Gjest tilbakkk Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 jeg har gått på rehabiliteringspenger i en del år nå, mens det skal søkes om attføring neste år og sånn. Mangler to fag til generell studiekompetanse jeg skal ta til høsten. 2 fag er lite, føler meg i ypperlig form, har lyst til å jobbe, tjene penger, få arbeidserfaring, litt pinlig å mangle alt sånt i en alder av 24. . . Er det lurest å være på rehabiliteringspengene (sikker inntekt) fram til attføringen og komme seg fram i jobb slik, eller er det bare like greit å skaffe jobb på egenhånd? Åssen blir rehabiliteringspengene sagt opp da? Tenkte melde meg på vikarbyrå, du kan tjene utrolig bra ved å vaske etc. Men er jo usikkert da, om en får arbeid. Og hva gjør en i periodene MELLOM jobb liksom, når en har mistet rehab.pengene. Er jo avhengig av inntekt!! Hva ville du gjort??? Oppsøkt vikarbyrå og sagt deg villig til å vaske mye, barnehage etc?? Og da mistet rehab.pengene?? Eller gå disse ørten årene med trygd, og ikke ha så mye å gjøre, og ikke sjanse til mere inntekt.. hva ville du gjort?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236057-hva-er-lurest-ang%C3%A5ende-tryg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Kanskje ta opp problemstillingen med Aetat g Trygdekontor? Om du er i super form så er vel ikke vilkårene i forhold til rehabiliteringspenger til stede? Er du fortsatt under behandling? Sikker på at du får innvilget attføring, da? Stabil inntekt er viktig, men å få utfordringer og å prøve noe nytt er viktig det og. Uansett så vil du aldri bli helt uten penger til det mest nødvendige. Om du faller utenom rettighetene hos Aetat og Trygdekontor så vil du ha rettigheter hos sosialkontoret om det skjærer seg ift å få (nok) inntekt gjennom jobb. Men tror det er viktig å trekke inn Aetat og Trygdekontor.. Kanskje kan de finne en løsning som ivaretar både stabil inntekt, helsemessig stabilitet og å prøve seg i jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236057-hva-er-lurest-ang%C3%A5ende-tryg/#findComment-1811718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pille2 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Kanskje ta opp problemstillingen med Aetat g Trygdekontor? Om du er i super form så er vel ikke vilkårene i forhold til rehabiliteringspenger til stede? Er du fortsatt under behandling? Sikker på at du får innvilget attføring, da? Stabil inntekt er viktig, men å få utfordringer og å prøve noe nytt er viktig det og. Uansett så vil du aldri bli helt uten penger til det mest nødvendige. Om du faller utenom rettighetene hos Aetat og Trygdekontor så vil du ha rettigheter hos sosialkontoret om det skjærer seg ift å få (nok) inntekt gjennom jobb. Men tror det er viktig å trekke inn Aetat og Trygdekontor.. Kanskje kan de finne en løsning som ivaretar både stabil inntekt, helsemessig stabilitet og å prøve seg i jobb. Det finnes noen grenser ang. hvor mange prosent arbeidsFØR du er... i forhold til Aetat. Har du f.eks vært gjennom de nye "kursene" til Aetat, etter at de tok over trygdeetatens oppgaver osv?? Du bør ganske raskt kontakte Aetat for å forhøre deg..har nettopp vært inne i regimet i ett år, bare for utprøving i arbeidslivet-selv om jeg hadde jobb, bare for å se om de kunne "presse" meg til å jobbe mer. Skal møte de på Mandag igjen...blir spennende. Ønsker deg all mulig lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236057-hva-er-lurest-ang%C3%A5ende-tryg/#findComment-1811828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tilbakkk Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Kanskje ta opp problemstillingen med Aetat g Trygdekontor? Om du er i super form så er vel ikke vilkårene i forhold til rehabiliteringspenger til stede? Er du fortsatt under behandling? Sikker på at du får innvilget attføring, da? Stabil inntekt er viktig, men å få utfordringer og å prøve noe nytt er viktig det og. Uansett så vil du aldri bli helt uten penger til det mest nødvendige. Om du faller utenom rettighetene hos Aetat og Trygdekontor så vil du ha rettigheter hos sosialkontoret om det skjærer seg ift å få (nok) inntekt gjennom jobb. Men tror det er viktig å trekke inn Aetat og Trygdekontor.. Kanskje kan de finne en løsning som ivaretar både stabil inntekt, helsemessig stabilitet og å prøve seg i jobb. er bipolar 1 rapid cycle så får absolutt behandling og rehab.penger selvom jeg er i super form*ler* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236057-hva-er-lurest-ang%C3%A5ende-tryg/#findComment-1811831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.