Gå til innhold

Medisiner i utlandet, hva er rett NHD?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er ikke sikkert du trenger på alle. Paralgin Forte og Nobligan trenger man f.eks ikke på.

Men Rivotril, Valium, Somadril og morfinpreparater er de sære på.

Ahh... jeg som bomma litt her.... tenkte at alle medikamenter måtte ha attest jeg, men det er bare enkelte av de vanedannende medikamentene ja.

My bad :P

Ahh... jeg som bomma litt her.... tenkte at alle medikamenter måtte ha attest jeg, men det er bare enkelte av de vanedannende medikamentene ja.

Derfor kommer jeg ned på 4 attester. Resten trenger jeg ikke attest på, heldigvis. Den varer i 30 dager da så lange reiser kan man uansett ikke ta.

Derfor kommer jeg ned på 4 attester. Resten trenger jeg ikke attest på, heldigvis. Den varer i 30 dager da så lange reiser kan man uansett ikke ta.

Lure på hva de mener man skal gjøre om man skal på en 6-ukers tur for eksempel jeg?

Nuvel.... nå er det leggetid *vinke*

Gjest turisten101

Skjønner ikke hva de er så pirkete for. Annerledes hvis du kommer med kofferten full.

Annonse

Gjest Violsa

Sånt skriv fra apoteket koster jo 75 kroner per medikament eller noe... galskap!

jeg fikk legen min til å skrive attest helt gratis.

Det var forøvrig en sjelden medisin som ser ut som hvitt pulver. Morsomt når tollen åpner boksen og ser noe som ligner veldig på dop. Da var det greit å ha den attesten med :)

viste ikke at apoteket tok penger.

Nils Håvard Dahl, psykiater

I mer enn 99% av tilfellene er det ok som legen sier. Om du har en moderat mengde som passer til oppholdets lengde, og i orginalpakning, går det bra.

Treffer du på den verste stuten, vil du angre på at du sparte de 75 kronene.

Det var forøvrig en sjelden medisin som ser ut som hvitt pulver. Morsomt når tollen åpner boksen og ser noe som ligner veldig på dop. Da var det greit å ha den attesten med :)

Med en sjelden medisin som ser ut som dop ville jeg nok også foretrukket legeattest ja :D

Det er ikke gyldig lenger sa legen min, men det kan jo være at han ikke gadd å skrive en.

Gjest turisten101

I mer enn 99% av tilfellene er det ok som legen sier. Om du har en moderat mengde som passer til oppholdets lengde, og i orginalpakning, går det bra.

Treffer du på den verste stuten, vil du angre på at du sparte de 75 kronene.

Er det ikke slik at den attesten som man får på apoteket bare gjelder for schengenland?

Takk for at du svarte :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...