Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har skrevet noen få innlegg her, da jeg nettopp har funnet denne siden. Veldig bra forresten.

For å gjøre en lang historie kort, så plages jeg for tiden veldig med en depresjon samt panikkangst. Man kan godt si at jeg for tiden er invalidisert av dette. Får behandling, men har nettopp kommet i gang. Er med i et forsøk i forb. med kognitiv terapi.

Jeg har store problemer med å sitte i/kjøre bil, og skal på tur nå på Mandag, blir borte en uke. Dette gruer jeg meg slik til, at jeg ikke klarer spise, sover ikke om natten-har mareritt. Tenker bare på denne turen. Syns du det er for tidlig i behandlingen å ta denne turen? Kognitiv terapi går jo ut på å nærme seg "problemene" sakte, men nå får jeg det jo i en kjempedose. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker dette. Kan du være så snill å skrive litt om hva du tenker? Jeg har et mål og ønske i livet nå- og det er å bli frisk, men nå føler jeg meg verre enn noensinne.

Blir utrolig takknemlig for svar.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Så du skrev til nhd men skriver et innlegg alikevel.

Vet du jeg trodde det var bare meg som er så redd i bil,

vi skal reise i natt og jeg er livredd men kommer ikke unna.

Håper vi begge får hjelp med dette.

Heisann...Jeg tror jeg må legges inn istedet..Er så redd for å miste kontrollen, og i tillegg ha anfall på 40-50 minutter. Hvorfor skal jeg egentlig bli med på den turen når jeg likevel må sitte inne på et rom å spise medisiner? Jeg vil bare grine når jeg tenker på det. Jeg ønsker deg all mulig lykke til på din biltur. Jeg vet at det er en liten liten trøst, men jeg forstår nøyaktig hordan du har det..

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1808470
Del på andre sider

Heisann...Jeg tror jeg må legges inn istedet..Er så redd for å miste kontrollen, og i tillegg ha anfall på 40-50 minutter. Hvorfor skal jeg egentlig bli med på den turen når jeg likevel må sitte inne på et rom å spise medisiner? Jeg vil bare grine når jeg tenker på det. Jeg ønsker deg all mulig lykke til på din biltur. Jeg vet at det er en liten liten trøst, men jeg forstår nøyaktig hordan du har det..

klem

hei.

Ikke reis hvis du er så dårlig,

forklar at dette klarer du bare ikke.

Selv føler jeg at jeg får null forståelse for min redsel og er fanget i en felle.

Får bare sitte i bilen og spise piller da og håpe at vi kommer hjem igjen.

Takk for at du tenker på meg når du har det så vondt selv.

Trøsteklem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1808490
Del på andre sider

hei.

Ikke reis hvis du er så dårlig,

forklar at dette klarer du bare ikke.

Selv føler jeg at jeg får null forståelse for min redsel og er fanget i en felle.

Får bare sitte i bilen og spise piller da og håpe at vi kommer hjem igjen.

Takk for at du tenker på meg når du har det så vondt selv.

Trøsteklem.

Heisann. Jeg er i samme situasjon som deg dessverre...møter null forståelse fra mannen min. Da jeg omsider gikk med på å reise, så bælja og tuta jeg i mange timer etterpå mens han klemte meg og sa at han var så glad for at jeg gikk med. Han ville ikke gå med meg da jeg ville fortelle de at jeg ikke skulle reise, og da mistet jeg motet..hvis ikke han forstår det-hvem forstår det da? Jeg har det skikkelig ille...har klart å spise 300 gram yoghurt dagen den siste uka...det er det. Verre blir det nå de kommende dagene, for nå begynner jeg å ville kaste opp det å. Jeg er så redd at denne turen gir meg enda mer angst, for da kommer jeg meg aldri opp igjen. Håper du klarer å komme deg avsted mbo. Som du tidigere fikk tips om, så kan det være greit å ha med seg noen beroligende. Jeg antar jeg må ta 30 mg vival dagen denne ferien. Litt av en ferie...

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1808846
Del på andre sider

Heisann. Jeg er i samme situasjon som deg dessverre...møter null forståelse fra mannen min. Da jeg omsider gikk med på å reise, så bælja og tuta jeg i mange timer etterpå mens han klemte meg og sa at han var så glad for at jeg gikk med. Han ville ikke gå med meg da jeg ville fortelle de at jeg ikke skulle reise, og da mistet jeg motet..hvis ikke han forstår det-hvem forstår det da? Jeg har det skikkelig ille...har klart å spise 300 gram yoghurt dagen den siste uka...det er det. Verre blir det nå de kommende dagene, for nå begynner jeg å ville kaste opp det å. Jeg er så redd at denne turen gir meg enda mer angst, for da kommer jeg meg aldri opp igjen. Håper du klarer å komme deg avsted mbo. Som du tidigere fikk tips om, så kan det være greit å ha med seg noen beroligende. Jeg antar jeg må ta 30 mg vival dagen denne ferien. Litt av en ferie...

Stor klem

Hei.

Jeg forstår deg iallefall men det hjelper vel lite.

Om du fikk deg en akutt time hos lege da og han var enig i at du ikke kan reise i denne tilstanden.?bare tenker jeg.

Merkelig at ting på liv og død skal gjennomføres når det går på helsa løs.

Virker som du har det enda verre enn meg,ser ikke mannen din at du ikke en gang klarer å holde på maten?

Egoisme er det og ikke noe annet.

Fikk lyst å si noe som ikke egner seg her på forumet en gang.

Håper du får hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1809025
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg forstår deg iallefall men det hjelper vel lite.

Om du fikk deg en akutt time hos lege da og han var enig i at du ikke kan reise i denne tilstanden.?bare tenker jeg.

Merkelig at ting på liv og død skal gjennomføres når det går på helsa løs.

Virker som du har det enda verre enn meg,ser ikke mannen din at du ikke en gang klarer å holde på maten?

Egoisme er det og ikke noe annet.

Fikk lyst å si noe som ikke egner seg her på forumet en gang.

Håper du får hjelp.

Kjære mbo...jeg kjemper en kamp alene dessverre...det hander ikke om at mannen min ikke er glad i meg, for det er han. (Lang historie her), men han tror at angst er smittsomt, og har dermed lukket øynene for det. Uansett hvilken grunn/papirer jeg kommer med for å forklare at jeg ikke kan reise vil være fånyttes-han sier bare "at kanskje det er til det beste hvis jeg legges inn", hvis det er sånn jeg føler det...Jeg tror ikke at angsten min pr. i dag fører til en innleggelse, men det er en del av angsten min det..er redd for å bi innlagt-miste kontrollen, bli gal osv...Har ikke noe familie i nærheten heller som kan hjelpe meg. Er låst fast i en by, 150 mil fra familien..alt pga angsten. Huff...jeg er bare så glad for at noen gidder å svare meg.

Takk mbo.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1809608
Del på andre sider

Kjære mbo...jeg kjemper en kamp alene dessverre...det hander ikke om at mannen min ikke er glad i meg, for det er han. (Lang historie her), men han tror at angst er smittsomt, og har dermed lukket øynene for det. Uansett hvilken grunn/papirer jeg kommer med for å forklare at jeg ikke kan reise vil være fånyttes-han sier bare "at kanskje det er til det beste hvis jeg legges inn", hvis det er sånn jeg føler det...Jeg tror ikke at angsten min pr. i dag fører til en innleggelse, men det er en del av angsten min det..er redd for å bi innlagt-miste kontrollen, bli gal osv...Har ikke noe familie i nærheten heller som kan hjelpe meg. Er låst fast i en by, 150 mil fra familien..alt pga angsten. Huff...jeg er bare så glad for at noen gidder å svare meg.

Takk mbo.

klem

Hei.

Nå har jeg vært på tur til Sverige,

Reiste natt til Fredag og kom hjem i kveld,jeg klarte det takket være en del beroligende men er glad jeg er hjemme igjen.

Skriver litt til deg i morgen,jeg er så trøtt i kveld.

Stor klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1815489
Del på andre sider

Hei.

Nå har jeg vært på tur til Sverige,

Reiste natt til Fredag og kom hjem i kveld,jeg klarte det takket være en del beroligende men er glad jeg er hjemme igjen.

Skriver litt til deg i morgen,jeg er så trøtt i kveld.

Stor klem.

Så flink du var!!! Gratulerer. Det må jeg si. Selv om du måtte ty til litt medisiner så er det likevel en kjempejobb du har gjort.

Jeg var ikke like flink i dag jeg-kom meg ikke avsted, men skal prøve igjen i morgen. Håper jeg klarer det for de andres del...vil ikke ødelegge for de. Men det er hard, så hardt..Jeg har en lang vei å gå.

Ha en god natt.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1815840
Del på andre sider

Så flink du var!!! Gratulerer. Det må jeg si. Selv om du måtte ty til litt medisiner så er det likevel en kjempejobb du har gjort.

Jeg var ikke like flink i dag jeg-kom meg ikke avsted, men skal prøve igjen i morgen. Håper jeg klarer det for de andres del...vil ikke ødelegge for de. Men det er hard, så hardt..Jeg har en lang vei å gå.

Ha en god natt.

klem

Hei venn.

Skal du reise i dag.?

Jeg var ganske hysterisk før vi kom av sted men det kom seg litt på veien når jeg var midt oppi det.

Det eneste rådet jeg har hvis du bare må reise er desverre å bruke medisiner og håpe at du blir litt roligere av dem.

Jeg syntes det var best og sitte i baksetet men det må du se etter hvert.

Ga min mann beskjed om å kjøre rolig og ta mange pauser for det hjalp og komme litt ut av bilen og få jobbe litt med pusten.

Skulle jo ønske du slapp men det er vanskelig når man har familie.

Skal om du reiser tenke masse på deg vennen og håper det går bra,blir det krise får dere rett og slett snu,ferien skal ikke ta knekken på folk heller.

Håper vi kan på en eller annen måte jobbe med denne redselen etter ferien for vi trenger hjelp med dette.

Klem fra meg og jeg håper vi snakkes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1816176
Del på andre sider

Hei venn.

Skal du reise i dag.?

Jeg var ganske hysterisk før vi kom av sted men det kom seg litt på veien når jeg var midt oppi det.

Det eneste rådet jeg har hvis du bare må reise er desverre å bruke medisiner og håpe at du blir litt roligere av dem.

Jeg syntes det var best og sitte i baksetet men det må du se etter hvert.

Ga min mann beskjed om å kjøre rolig og ta mange pauser for det hjalp og komme litt ut av bilen og få jobbe litt med pusten.

Skulle jo ønske du slapp men det er vanskelig når man har familie.

Skal om du reiser tenke masse på deg vennen og håper det går bra,blir det krise får dere rett og slett snu,ferien skal ikke ta knekken på folk heller.

Håper vi kan på en eller annen måte jobbe med denne redselen etter ferien for vi trenger hjelp med dette.

Klem fra meg og jeg håper vi snakkes.

Hei kjære mbo.

Jeg forsøkte i dag igjen. Tok 10 mg vival på forhånd...det hjalp litt en stund.Halvveis måtte vi snu og da hadde jeg enda tatt 10 mg til. Føler meg som en taper...har heldigvis ingen barn som er avhengige av meg da (kan ikke få barn). Det er vel den eneste trøsten akkurat nå. Mannen ble frustrert/sint og lei seg, og jeg har grått så mange tårer i dag at jeg er tom. Skriver mer senere. Men takk som tenker på meg. :)

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1817553
Del på andre sider

Hei kjære mbo.

Jeg forsøkte i dag igjen. Tok 10 mg vival på forhånd...det hjalp litt en stund.Halvveis måtte vi snu og da hadde jeg enda tatt 10 mg til. Føler meg som en taper...har heldigvis ingen barn som er avhengige av meg da (kan ikke få barn). Det er vel den eneste trøsten akkurat nå. Mannen ble frustrert/sint og lei seg, og jeg har grått så mange tårer i dag at jeg er tom. Skriver mer senere. Men takk som tenker på meg. :)

klem

Hei.

Ingen skal være sint på deg for at du blir syk,

dette er vondt men noe du ikke kan noe for(ikke din skyld at du har angst)

Det gjør ingen ting om du gråter for du er jo helt fortvilet vennen.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg men jeg kan bare gi en trøsteklem.

Du må få mannen din til å forstå at i den tilstand du er nå går det bare ikke.

Har du vært hos legen?og i tilfelle fikk du noen råd.?

Dette gjelder jo bare en ferie og må være mulig for mannen din å ta en tur hvis du klarer å være alene.

Tenker masse på deg .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1817594
Del på andre sider

Hei.

Ingen skal være sint på deg for at du blir syk,

dette er vondt men noe du ikke kan noe for(ikke din skyld at du har angst)

Det gjør ingen ting om du gråter for du er jo helt fortvilet vennen.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg men jeg kan bare gi en trøsteklem.

Du må få mannen din til å forstå at i den tilstand du er nå går det bare ikke.

Har du vært hos legen?og i tilfelle fikk du noen råd.?

Dette gjelder jo bare en ferie og må være mulig for mannen din å ta en tur hvis du klarer å være alene.

Tenker masse på deg .

Heisann.

Han prøvde å kjøre dit etterpå, men jeg ble helt hysterisk..så han snudde og kom hjem. Er helt på felgen akkurat nå,men heldivis så forsto vennene våre dette-jeg ringte da vi snudde og gråt og var helt ute av meg. Det var vanskelig å si det, og det var en smertefull avgjørelse..men nå MÅ jeg sette meg selv i fokus og få mannen min til å støtte meg. Skal bli frisk-basta :)

god natt

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/235840-til-nhd/#findComment-1818103
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...