tøytiger Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg har vært plaget med depresjoner i seks år, og tåler ikke antidepressiva. Normalt sett har disse depresjonene depresjonene kommet i begynnelsen av Oktober og vart ut Mars. I år ble jeg deprimert i August av to "major life event" samtidig, og som sto på en stund. Mener depresjonen var yte løst. Var frisk før det. Depresjonen har vedvart i ulik grad siden da, men har vært til stede med unntak av en fjortendagers periode da jeg fikk troen på at dette ville snu. På det verste har jeg vært så deprimert at jeg har vært innlagt på lukket avdeling relativt lenge. Det skulle prøves ect, men jeg "fikset" det ikke. Jeg er ikke lengre dypt deprimert. Men jeg har ikke konkrete selvmordstanker ca 70% av tiden jeg er alene, jeg føler meg mindreverdig, har dårlig konsentrasjon og dårlig hukommelse. Søvnproblemer. Det som er pussig derimot er at om natta så finnes jeg ikke trett. Klarer ikke å ligge i senga hvis jeg ikke får sove, må opp å gjøre noe. Men sover godt annenhver natt da. Behandleren min har meldt meg til ect. Jeg føler det litt flaut å ta i mot det når jeg ikke er alvorlif deprimnert. Jeg forventer ikke at ect skal ta bort sårbarheten, men jeg håper at den kan hjelpe på søvn, konsentrasjon, initiativ og konsentrasjon. Ett siste spørsmål. Avhenger effekten av ect på depresjon av årsaken til depresjonen. Endogen versus annen depresjon... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236110-nhd-h%C3%B8res-dette-fornuftig-ut-et-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.