Gå til innhold

NHD: Agranulocytose og SSRI

Anbefalte innlegg

Gjest pepsibabe

OK nå er jeg sikkert litt hysterisk, men...

Leste at SSRI kan gi agranulocytose, og at dersom man fikk tegn på infeksjoner så måtte man sjekke at det ikke var dette man hadde fått.

Jeg føler meg sjuk og har vondt i halsen og lett feber. Hadde samme symptomer i tillegg til sår i munnen for noen uker siden, men det gikk over av seg selv. Jeg var veldig slapp da, så trodde det var allergi.

Nå lurer jeg på om jeg bare er forkjøla og hypokonder eller om det faktisk er grunn til å få sjekka det hos legen.

Er agranulocytose så sjelden bivirkning at det er veldig usannsynlig at jeg kan ha det?

Jeg går på Zoloft 75 mg og har gjort det i et halvt år.

Håper du kan svare.

mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234628-nhd-agranulocytose-og-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pepsibabe

Det er i så fall ekstremt sjelden.

Hvor leste du det?

PubMed 8verdenslitteraturen) inneholder et kasus hvor muligheten for sammenheng er beskrevet.

Jeg leste det blant annet her faktisk:

http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showArticle;DocumentId=31124434

Det står i læreboka til Malt også. Men det står som du også sa at det er sjelden bivirkning.

Takk for at du svarte foresten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...