Gå til innhold

hva er lurest angående tryg?

Anbefalte innlegg

Gjest tilbakkk

jeg har gått på rehabiliteringspenger i en del år nå, mens det skal søkes om attføring neste år og sånn. Mangler to fag til generell studiekompetanse jeg skal ta til høsten.

2 fag er lite, føler meg i ypperlig form, har lyst til å jobbe, tjene penger, få arbeidserfaring, litt pinlig å mangle alt sånt i en alder av 24. . .

Er det lurest å være på rehabiliteringspengene (sikker inntekt) fram til attføringen og komme seg fram i jobb slik, eller er det bare like greit å skaffe jobb på egenhånd? Åssen blir rehabiliteringspengene sagt opp da?

Tenkte melde meg på vikarbyrå, du kan tjene utrolig bra ved å vaske etc.

Men er jo usikkert da, om en får arbeid. Og hva gjør en i periodene MELLOM jobb liksom, når en har mistet rehab.pengene. Er jo avhengig av inntekt!!

Hva ville du gjort??? Oppsøkt vikarbyrå og sagt deg villig til å vaske mye, barnehage etc?? Og da mistet rehab.pengene??

Eller gå disse ørten årene med trygd, og ikke ha så mye å gjøre, og ikke sjanse til mere inntekt..

hva ville du gjort??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236057-hva-er-lurest-ang%C3%A5ende-tryg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ta opp problemstillingen med Aetat g Trygdekontor? Om du er i super form så er vel ikke vilkårene i forhold til rehabiliteringspenger til stede? Er du fortsatt under behandling?

Sikker på at du får innvilget attføring, da?

Stabil inntekt er viktig, men å få utfordringer og å prøve noe nytt er viktig det og.

Uansett så vil du aldri bli helt uten penger til det mest nødvendige. Om du faller utenom rettighetene hos Aetat og Trygdekontor så vil du ha rettigheter hos sosialkontoret om det skjærer seg ift å få (nok) inntekt gjennom jobb.

Men tror det er viktig å trekke inn Aetat og Trygdekontor.. Kanskje kan de finne en løsning som ivaretar både stabil inntekt, helsemessig stabilitet og å prøve seg i jobb.

Kanskje ta opp problemstillingen med Aetat g Trygdekontor? Om du er i super form så er vel ikke vilkårene i forhold til rehabiliteringspenger til stede? Er du fortsatt under behandling?

Stabil inntekt er viktig, men å få utfordringer og å prøve noe nytt er viktig det og.

Uansett så vil du aldri bli helt uten penger til det mest nødvendige. Om du faller utenom rettighetene hos Aetat og Trygdekontor så vil du ha rettigheter hos sosialkontoret om det skjærer seg ift å få (nok) inntekt gjennom jobb.

Men tror det er viktig å trekke inn Aetat og Trygdekontor.. Kanskje kan de finne en løsning som ivaretar både stabil inntekt, helsemessig stabilitet og å prøve seg i jobb.

Det finnes noen grenser ang. hvor mange prosent arbeidsFØR du er... i forhold til Aetat. Har du f.eks vært gjennom de nye "kursene" til Aetat, etter at de tok over trygdeetatens oppgaver osv?? Du bør ganske raskt kontakte Aetat for å forhøre deg..har nettopp vært inne i regimet i ett år, bare for utprøving i arbeidslivet-selv om jeg hadde jobb, bare for å se om de kunne "presse" meg til å jobbe mer. Skal møte de på Mandag igjen...blir spennende. Ønsker deg all mulig lykke til!!

Gjest tilbakkk

er bipolar 1 rapid cycle så får absolutt behandling og rehab.penger selvom jeg er i super form*ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...