Gå til innhold

Depresjon og medisiner

Anbefalte innlegg

Harmoni1365380989
Skrevet

Heisann.

-Jeg lurer på om du har noen erfaring med dette:Jeg har vært depresiv i mange år med sosialangst. Har gått på Seroxat o.l. uten hjelp. Psykologen min mente jeg kanskj led av Rapid Cycling siden jeg kan svinge opptil to-tre ganger om dagen fra å danse til å ligge med tungt hjerte i sanga resten av dagen. Det er overveiende depresjon, lite oppturer - men har vel kanskje vært høy en gang i blandt før. Jeg skal snart begynne med Largatil.Så da jeg hadde hatt depresjon i ca en måned så prøvde jeg amfetamin.Og nå har jeg gått på det fast i en og en halv måned uten og hatt tegn på triste tanker, ingen livslyst, ag alt som fører med depresjonen.Jeg har dårlig samvittighet for forbruket.Legen min trodde jeg kanskje hadde ADHD. Men jeg har vært supergeni på skoler, men vært lite til stede, og lest til prøver aller siste dagen. Begynt og sluttet med mye.Men jeg er knapt aldri sinna eller irritabel, men kan bli fort stressa. Jeg var en såkalt stille jente på skolen. Stod alene i skolegården de første åra.-Så:Hvorfor hjelper da amfetaminen meg til å føre et tålig bra liv, når ikke 3 Seroxat og 2 Haldol hjelper meg?Nb: Har vært mye avhengig av Mogadon på dagen og kan vel kalles en rusmisbruker.- Slutta på alt i flere måneder i fjor sommer, men slutta også etterhvert å gå mye ut og ta kontakt med venner.På forhånd takk for hjelpa.Klem fra B.C

Gjest Veronika27
Skrevet

Du kan ha ADHD uten å være utagerende. De som sjelden blir sett på skolen, får diagnosen og hjelp er de som er innagerende. De er ofte stille og rolige. Men har like store problemer med konsentrasjon over tid som de utagerende.

Og da hjelper amfetamin eller Ritalin som ofte brukes mot ADHD. Det er bare å teste seg så får du svar på dette. Lykke til

Harmoni1365380989
Skrevet

Du kan ha ADHD uten å være utagerende. De som sjelden blir sett på skolen, får diagnosen og hjelp er de som er innagerende. De er ofte stille og rolige. Men har like store problemer med konsentrasjon over tid som de utagerende.

Og da hjelper amfetamin eller Ritalin som ofte brukes mot ADHD. Det er bare å teste seg så får du svar på dette. Lykke til

Tusen takk for svaret ditt.

Klem fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...