Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

Det er VANSKELIGERE å slanke seg enn å slutte å røyke, tør jeg påstå. I alle fall om man er blitt "avhengig av mat". Røyken kunne jeg slutte med -og erstatte med kaffe, soving etc. - mat kan jeg aldri slutte med - jeg må alltid ha litt - for å overleve. hadde jeg måttet hatt litt røyk for å leve - hadde jeg vært storrøyker igjen etter en uke.

*SUKK*

det sitter i hodet - jeg skal prøve hypnose i Sandefjord - etter jeg har vært i Frankrike.....:)

Der er jeg uenig med deg, Flisa! Jeg synes det er lettere å gå ned i vekt enn å slutte å røyke! Jeg gikk ned 10 kg. i fjor vår, og har ingen problemer med å holde vekten!

Tror at å slutte å røyke er så definitivt, ALDRI MER, liksom, men selv om en slanker seg så er det ikke aldri mer kose seg med noe godt, det går helt fint innimellom!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Gjest absolutt anonym

Hvorfor reagerer du så agressivt når du åpenbart ikke er i den "gruppen" som trådstarter snakker om?

Ellers: Sikker på at du ikke spiser for lite i forhold til energibehovet? Det gjør nemlig også ofte at man legger på seg.

"............................................."

"Det er mulig jeg er litt sær, men en kan til tider lure på hva folk spiser????? Beveger ikke folk seg?????????"

"Har de tenkt på hvordan deres alderdom blir???"

Såvidt jeg ser, så hører jeg (men ikke ungene) blant dem som irriterer denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Det er bra du har tatt tak i det for egen del.

Og i utgangspunktet er jeg enig med deg i at alle skal få være slik de selv vil.

Men når det så ofte overføres til barna (usunn livsstil, for mye mat, for lite aktiviteter), så synes jeg det er helt greit å komme med kritikk.

Det er jeg enig i. Jeg har foreløpig ingen barn, men håper jeg klarer å oppdra dem til en sunn livsstil hvis jeg skulle få noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Fint at du har tatt tak i ditt problem med overvekten, men folk må jo få lov til å synes at folk er feite, når de virkelig er det. Det er jo opp til en selv om en vil gå på stranden eller ikke, den er åpen for alle.

Jeg synes ikke det er morsomt å gå på stranden når andre folk synes jeg ser avskyelig ut. Da holder jeg meg heller unna, eller bader der det ikke er folk eller bare kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært smellfeit, men har vært "lubben" siden 8.klasse og litt feit rett etter fødsler og når jeg ble syk for noen år siden.

Jeg begynte da på kortison og gikk opp over 8 kg på kort tid. Da fant jeg ut at jeg måtte ta meg sammen, begynte å trene litt (det som gikk sammen med sykdommen), spiste 4 måltider + 2 mellommåltider hver dag.

Holdt meg unna hvitt brød (spiser bare rug), spiser aldri pasta hvis det ikke er fullkorn, spiser bare naturris, spiser masse salater og grønnsaker, spiser kun rent kjøtt (ikke pølser og kjøttdeig), spiser nøtter, avocado, vegetabilsk fett hver dag.

Pga. kortisonen gikk jeg veldig sakte ned, mindre enn 1 kg pr. måned, men jeg gikk ihvertfall ned og magen fungerte mye bedre.

Det var et "helvete" og den eneste kosen jeg unnet meg var noen glass rødvin i helgene. Jeg var sukkeravhengig, men klarer nå å stå imot etter 2 år med omlegging. Men spiser jeg kake eller noe søtt to dager etterhverandre så er det et "helvete" igjen.

Jeg regner med at jeg må passe på å slite resten av livet, en ikke søren om jeg orker å bli så overvektig igjen.

Jeg har heldigvis en mann som hjelper meg og hanker meg inn når jeg har lyst på drittmat :)

Jeg tror mine matvanen også har blitt overført hjemmefra og jeg vil ikke at mine barn skal få det på samme måte.

Da er du veldig mye flinkere enn meg - som spise alt jeg ser - bare jeg er alene.....

...men - helt seriøst - jeg skal prøve han fyren her senere i sommer - 1200,- og det er det vel verdt om det virker:

http://www.hypnoseterapi.net/

tanta mi som var på selvmordets rand av røyk - prøvde han som siste utvei - og lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toleransen er ihvertfall der hos alle mine venner, men vi innrømmer også at vi ikke orker/greier å være så flinke som vi burde når det gjelder kosthold og trening og derfor veier vi kanskje noen kilo for mye.

Er også helt enig med flisa i at sunt kosthold er for dyrt, men klart det finnes sunnere alternativer enn McDonalds og nudler som er billigere, men det handler sikkert ofte om kunnskap.

Ja, mange tror at alt er ok - bare man blir mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid.

Beklager. Har du høyt stoffskifte, så øker forbrenningen. Har du lavt, så minker den. Tar du medisiner som hindrer dette, så endrer ikke vekten seg. Men man fjerner ikke et kutt i fingeren ved å sette på plaster heller - man stopper blødningen.

Videre kan sikkert variasjonene i stoffskiftet arte seg forskjellig, avhengig av hvor store varisjoner det er, og andre individuelle faktorer. Men det at akkurat _du_ ikke endret vekt, kan ikke brukes som en generell påstand om at forbrenningen ikke henger sammen med stoffskiftet.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å veie noen kilo for mye 5-10 kg, enn å være FEIT. Feit er en, når fettet starter fra halsen og eser utover, da er en FEIT. Jeg tror mange her inne har misforstått hva som menes med FEIT.

Tja - selv veier jeg 100 og skulle veid fra 53-63 - så det er jo ikke akkurat littegrann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg uenig med deg, Flisa! Jeg synes det er lettere å gå ned i vekt enn å slutte å røyke! Jeg gikk ned 10 kg. i fjor vår, og har ingen problemer med å holde vekten!

Tror at å slutte å røyke er så definitivt, ALDRI MER, liksom, men selv om en slanker seg så er det ikke aldri mer kose seg med noe godt, det går helt fint innimellom!

mvh

Ikke om du er som meg - at du får et vanvittig KICK av å døtte innpå. Jeg tror all overvekt egentlig er overspising. - altså - noe som sitter i psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Jeg er feit selv, men jeg har IKKE feite unger! Kommer ikke til å få det heller. Jeg vet "alt" om kosthold, og serverer sunn, normal mat hjemme - er MYE mer nøye enn mange av mine tynne venner, og vet mye mer om kosthold også.

Jeg er feit pga det jeg spiser mellom måltidene, og det klarer jeg ikke endre. Har gjort en millon forsøk, og har prøvd en million kostholdsomlegginger. Jeg er "vellykket" på andre områder, men fullstendig mislykket i forhold til mat. Det har selvsagt noen årsaker, som jeg slett ikke har tenkt å gå inn på her.

Jeg VET at dette går ut over helsen min, på samme måte som en røyker vet det.

Gjør dette meg til et forferdelig dårlig menneske? Gir dette alle andre rett til å kritisere, fordømme, latteliggjøre? Gir dette andre mennesker rett til å tillegge meg all verdens negative egenskaper enda de knapt har snakket med meg? Er det en katastrofe at jeg er feit, støter det noen, og skal jeg i så fall bli tynn for å ta hensyn til andre?

La meg være i fred, behandle meg som et "normalt" menneske. Det er det jeg ber om!

Skjønner hva du mener. Vi som er store har uvanen vår bokstavelig talt liggende i tjukke lag på kroppen, så det er lett å se for andre. Det er ikke så lett å se på noen at de f.eks. røyker, derfor er det lettere å mobbe noen som er tjukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Da er du veldig mye flinkere enn meg - som spise alt jeg ser - bare jeg er alene.....

...men - helt seriøst - jeg skal prøve han fyren her senere i sommer - 1200,- og det er det vel verdt om det virker:

http://www.hypnoseterapi.net/

tanta mi som var på selvmordets rand av røyk - prøvde han som siste utvei - og lykkes!

Hvis det virker så er det selvfølgelig verdt det, men jeg må innrømme at jeg er skeptisk til alt som skal hjelpe deg til å gå ned i vekt sånn enkelt. Her er det mange som tjener enormt på at folk er forvilt.

Du er ihvertfall klar over at du putter i deg, min mor påstår at hun ikke gjør det, men hver gang vi er sammen så spiser hun alt det feteste og tredobbelt så mye som oss andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Ikke om du er som meg - at du får et vanvittig KICK av å døtte innpå. Jeg tror all overvekt egentlig er overspising. - altså - noe som sitter i psyken.

Enig med deg, flisa. Det er ikke alle som klarer å spise bare litt av det gode. Noen ganger bare MÅ man ha noe godt, og da sier det liksom ikke stopp. Og man kan ikke bare slutte med mat, for da ser framtiden mørk ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg enig i. Jeg har foreløpig ingen barn, men håper jeg klarer å oppdra dem til en sunn livsstil hvis jeg skulle få noen.

Og sansynligvis er du i like stor eller større grad i stand til å oppdra ungene dine til en sunn livsstil, enn de som aldri har slitt med vekta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Har du høyt stoffskifte, så øker forbrenningen. Har du lavt, så minker den. Tar du medisiner som hindrer dette, så endrer ikke vekten seg. Men man fjerner ikke et kutt i fingeren ved å sette på plaster heller - man stopper blødningen.

Videre kan sikkert variasjonene i stoffskiftet arte seg forskjellig, avhengig av hvor store varisjoner det er, og andre individuelle faktorer. Men det at akkurat _du_ ikke endret vekt, kan ikke brukes som en generell påstand om at forbrenningen ikke henger sammen med stoffskiftet.

"............................................"

Jo jeg endret vekt! - jeg ble jo smellfeit før de oppdaget hva som feilte meg.

Mulig jeg ikke vet hva forbrenning er - jeg trodde det var kroppens måte å fordøye maten på - jeg regner med at den har vært lik for meg hele tiden -men jeg sluttet jo å røre på meg - jeg ville jo bare ligge å sove - jeg orker ikke å gå i trapper - så klart jeg la på meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest absolutt anonym

Tja - selv veier jeg 100 og skulle veid fra 53-63 - så det er jo ikke akkurat littegrann....

Fakta???

Jeg har sett for meg deg som liten og nett. Hm. Muligens pga bildet på øyegalleriet...eller kanskje pga nicket ditt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, flisa. Det er ikke alle som klarer å spise bare litt av det gode. Noen ganger bare MÅ man ha noe godt, og da sier det liksom ikke stopp. Og man kan ikke bare slutte med mat, for da ser framtiden mørk ut. :)

Det er helt tullete, selvsagt -og man føler jo at man "lurer" de andre - med å kaste potetgullposen så det ligger noe annet over i søpla etc. - - kan sikkert sammenlignes med alkoholimse.

Jeg klarer meg fint i selskaper -tar pent bare ett kakestykke som de andre, jeg.

Det er hjemme det er trøblete, når jeg er alene - og jeg blir stressa om jeg aldri får vært alene.'

Huff - nå høres jeg helt psyk ut - det er jeg sikkert også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Jeg ser du får mye pepper i tråden din, men jeg er egentlig enig med deg. Jada mye overvekt skyldes sykdom osv men det hører til unntaket og ikke til normalen. De fleste er tykke idag fordi de ikke beveger seg nok og spiser for mye usunn mat. Det tragiske er når denne dårlige vanen overføres til barna.

For ordens skyld, jeg mener ikke å støte noen her inne som er overvektige ved å mene at den magiske formelen er å spise mindre og bevege seg mer, jeg vet veldig godt at det er mye enklere sagt enn gjort.

Det ER faktisk den "magiske" formelen, MP! Og det er faktisk lettere sagt enn gjort, men man må bare bestemme seg for det. Det har jeg gjort, og det funker fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virker så er det selvfølgelig verdt det, men jeg må innrømme at jeg er skeptisk til alt som skal hjelpe deg til å gå ned i vekt sånn enkelt. Her er det mange som tjener enormt på at folk er forvilt.

Du er ihvertfall klar over at du putter i deg, min mor påstår at hun ikke gjør det, men hver gang vi er sammen så spiser hun alt det feteste og tredobbelt så mye som oss andre :)

Hehe - jeg er født ærlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomsterløk

Det er VANSKELIGERE å slanke seg enn å slutte å røyke, tør jeg påstå. I alle fall om man er blitt "avhengig av mat". Røyken kunne jeg slutte med -og erstatte med kaffe, soving etc. - mat kan jeg aldri slutte med - jeg må alltid ha litt - for å overleve. hadde jeg måttet hatt litt røyk for å leve - hadde jeg vært storrøyker igjen etter en uke.

*SUKK*

det sitter i hodet - jeg skal prøve hypnose i Sandefjord - etter jeg har vært i Frankrike.....:)

Jeg er helt enig med deg i at det er _myyyyyye_ enklere å slutte å røyke enn å gå ned i vekt.

Har røyket, mye. Sluttet for 5-6 år siden.

Har prøvd å gå ned i vekt lenge. Har gått ned en del, men mye igjen. Og det er bare så vanskelig. Helt håpløst.

Tror at grunnen til at det er enklere å slutte å røyke er at det kutter du helt ut. Mat er du nødt til å forholde deg til 4-6 ganger daglig. Det trenger du ikke med røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...