Intensi Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei! Er en gutt på 20år som sliter med å skaffe seg jobb og sliter med å få betalt regningene i tide. Har nå fått så store økonomiske problemer at jeg ser på selvmord som den eneste utveien. Har saker som er sendt til forliksrådet og diverse andre inkassokrav, har absolutt ingen mulighet til å få betalt disse regningene. dette har nå blitt et så stort problem for meg at jeg går rundt og vurderer selvmord daglig, og nå føler jeg at det snart er like før jeg tar turen for godt. Hvem bør jeg snakke med, hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236348-sliter-%C3%B8konomisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hei! Økonomiske problemer kan ta livsgnisten fra en, ja. Men husk at det er "bare" er penger. Økonomiske problemer går det faktisk an å få orden på! Du skriver at du er uten jobb. Har du utnyttet rettighetene dine i forhold til dagpenger, sosialhjelp, husbankens bostøtte? Om du ønsker hjelp til å forhandle med dine kreditorer og å få fryst krav så bør du ta kontakt med sosialkontoret. Alle kommuner skal kunne tilby økonomisk rådgivning. Hvis det tar litt tid før du evt får hjelp av øk. rådgiver så dokumenter at du er arbeidsledig og send et standard brev til kreditorene om at du for tiden ikke har noe å tilby dem, men at du har tatt kontakt med økonomisk rådgiver og at du vil ta kontakt innen feks 3 måneder. Hvis du ikke har ork til dette så prøv å få en hastetime på sosialkontoret. Kanskje skriv et brev? Er du alvorlig deprimert så bør du også ta kontakt med lege. Håper du får hjelp og at det løser seg til det beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236348-sliter-%C3%B8konomisk/#findComment-1814352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intensi Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Hei! Økonomiske problemer kan ta livsgnisten fra en, ja. Men husk at det er "bare" er penger. Økonomiske problemer går det faktisk an å få orden på! Du skriver at du er uten jobb. Har du utnyttet rettighetene dine i forhold til dagpenger, sosialhjelp, husbankens bostøtte? Om du ønsker hjelp til å forhandle med dine kreditorer og å få fryst krav så bør du ta kontakt med sosialkontoret. Alle kommuner skal kunne tilby økonomisk rådgivning. Hvis det tar litt tid før du evt får hjelp av øk. rådgiver så dokumenter at du er arbeidsledig og send et standard brev til kreditorene om at du for tiden ikke har noe å tilby dem, men at du har tatt kontakt med økonomisk rådgiver og at du vil ta kontakt innen feks 3 måneder. Hvis du ikke har ork til dette så prøv å få en hastetime på sosialkontoret. Kanskje skriv et brev? Er du alvorlig deprimert så bør du også ta kontakt med lege. Håper du får hjelp og at det løser seg til det beste. Takk for gode råd! Skal følge opp de tingene du har skrevet! Bra det finnes folk som dere som virkelig bryr seg om andre. mvh: Terje 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236348-sliter-%C3%B8konomisk/#findComment-1814385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pille2 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Heisann. Trist å høre at du har kommet opp i en lei økonomisk situasjon nå, og at alt ser mrkt ut. Nå skal det sies at problemer er til for å løses, og da gjelder det å spille med åpne kort, selv om det er tungt der og da. Får du innkalling til forliksrådet f.eks, så møt opp-si det som det er, at du ikke har penger, men at du ønsker å gjøre opp for deg. Det er det aller beste. Som andre nevner her, så ta kontakt med noen i kommunen som vet litt om dette-handler det om mye penger, så kan det kanskje være mulig at de hjelper deg å sette opp en gjeldsplan, eller at de sanerer deler av gjelden din. Men vil påpeke at det gjør de kun hvis du har så mye gjeld at du ikke har mulighet til å betale dette innen 10-15 år. Men alle gode råd er gratis, så snakk med noen, spør og grav. kommunen skal være en servicebedrift. Håper det ordner seg...og husk at selvmord ikke løser noen ting, annen at du går glipp av det som kunne blitt en strålende livssituasjon om du bare fikk hamlet opp med disse regningene. Kanskje noen i familien kan hjelpe deg med et rentefritt lån eller noe? Det handler bare om å tørre å spørre. Har vært der selv, og måtte rydde opp kraftig i livet mitt og økonomien-men det gikk bra. Lykke til. klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236348-sliter-%C3%B8konomisk/#findComment-1815814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.