dione1 Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Var ute på byen inatt, kom hjem, la meg for å sove. Etter ca en time våkna jeg, følte meg så tørr i halsen. (Er litt syk, så det kom antakelig av dette) Men dette forverra seg raskt, følte jeg fikk problemer med å svelge, fikk en slags uvirkelighetsfølelse, måtte bare opp. Ble vanvittig redd. Sprang rundt, visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Kjentes ut som jeg hadde fått en alvorlig sykdom og skulle dø. Trodde jeg skulle besvime, følte meg nummen. Det var helt jævlig. Pulsen var skyhøy, jeg skalv skikkelig. Var dette et panikkanfall? Er det enkelte faktorer som kan utvikle et slik panikkanfall? Denne kvelden hadde jeg både drukket alkohol, og en god del kaffe ( som jeg egentlig aldri drikker til vanlig, da jeg er plaget med ekstraslag) I tillegg har jeg vært litt småsyk..Kan dette ha utløyst det hele? Har heldigvis en flott samboer som klarte å roe meg ned, men det gikk vel 2 timer før jeg klarte å legge med ned. Har aldri vært så redd, og så overbevist om at jeg skulle dø ... Om dette var et panikkanfall..Hva kan jeg gjøre selv for å stanse dette, om jeg skulle oppleve det igjen? mvh Ung jente 21 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236272-panikkanfall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg er ingen ekspert på noe som helst innen psykiatri, men har hørt panikkanfall kan utløses av både kaffe og alkohol. "Et panikkanfall begynner plutselig. Som regel kommer det uventet, men noen ganger kan det være utløst av en situasjon som du på forhånd visste du var redd for, for eksempel å måtte si noe i en forsamling. I løpet av få minutter får du en intens angstfølelse. Samtidig er det vanlig å bli redd for å skulle dø, eller for at man er i ferd med å bli gal. Noen føler det som om de vil komme til å miste kontrollen helt. Kroppen aktiveres også, og du kan få hurtig puls, hjertebank, trykk i brystet, skjelvinger, svetting, varme- eller kuldefølelse, åndenød, kvelningsfornemmelse, magesmerter, diaré, kvalme, nummenhet, fjernhetsopplevelse og/eller svimmelhet. Kaffe og te kan noen ganger bidra til å utløse panikkanfall. Det samme kan store mengder alkohol, særlig "dagen derpå". Hos kvinner kan uventede panikkanfall komme i tiden før menstruasjonen". Lommelegen.no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236272-panikkanfall/#findComment-1813590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dione1 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Jeg er ingen ekspert på noe som helst innen psykiatri, men har hørt panikkanfall kan utløses av både kaffe og alkohol. "Et panikkanfall begynner plutselig. Som regel kommer det uventet, men noen ganger kan det være utløst av en situasjon som du på forhånd visste du var redd for, for eksempel å måtte si noe i en forsamling. I løpet av få minutter får du en intens angstfølelse. Samtidig er det vanlig å bli redd for å skulle dø, eller for at man er i ferd med å bli gal. Noen føler det som om de vil komme til å miste kontrollen helt. Kroppen aktiveres også, og du kan få hurtig puls, hjertebank, trykk i brystet, skjelvinger, svetting, varme- eller kuldefølelse, åndenød, kvelningsfornemmelse, magesmerter, diaré, kvalme, nummenhet, fjernhetsopplevelse og/eller svimmelhet. Kaffe og te kan noen ganger bidra til å utløse panikkanfall. Det samme kan store mengder alkohol, særlig "dagen derpå". Hos kvinner kan uventede panikkanfall komme i tiden før menstruasjonen". Lommelegen.no Fikk menstruasjonen inatt ja, så det kan stemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236272-panikkanfall/#findComment-1813602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pille2 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Høres ut som et realt panikkanfall...har hatt mange av de opp igjennom. et at hjertet slår "dobbelt" etter inntak av kaffe og alkohol er vanlig. Får du et slikt anfall igjen er det viktig at du tenker at dette bare er angst (høres lettere ut enn det er). Tenk på pusten din...hvis du hyperventilerer, pust i en plastpose så stabiliserer usten seg, og anfallet avtar forhåpentligvis. De fleste anfall varer fra 5-40 min. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236272-panikkanfall/#findComment-1815611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.