selv er. Kjøper jeg en King Size-meny på McDonalds drikker jeg opp brusen (som nesten er 1 liter) selv om jeg egentlig kunne klart meg med 1/4. :)

Jeg drikker også ALT for mye brus om jeg har fri tilgang..(Så boksebrett i kjøleskapet er en farlig sport når jeg er rundt..;-))

Men jeg er sær. Jeg vil ha boks eller miniflaske(glass!)..Jeg stoler ikke på verken gigaflasker eller dispenser.

Allikevel..Den sykeste porsjonen jeg husker å ha sett i USA var når jeg bestilte noe sånn "alt godt fra havet" styr..En skulle tro jeg FIKK havet..:-o Det var TO hummerhaler, ca 17 blåskjell, ca 20 andre typer kamskjell og clams, fire typer fisker, krabbe diverse kongereker....Og fries!! Og Salat!! Og brød!! Du skulle sett..Jeg ble helt satt ut:-o

Og jeg har jobbet på Hamburgerbar de borte en stund. Det var ikke uvanlig å se folk bestille både to og fire burgere med tilbehør, eller ditto av vår spesialitet "chicks roastbeefsandwich", en skikkelig åretetter av kun biff, majo, og feit saus.

De er gærne over there..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra! Den brusen er skummel, altså. Jeg var skikkelig avhengig av cola, det gikk iallfall med en firepakning av 1,5-litere i uka. Hårreisende!

Nå drikker jeg bare vann, en sjelden gang Pepsi Max.

Jeg har holdt opp i 9 dager, og abstinensene har forsvunnet. Før drakk jeg like mye som deg, noen ganger mer.

Men nå er det isvann, melk, juice og lightsaft som gjelder, og det føles _deilig_!

Prozak sparket meg bak, sammen med ei god venninne av meg, og det hjalp. Og et veddemål med en klassekamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hehe, ja, jeg kjenner til den tankegangen. ;)

Er iallfall flink på ett område, da trenger jeg jo ikke å være superhusmor i tillegg, vel? :)

Hehe, sant? Men nå har det seg vel ganske objektivt sånn at jeg ikke har vært særlig flink med NOE i det siste, bortsett fra å feste og dille og nyte sommeren, så det skulle egentlig bare mangle at jeg ikke ryddet liligheten..Men det ER for varmt..! ,-) (later jeg som)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke orket å se den. Den kunne ødelagt suget mitt på mækkernmat. :)

Det ville den garantert! :o)

En fyr i filmen var smellfeit, dødelig feit faktisk, hadde diabetes og holdt på å stryke med. Han drakk 8 LITER bruk om DAGEN! 4 sånne svære 2-liters kanner hver eneste dag! Det er mer enn jeg drikker på et år omtrent...! Kona var flink da, hun drakk "bare" 2 liter om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg drikker også ALT for mye brus om jeg har fri tilgang..(Så boksebrett i kjøleskapet er en farlig sport når jeg er rundt..;-))

Men jeg er sær. Jeg vil ha boks eller miniflaske(glass!)..Jeg stoler ikke på verken gigaflasker eller dispenser.

Allikevel..Den sykeste porsjonen jeg husker å ha sett i USA var når jeg bestilte noe sånn "alt godt fra havet" styr..En skulle tro jeg FIKK havet..:-o Det var TO hummerhaler, ca 17 blåskjell, ca 20 andre typer kamskjell og clams, fire typer fisker, krabbe diverse kongereker....Og fries!! Og Salat!! Og brød!! Du skulle sett..Jeg ble helt satt ut:-o

Og jeg har jobbet på Hamburgerbar de borte en stund. Det var ikke uvanlig å se folk bestille både to og fire burgere med tilbehør, eller ditto av vår spesialitet "chicks roastbeefsandwich", en skikkelig åretetter av kun biff, majo, og feit saus.

De er gærne over there..;-)

Hehe, det forklarer i hvert fall størrelsen på folka der borte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker også ALT for mye brus om jeg har fri tilgang..(Så boksebrett i kjøleskapet er en farlig sport når jeg er rundt..;-))

Men jeg er sær. Jeg vil ha boks eller miniflaske(glass!)..Jeg stoler ikke på verken gigaflasker eller dispenser.

Allikevel..Den sykeste porsjonen jeg husker å ha sett i USA var når jeg bestilte noe sånn "alt godt fra havet" styr..En skulle tro jeg FIKK havet..:-o Det var TO hummerhaler, ca 17 blåskjell, ca 20 andre typer kamskjell og clams, fire typer fisker, krabbe diverse kongereker....Og fries!! Og Salat!! Og brød!! Du skulle sett..Jeg ble helt satt ut:-o

Og jeg har jobbet på Hamburgerbar de borte en stund. Det var ikke uvanlig å se folk bestille både to og fire burgere med tilbehør, eller ditto av vår spesialitet "chicks roastbeefsandwich", en skikkelig åretetter av kun biff, majo, og feit saus.

De er gærne over there..;-)

Og så skylder de på Mækkern o.l. når de blir feite og sjuke... Ta ansvar for seg selv? Nei, bevares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jepp. Min kjære har jobbet der borte og blir kvalm når han snakker om hurtigmaten der. Han sier at dessertporsjonene var så svære at de pleide å spleise på en porsjon og spise halvparten hver.

Sett "Supersize me"? Yak.

Jeg har ikke sett den filmen, men jeg tror ikke så mange spiser alle måltidene sine der.... ;) (Men jeg forstår altså poenget.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2

Tror ikke man kan spise på seg stoffskiftesykdommer...jeg var slank før. Det var en fødsel - homoner som gjorde at jeg fikk det.

jeg kjenner også en som fikk stoffskiftesykdom etter fødselen. Hun var veldig tynn før fødselen og har blitt veldig stor i årene etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Og så skylder de på Mækkern o.l. når de blir feite og sjuke... Ta ansvar for seg selv? Nei, bevares.

Men nå har de et reellt problem der i tillegg da..Selvom jeg er HELT enig i at de overspiser som man sjelden ser maken til..Men all sunn mat, grønt, frukt, brød & melk etc fra supern koster jo dobbelt av å lange i seg selv og familyen et par-sju burgere...;-)

Prispolitikken legger opp til overvekt. Sånn i tillegg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg har holdt opp i 9 dager, og abstinensene har forsvunnet. Før drakk jeg like mye som deg, noen ganger mer.

Men nå er det isvann, melk, juice og lightsaft som gjelder, og det føles _deilig_!

Prozak sparket meg bak, sammen med ei god venninne av meg, og det hjalp. Og et veddemål med en klassekamerat.

Jeg har også kuttet ut cola/pepsi. Så nå drikker jeg av og til pepsi max eller sitronbrus uten sukker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...