Gå til innhold

hjelp!

flodhest1365380994

Anbefalte innlegg

flodhest1365380994

Hei!

Har akkurat blitt sendt hjem fra jobb av sjefen min, det ga meg en vekker om at noe må gjøres.

Jeg har vondt i hodet på høyresiden, med støtende smerte ut mot høyre øye.

Har sovet dårlig i den siste tiden og er veldig sliten.

Er gift og har en flott sønn på 2år, glad jeg har den familien! Men har store problemer i forhold til min mamma. Hun er psyisk syk å liker å sette folk opp mot hverandre og få andre til å få dårlig samvittighet. For henne så finns kunne henne og hennes sykdom. Syns forferdelig synd på henne, men orker ikke kontakt mer. Er livredd for å bli sånn som henne! Jeg har vel aldri klart å slappe av sammen med henne, alltid redd for at hun skal få ett av sine anfall. Hvordan bør jeg forholde meg til min mor? Hun sender stygge mel og e-mail til meg, orker ikke mer av henne, men er også livredd for å miste henne! Det vet hun å bruker det mot meg. Pappaen min tok livet sitt, for 12år siden. Orker ikke miste flere rundt meg.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235719-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hei33

Jeg har slitt med mye av det samme; en mor som er psykisk syk og som i perioder ikke har hemninger. Krangler, slenger spydigheter, er frekk og kritisk til ALT. Paranoid så det holder, er hun også. Så jeg og broren min får stadig "gjennomgå" for ting vi IKKE har gjort eller sagt...

Har prøvd noen ganger å kutte kontakten, men det går ikke.

Løsningen for meg har vært psykoterapi, for å få hjelp til å vite åssen jeg skal forholde meg til/takle henne.

Men det er en lang prosess...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235719-hjelp/#findComment-1807077
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Vanskelig når det er slik...

Men du må få lov til å beskytte deg selv,det har du all rett til..

Disdanser deg selv fra din mor,du må tenke at hun er et voksent menneske,hun må stå til ansvar for sine valg/handlinger.

Og trussler er det verste som finneas,det er å gi andre ansvar for livet sitt,men slik fungerer ikke livet,vi er avsvarlige for oss selv,det gjelder også din mor.

Du kan ikke være hennes omsorgsperson,du har ditt barn som trenger deg,skap et godt liv for deg selv og barnet ditt.

Forstår at du ikke vil miste flere du er glad i,men hvis din mor trenger hjelp,må hjelpeapparatet hjelpe henne.

Varma tanker fra meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235719-hjelp/#findComment-1807752
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...