Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

Måtte du til Rhodos for å finne ut det?(???????????)

Det er vel ingen hemmelighet at både voksne og barn i denne delen av verden blir fetere og fetere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror heller ikke man kan spise på seg en stoffskifte sykdom, men man kan spise så lite at kroppen venner seg til å ha lav forbrenning og hvis man da begynner å spise mer igjen så går man opp. Det er vel den berømte jo-jo slankingen dette :).

Forbrenning og stoffskifte har lite med hverandre å gjøre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Måtte du virkelig reise til Rhodos for å finne ut det der? Jeg er sikker på at det finnes feite folk i nærmiljøet ditt også. Bare se litt bedre etter.

Du kan også finne personer som er usympatiske på andre måter, uten å reise langt. Se f.eks. i speilet.

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ærlig talt så må man faktisk ta seg sammen hvis man har et dårlig kosthold og er feit. (samme hva forresten).

Jeg har vært rimelig overvektig selv og jeg vet hvor hardt det er å gå ned når man elsker kaker og godteri, men det handler om viljestyrke og kunnskap. Man må faktisk være villig til å ofre noe for å bli tynnere og få bedre helse.

Jeg mener ikke at man er mindreverdig selvom man er tykk, men jeg syns faktisk det er dårlig gjort å påføre ungene sine egne dårlige vaner og hva det medfører av både psykiske og fysiske plager.

Må man ha drittmat så får man spise det i smug når ikke ungene ser på.

Ja - mannen min og jeg snoker stadig i skapene om kvelden etter noe snop - mens ungene pent må vente til lørdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoffskifteproblemer kan man få av å spise for lite også. Man kan tro at man har et sunt og bra kosthold som holder en slank og fin når man egentlig spiser for lite. Det var grunnen til at jeg fikk problemer med stoffskiftet. Alle kommenterte den fine kroppen min og skrøyt av at jeg var så sterk som spiste så sunt og lite. Jeg er fortsatt ganske slank men har gått opp mange kg pga stoffskiftet. Jeg er spent på hvordan Victoria Beckham og halve Hollywood blir seende ut når de har slanka seg så lenge at stoffskiftet slår seg vrangt!

Du mener forbrenning du eller? - får du Levaksin mot stoffskiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ja - mannen min og jeg snoker stadig i skapene om kvelden etter noe snop - mens ungene pent må vente til lørdagen!

Det hender det vi også gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Men 2-3 kg for mye er ikke mye og du har fortsatt mulighet til å ta de av deg i løpet av sommeren :)

Jeg driver stort sett kun å leser om dagen og da pleier jeg alltid å gå ned litt i vekt pga stress og litt fordi jeg ikke har matlyst. Så de 3 kiloene er borte. MEN når det er sagt har jeg heller ikke trent på en månedes tid så det kan hende det er muskler jeg har tapt og ikke fett ;) Men men :)

Vet det - men får liksom ikke tid til å gå tur eller trene....

Tok noen sit-ups her en kveld og bestemte meg for å gjøre det hver kveld. Men det ble med den ene kvelden....

Har så lyst til å komme ned til 62 kilo (3 kilo ned) - for det var jeg for noen år siden... Men jeg må visst gjøre en innsats. Tidligere har det kommet av seg selv :-P

Lykke til med lesing da! Og muskler får du sikkert igjen når eksamen er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest limegrønt piano

Du mener forbrenning du eller? - får du Levaksin mot stoffskiftet?

Ja jeg tar Levaxin. Legene mener årsaken til at jeg fikk denne sykdommen var dårlig kosthold/for lite mat over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, og regner også med at du vil få masse pepper for dette (har ikke lest resten av tråden enda).

Folk spiser for mye/for usunn mat og/eller beveger seg alt for lite.

Kraftig overvekt er i ferd med å bli den årsaken som belaster våre sykehus aller mest.

Og svært mange av de som på en eller annen måte føler seg truffet av dette, vil komme opp med et utall av fantasifulle forklaringer på hvorfor det er og fortsatt vil være slik for dem - men i realiteten er det bare tomme bortforklaringer fra de fleste av dem.

Det som virkelig er leit er at så mange av dem også ødelegger for barna sine.....gjennom den livsstilen de lærer dem opp til gjennom eget eksempel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt så må man faktisk ta seg sammen hvis man har et dårlig kosthold og er feit. (samme hva forresten).

Jeg har vært rimelig overvektig selv og jeg vet hvor hardt det er å gå ned når man elsker kaker og godteri, men det handler om viljestyrke og kunnskap. Man må faktisk være villig til å ofre noe for å bli tynnere og få bedre helse.

Jeg mener ikke at man er mindreverdig selvom man er tykk, men jeg syns faktisk det er dårlig gjort å påføre ungene sine egne dårlige vaner og hva det medfører av både psykiske og fysiske plager.

Må man ha drittmat så får man spise det i smug når ikke ungene ser på.

Nei man mÅ ikke ta seg sammen, noen trives med å være rund og frodig også. Som at noen fortsetter å røyke. De gir blaffen -og det er også lov.

De årene man tjener inn på å gå ned i vekt -de er de samme årene man må bruke, svett og sliten på landeveien eller på en trimsykkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Og ærlig talt, så går det an å utvise litt mer empati.

Empati på hvilken måte da? Jeg sier at jeg vet det er beintøft, men det er allikevel dårlig gjort å påføre ungene sine den smerten å bli feit.

Men trenger selvfølgelig også kunnskap for å klare å holde seg slank, det er det daglige kostholdet som er avgjørende her, ikke hva du spiser på en ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tar Levaxin. Legene mener årsaken til at jeg fikk denne sykdommen var dårlig kosthold/for lite mat over lang tid.

Rareste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av disse feite folka du snakker om. Ja, jeg vet hvorfor jeg er tjukk: Lite mosjon og dårlig kosthold. Derfor har jeg tatt meg selv i nakken og begynt på en sunnere livsstil, og er nå ikke fullt så feit lenger. Jeg er redd for helsa mi, og jeg vil også leve lenge. :)

Men det er ikke enkelt å være stor og gå på en strand heller. Derfor gjør jeg ikke det, og du bekrefter hvorfor jeg ikke har lyst, når det er slik du tenker om tjukke folk. Synes alle skal få være som de vil, og du bør faktisk ha nok med å passe på deg selv. Live and let live!

Det er bra du har tatt tak i det for egen del.

Og i utgangspunktet er jeg enig med deg i at alle skal få være slik de selv vil.

Men når det så ofte overføres til barna (usunn livsstil, for mye mat, for lite aktiviteter), så synes jeg det er helt greit å komme med kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fei1365380229

Nei man mÅ ikke ta seg sammen, noen trives med å være rund og frodig også. Som at noen fortsetter å røyke. De gir blaffen -og det er også lov.

De årene man tjener inn på å gå ned i vekt -de er de samme årene man må bruke, svett og sliten på landeveien eller på en trimsykkel :)

Jeg er helt enig i at det er lov å trives med å være litt tykk, men man har ikke lov å ta den bestemmelsen for små unger syns jeg, dette fordi det faktisk medfører helseproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg er ganske god og rund, men kanskje ikke det man kan kalle smellfeit. Vil du vite hva jeg spiser? Jeg spiser helt vanlig mat, ei eller to skiver (evt havregrøt) til frokost, ei skive til lunsj, vanlig middag, ei skive til kvelds og 5 om dagen.

Vil du vite hva ungene mine spiser? Helt vanlig mat som alle andre unger. Vi har som regel noe godt å kose oss med til ettermiddagskaffe/Barne-TV. På ukedagene frukt (en og annen dag innimellom kan det vanke kjeks) litt ekstra i helgene.

Vi lever et helt vanlig A4-liv, med besøk i svømmehall og sykkelturer jevnlig- som så mange andre.

Vil du vite hvordan ungene mine ser ut? Jeg har fire, to av dem er såkalt normalbygd og normalvektige, de to andre er liljesmale.

Er det noe du syns jeg bør forandre på, eller kan jeg få fortsette å kose meg med ungene mine (både på stranda og ellers) uten at jeg må bekymre meg for hva du og andre sier bak ryggen min?

Det høres ikke ut som du spiser så veldig mye, men blir det ikke kjedelig å spise så mye brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke å være usympatisk for å se at folk er FEITE. Jeg er lang og slank. 180 og 67 kg. Spiser normalt kost, og trener regel messig. Mine barn spiser til faste tider, og er aktive i hverdagen. Det er ikke jeg som er usympatisk. Det er ikke minfeil at folk er feite. Jeg er bare en av få som tør å si at folk virkelig er overvektige, og at de kankjse burde passe litt på.

En av få?!

Det gnåles jo omtrent ikke om annet: Politikerne overgår hverandre med løfter om slankedugnader for hele landet, dagsavisene har vektklubber, helseprogrammer i andre media handler i stor grad om vekt, og helsestasjonene mistenkeliggjør mødrene hvis de ser en småbarnsmage.

Ovenstående er unyansert, men ikke mer enn ditt eget innlegg.

I min familie døde det nesten en ung jente ifjor pga. anoreksi. Hun var ikke feit, hun har ikke psykiske problemer, hun gjorde bare det hun trodde samfunnet forlangte av henne, nemlig bestemte seg for å gå ned litt. Og så var hun så altfor flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din kropp og ditt utseende perfekt?

Hvorfor skulle "perfekt" være motsetningen til kraftig overvekt?

Det finnes et stort slingringsmonn i hva som er helt OK - og det er et stykke derfra til betydelig overvekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske god og rund, men kanskje ikke det man kan kalle smellfeit. Vil du vite hva jeg spiser? Jeg spiser helt vanlig mat, ei eller to skiver (evt havregrøt) til frokost, ei skive til lunsj, vanlig middag, ei skive til kvelds og 5 om dagen.

Vil du vite hva ungene mine spiser? Helt vanlig mat som alle andre unger. Vi har som regel noe godt å kose oss med til ettermiddagskaffe/Barne-TV. På ukedagene frukt (en og annen dag innimellom kan det vanke kjeks) litt ekstra i helgene.

Vi lever et helt vanlig A4-liv, med besøk i svømmehall og sykkelturer jevnlig- som så mange andre.

Vil du vite hvordan ungene mine ser ut? Jeg har fire, to av dem er såkalt normalbygd og normalvektige, de to andre er liljesmale.

Er det noe du syns jeg bør forandre på, eller kan jeg få fortsette å kose meg med ungene mine (både på stranda og ellers) uten at jeg må bekymre meg for hva du og andre sier bak ryggen min?

Hvorfor reagerer du så agressivt når du åpenbart ikke er i den "gruppen" som trådstarter snakker om?

Ellers: Sikker på at du ikke spiser for lite i forhold til energibehovet? Det gjør nemlig også ofte at man legger på seg.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

En av få?!

Det gnåles jo omtrent ikke om annet: Politikerne overgår hverandre med løfter om slankedugnader for hele landet, dagsavisene har vektklubber, helseprogrammer i andre media handler i stor grad om vekt, og helsestasjonene mistenkeliggjør mødrene hvis de ser en småbarnsmage.

Ovenstående er unyansert, men ikke mer enn ditt eget innlegg.

I min familie døde det nesten en ung jente ifjor pga. anoreksi. Hun var ikke feit, hun har ikke psykiske problemer, hun gjorde bare det hun trodde samfunnet forlangte av henne, nemlig bestemte seg for å gå ned litt. Og så var hun så altfor flink.

Jeg er av den oppfatning av at man ikke skal "gnåle" om kroppsfasong overfor barn, verken om man er tynn eller tykk.

Det man kan gjøre er å ha et sunt kosthold hjemme, sørge for at ungene spiser frokost, skolemat, sunn middag med grønnsaker og kvelds. I tillegg så bør det være frukt og grønt tilgjengelig hele tiden hvis podene blir sultne.

Man bør passe på at ungene driver litt aktivitet og at man kanskje er flinke til å ta dem med på turer selv også.

Det er trist når noen blir så opphengt i vekt at de slanker seg til døde, men problemet er nok større den andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest limegrønt piano

Rareste jeg har hørt.

Det er nå den forklaringen jeg har fått fra legene jeg har vært i kontakt med. Jeg fikk sykdommen lenge før jeg fikk barn og jeg har aldri blitt behandlet med radioaktivt jod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...