Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du har mye å gjøre...men jeg er gaske desperat. Har skrevet innlegg tidligere ang. reising. Jeg føler at jeg heller burde vært innlagt enn å dra på en slik tur...knaske tabletter er ikke min stil, men akkurat pr.dd..så er 10 min i bil, evig nok..turen vi skal på tar 3 timer. Jeg har mye angst for angsten, og jeg er klar over det, men burde jeg legge ut på en slik tur nå, så tidlig i behandlingen? Er med i et prosjekt ang kognitiv terapi.

Hadde vært glad om du svarte..jeg er desperat. Kommer til å be om innleggelse, selv om jeg ikke trenger det i "hjemmesituasjon" før avreise. PS. får ingen forståelse/støtte fra mannen min. Jeg kjemper visst en kamp alene, og det er tungt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236111-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke noe mer kvalifisert svar på ditt spørsmål enn din egen vurdering.

Hva med Valium 5 mg en timer før turen starter? Den varer i 5 timer.

Jeg har tidligere tatt 20 mg sobril under anfall, men det har ikke hjulpet...har også måttet kontakte legevakta under anfall etter å ha tatt 15 mg Stesolid/vival, for å høre om jeg kunne ta mer. Fikk da beskjed om at maks dose var 30 mg pr døgn. Det er så tunge anfall at jeg vil spy bare ved tanken.

Vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke ødelegge for de andre, men jeg har ikke noe valg snart..Takker uansett for svar.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236111-nhd/#findComment-1812247
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har tidligere tatt 20 mg sobril under anfall, men det har ikke hjulpet...har også måttet kontakte legevakta under anfall etter å ha tatt 15 mg Stesolid/vival, for å høre om jeg kunne ta mer. Fikk da beskjed om at maks dose var 30 mg pr døgn. Det er så tunge anfall at jeg vil spy bare ved tanken.

Vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke ødelegge for de andre, men jeg har ikke noe valg snart..Takker uansett for svar.

mvh

Effekten er ofte langt bedre om en tar den på forhånd/"for sikkerhets skyld", enn om en tar den etter at et kraftig anfall har oppstått.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236111-nhd/#findComment-1812266
Del på andre sider

Det er tungt å kjempe en kamp alene ja. Takk for at du er så åpen og skriver dette her. Tusen takk.

Jeg takker for det. Jeg har valgt å være åpen om dette også i hverdagslivet, så langt det går. Noen skjønner det-andre ikke, men jeg har funnet ut at de ikke hjelper å fortie noe. Det er dog vanskelig når ikke den nærmeste og kjæreste man har ikke vil forstå. Da føler man seg ekstra sårbar og alene. Jeg er sikker på at det er mange som hadde blitt fortere frisk om man hadde fått venner og familie rundt til å hjelpe til. Men det er vanskelig da, først må man jo erkjenne at en selv har disse problemene, og deretter klare å sette ord på det..Min familie har først nå skjønt hvor vanskelig jeg har hatt det gjennom livet. Det har tatt 15 år for de å forstå det. Nå er de den beste støtten jeg har, men de bor altså 150 mil unna, og jeg tør ikke reise noen steder for tiden.

Ønsker deg lykke til videre Survivor. Syns forresten nicket ditt er flott.

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236111-nhd/#findComment-1812273
Del på andre sider

Annonse

Gjest a survivor

Jeg takker for det. Jeg har valgt å være åpen om dette også i hverdagslivet, så langt det går. Noen skjønner det-andre ikke, men jeg har funnet ut at de ikke hjelper å fortie noe. Det er dog vanskelig når ikke den nærmeste og kjæreste man har ikke vil forstå. Da føler man seg ekstra sårbar og alene. Jeg er sikker på at det er mange som hadde blitt fortere frisk om man hadde fått venner og familie rundt til å hjelpe til. Men det er vanskelig da, først må man jo erkjenne at en selv har disse problemene, og deretter klare å sette ord på det..Min familie har først nå skjønt hvor vanskelig jeg har hatt det gjennom livet. Det har tatt 15 år for de å forstå det. Nå er de den beste støtten jeg har, men de bor altså 150 mil unna, og jeg tør ikke reise noen steder for tiden.

Ønsker deg lykke til videre Survivor. Syns forresten nicket ditt er flott.

klem

Tusen takk for alt du skrev! Ønsker deg lykke til videre også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236111-nhd/#findComment-1812367
Del på andre sider

Gjest Veronika27

Hei pille

Min erfaring er:

1. Ta mot hjelp fra lege og gjør som h*n sier. Bruk av AD/SSRI har jeg god erfaring med.

2. Gå rolig fram med angsten: Er du redd for å gå til postkassen, er det liten vits å prøve å gå til butikken. Gå til postkassen hver gang du føler du skal klare det. Etter en stund forsvinner redselen for dette og du kan gå litt lenger osv... Til slutt våger du butikken og.

3. Ikke planlegg framover hva du skal presse deg til. Ta en dag om gangen. Du kan godt presse deg litt hver dag om du har sovet godt om natten.

4. Presser jeg meg for masse blir jeg dårligere. Den smellen har jeg gått på noen ganger og har måttet startet på ny. Blir helt vrak av det.

5. Brukt minst mulig benzo. Vival, sobril etc.

6. Forklart mannen min hvordan det føles med panik angst. Han har tannlege SKREKK så jeg brukte det som eksempel. Fungerte veldig bra. Nå stopper han meg om jeg blir for ivrig i min møte angsten terapi.

7. Ta vare på deg selv. Ikke tenke så mye på hva andre mener og synest. Orker du ikke så gi beskjed. Å bli bra for denne lidelsen tar TID. Det går ikke ann å jukse.

8. Passe på å spise riktig, sove godt. Få i deg nok vitaminer og mineraler. ( se link om kosttilskudd).

Dette har hjulpet meg veldig. Ser lyset i tunellen nå etter 4 mnd med lidelsen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236111-nhd/#findComment-1813759
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...