Gå til innhold

er dette bivirkninger?

Gjest hilsen nervøs og sliten

Anbefalte innlegg

begynte med cipralex for ca en uke siden og lurer på om jeg har bivirkninger eller hva det er.

føler meg VELDIG urolig og nervøs, angsten er forverret og ligger på lur dagen lang.

sliter også med å sove noe særlig, sover bare etpar timer på natten fordi jeg våkner hele tiden og har store problemer med å få sove igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/234714-er-dette-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Veronika27

Ja, dette er bivirkninger. Får du cipralex for angst eller panikk anfall blir ofte angsten mye forverret i starten. Dette gir seg etter hvert. Det samme gjør søvnvanskene.

Jeg hadde det likt som deg da jeg startet. Du må ofte ta cipralex en stund før du får god virkning av den.

Blir det for gale kan du kanskje få noe å roe nervene på om du ringer legen, til bivirkningene med økt uro gir seg?

Husk at det går over. Det gir seg etter hvert selv om det er grusomt mens det står på som verst.

Lykke til

Veldig typiske bivirkninger. Går du på 5 mg, eller begynte du rett på 10 mg? Du skriver ikke noe om det.

bruker 5mg.

bruker også 2mg risperdal mot psykose, stabiliserende. men måtte begynne med cipralex også. fikk bare en veldig dårlig feeling av de bivirkningene, jeg er livredd for å bli veldig syk igjen. den angsten henger over meg nå men jeg får prøve å roe meg ned siden dette er vanlig?. takk for svar.

Ja, dette er bivirkninger. Får du cipralex for angst eller panikk anfall blir ofte angsten mye forverret i starten. Dette gir seg etter hvert. Det samme gjør søvnvanskene.

Jeg hadde det likt som deg da jeg startet. Du må ofte ta cipralex en stund før du får god virkning av den.

Blir det for gale kan du kanskje få noe å roe nervene på om du ringer legen, til bivirkningene med økt uro gir seg?

Husk at det går over. Det gir seg etter hvert selv om det er grusomt mens det står på som verst.

Lykke til

takk, jeg håper du har rett.

Annonse

bugge -jenta

bruker 5mg.

bruker også 2mg risperdal mot psykose, stabiliserende. men måtte begynne med cipralex også. fikk bare en veldig dårlig feeling av de bivirkningene, jeg er livredd for å bli veldig syk igjen. den angsten henger over meg nå men jeg får prøve å roe meg ned siden dette er vanlig?. takk for svar.

Det mange får høre av legen er at etter en uke på 5 mg kan en gå opp på 10 mg. For noen blir en uke i minste laget. Så hvis du har fått beskjed om å gå opp til 10 mg nå, ville jeg ventet litt. Det er ingen krise å gi det noen ekstra dager når kroppen sier i fra at den strever med tilvenningen. Søvnforstyrrelser, kvalme, svimmelhet, mer angst og depresjon og diverse annet er vanlige bivirkninger i starten. Husk forsiktighet ved bilkjøring, helst ikke i opptrappingsfaser.

vennlig hilsen

Nå har du kanskje en ordning om at du skal gå på 5 mg til du treffer ham igjen eller noe slikt muligens, og da er jo det greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...