Gå til innhold

Dere som har brukt efexor hva bruker dere nå?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå klart å slutte med efexor da det ble for mye bivirkninger for meg, men når jeg ikke føler meg bra så må jeg også se på muligheten for å prøve noe annet. Og da lurer jeg på om det er noen som har gjort det samme som meg, å gått på efexor og byttet til en annen medisin?

Selv så skal jeg prøve å holde ut så lenge som mulig og prøve å klare med uten medisin.

Hvis ting blir for ille så har jeg stesolid som jeg kan ta til jeg har fått meg en annen form for medisin.

Jeg liker ikke tanken på at jeg må bruke medisiner resten av livet for å ha det bra, men hvis det er det eneste som nytter så er vel det løsningen, men jeg skulle ønske legene sjekket meg litt bedre før de setter meg på en hestekur med medisiner.

Fikk vite at jeg hadde for lite folinsyre og mangel på B12 vitamin. Men det har de ikke sjekket på 6 år, så da regner jeg med at de blåser i det.

Selv kunne jeg tenkt meg å få støtte til noen timer enten hos noen som praktiserer NLP eller TFT. Men i dette landet så er så klart ingen ting annet en legevitenskap eller psykologi det som hjelper. Alle jeg kjenner som har gått til en psykolog har blitt værre siden de skulle ha fram ting i barndommen som var ille. Meningen må vel være at folk skal føle seg bedre og at de skal finne lyspunkt i tilværelsen og finne ut at det er godt å leve. Men selv jeg hadde store problemer med å komme meg etter time hos både en Gestalt terapaut og hos en psykolog. Men ingen av disse hadde noe fornftig å komme med.

Hvis noen har sett på Paul McKenna på TvNorge så har han mye mer å komme med en både leger og psykologer. Så at alternativ behandlig har noe for seg er jeg ikke i tvil om.

Fortsetter under...

Hei du! Jeg er såååå enig

med deg....

Jeg ble satt på seroxat, men

har KJEMPET meg av de.

Har det vanskelig men...vil ikke gå på piller resten

av livet heller!

Det er så mye bra alternative

ting. Men så dyrt!!!!

Huff

Ja helt enig det er dyrt å gå på medisiner, men ikke minst kjedelig å måtte vært avhengig av å ha de med over alt når man skal bort.

En dagen uten efexor så var jeg ordentlig dårlig, det var som om jeg var fyllesyk. Og når jeg drikker blir jeg alltid fyllesyk, nok en grunn til at jeg ikke har drukket på ca 7 år..hehe

Men med alt som foregår i hodet mitt så er del vel mange som mener jeg er rusa uansett...hehe

Lykke til med å klare deg uten medisiner du også!!!

Mvh

bugge -jenta

Ja helt enig det er dyrt å gå på medisiner, men ikke minst kjedelig å måtte vært avhengig av å ha de med over alt når man skal bort.

En dagen uten efexor så var jeg ordentlig dårlig, det var som om jeg var fyllesyk. Og når jeg drikker blir jeg alltid fyllesyk, nok en grunn til at jeg ikke har drukket på ca 7 år..hehe

Men med alt som foregår i hodet mitt så er del vel mange som mener jeg er rusa uansett...hehe

Lykke til med å klare deg uten medisiner du også!!!

Mvh

Efexor har veldig kort halveringstid, og jeg ble temmelig dårlig hvis jeg ikke tok daglig dose. Kunne ikke hoppe overen dag, da lå jeg badet i abstinenser. Reagerte temmelig sterkt. Slik var jeg. Det er annerledes på cipralex som har lengre halveringstid.

Både seroxat og efexor er kjent for å kunne være vanskelig å komme seg av for en del, samtidig gir de en del bivirkninger for en del. Dette vil være individuelt, og noen merker knapt noe. MEN de fungerer imidlertid veldig bra igjen for de som det er rett medisin.

Cipralex var lett for meg å slutte på. Efexor ikke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...