Gå til innhold

Flylappen og attest fra psykiater

Anbefalte innlegg

Gjest Rick Studder

Jeg ønsker å ta flylappen for privatfly, og trenger da legeattest Klasse 2 (for privatflygere). Undersøkelsen foretas hos godkjent flylege.

Mitt problem er at jeg tidligere har hatt psykiske problemer som jeg har fått behandling for. Det dreier seg primært om depresjoner, som jeg har fått psykologisk (samtaler hos psykolog) og medikamentell behandling for (Cipramil).

Jeg har nå ikke hatt symptomer på psykiske problemer på ca. tre år (bortsett fra mindre, periodiske søvnproblemer). Selv setter bedringen i forbindelse med at jeg aktivt har gått inn for en del endringer i livet mitt.

Jeg mener jeg er skikket til å fly; jeg har også hatt en prøvetime hvor jeg for en stor del førte flyet selv, med svært god tilbakemelding fra instuktør.

I forbindelse med psykisk sykehistorie og flylappen fant jeg følgende link: http://www.lommelegen.no/svar/svar8269.asp

Spørsmål:

1) Hvordan går jeg frem for å få en psykiatrisk vurdering jeg kan ta med til flylegen?

2) Hva vil en slik vurdering normalt bestå i?

3) Hvis undersøkende psykiater kommer til at jeg er psykisk frisk, er det da grunn til å tro at flylegen vil vektlegge dette?

4) Har jeg rett i at en psykater vil tillegges mer vekt enn en psykolog i en slik vurdering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236058-flylappen-og-attest-fra-psykiater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...