Gå til innhold

lavt selvbilde - depresjon

Anbefalte innlegg

lier1365380925

jeg er en mann sist på 39, fam.og høyt utdannet. Jeg har siden barndommen hatt veldig lavt selvbilde, innesluttet og engstelig av natur, i voksen alder gradvis sterk depr. og sosialangst, vanskelig med sos.samvær, føler meg oversett og avvist trekker mg unna, sterkt mønster. Forsøkt vanlig psykolog (veldig passiv) og gruppeterapi samt flere typer antidepre(negativt effekt), en del år siden nå. Nå:tung depr, apatisk og svart livssyn, impotent, sos.angst (innbildt avvisning)skam/Skyldfølelse, strekker ikke til i noe, veldig sliten.Jeg må prøve og komme meg opp, men føler meg fastlåst, svak og uten håp. Hva kan jeg prøve i min situasjon, takknemmelig for råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235185-lavt-selvbilde-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ghb64

Hvis det er flere år siden du prøvde medisiner så har det helt sikkert kommet nye og bedre på markede nå.

Selv har jeg hatt depresjon over lang tid og lite ser ut til å virke.

- Men nå har jeg fått ECT (elektrosjokk) og det har virkelig hjulpet meg.

Så snakk med en lege/psykiater om dette kan være noe for deg.

Sannsynligvis vil du ha nytte av å komme i kontakt med en kompetent psykiater , helst en som også har erfaring med kognitiv terapi.

Fastlegen din er som regel startpunktet, vedkommende kan henvise deg til psykiater og bør også ha innsikt i ventetider ol.

Dersom du ikke får et tilbud av høy faglig kvalitet innen kort tid, så ville jeg vurdert å brukt noe penger på å "kjøpe" dette innen de som driver helt privat.

Siden du har prøvd en del ting tidligere, så forsøk å alliere deg med fastlegen din slik at dere sammen finner et opplegg du selv har tro på at kan være nyttig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...