Gå til innhold

NHD;Nå har jeg skrevet søknad om uførepensjon..

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

Hei!

Det har vært ei beintøff helg. Jeg har skrevet søknad om uførepensjon/stønad. Jeg har hatt ubeskrivelig med angst, og det meste er skrevet på sterke beroligende. Jeg synes det er svært tøft. Jeg avskyr skjema, etater, andre mennesker som har råderett over mitt liv.

Jeg sliter med å skulle svare på et skjema hvor leger advarer om feller en ikke må gå i. Jeg føler at jeg ikke kan spillet. Jeg fikk for eksempel beskjed om at jeg ikke måtte trekke sammenhenger mellom lidelsene mine. Det er ikke alltid like lett. Primærlegen min mener legen på trygdekontoret foretrekker å trekke slutningene selv. Helst virker det som om heg ikke skal vite navnet på mine egne diagnoser eller hva som feiler meg, for ikke å ende opp som en "legewannabe".

Nå har både primærlege og psykiater sagt de vil lese igjennom dette. Det ender vel med at jeg får motstridende signaler fra dem. Er det typiske feller du har sett folk gå i som du kan advare meg mot når det gjelder en slik søknad, før legene mine tar frem rødblyanten?

Min psykiater er sykemeldt. Tror du det vil være negativt for meg at han snakker med trygdebehandler på telefon?

De sier det tar 8 til 10 mnd med saksgangen Jeg synes det er gruelig lenge. Er det noen regler rundt dette, eller noe jeg kan gjøre for å fremskynde saken min. Det blir tøft å leve på sosialstønad i kanskje ti mnd.

Nå skal jeg ta med meg kroppen min pluss de tretti mg sobrilene og legge meg.

Jeg er ikke skapt for dette.Det trigger tusen ting.

Glad for svar. Nei, kjempelettet over svar. Og takker deg for alle de andre

gangene du har hjulpet meg.

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner ikke igjen beskrivelsene.

Jeg får saker til uttalelse. Jeg skriver svar etter beste evne slik jeg ser saken. Jeg verken tenker eller skriver taktisk.

Så ordner det seg.

Hvor lang tid det tar, vet jeg ikke. Antar det kan være ulik tid fra sted til sted. Ditt trygdekontor kan vel besvare det spørsmålet.

Gjest a survivor

Jeg ville bare si at jeg har lest det du har skrevet, og at det berørte meg, spesielt når jeg så at det var du som hadde skrevet det, bugge-jenta.

Ønsker deg virkelig alt kjempemasse godt videre!! Og tusen, tusen takk for alle svarene du har gitt meg. De har alle vært med å ført meg i riktig retning. Tusen, tusen takk.

bugge -jenta

Jeg ville bare si at jeg har lest det du har skrevet, og at det berørte meg, spesielt når jeg så at det var du som hadde skrevet det, bugge-jenta.

Ønsker deg virkelig alt kjempemasse godt videre!! Og tusen, tusen takk for alle svarene du har gitt meg. De har alle vært med å ført meg i riktig retning. Tusen, tusen takk.

Takk skal du ha. Setter pris på det:o)

bugge -jenta

Takk skal du ha for svar.

Som vanlig i slike situasjoner reagerer og føler jeg ting veldig sterkt. Og jeg legger nok for mye i søknaden også, kjenner jeg meg selv rett. Prestasjonsangst som jeg har. Når jeg gikk i 4. klasse på skolen satte jeg på vekkerklokke til fire på morgenen en gang. Vi skulle ha prøve, og jeg syntes ikke jeg kunne det godt nok. Så noen av oss starter tidlig.

Nå skal jeg få sendt den til mine leger og prøve å ha en god sommerferie. Takk til deg.

Du vet vel hvor mye du får gjort for mange mennesker her på dette forumet. Det er en fin måte for en som deg og nå mange mennesker. Og det er fint at du velger å gjøre det.

Det er en god måte å bruke sin utdannelse på, i tillegg til det andre du gjør i din arbeidshverdag.

vennlig hilsen

bugge -jenta

Jeg kjenner ikke igjen beskrivelsene.

Jeg får saker til uttalelse. Jeg skriver svar etter beste evne slik jeg ser saken. Jeg verken tenker eller skriver taktisk.

Så ordner det seg.

Hvor lang tid det tar, vet jeg ikke. Antar det kan være ulik tid fra sted til sted. Ditt trygdekontor kan vel besvare det spørsmålet.

Takk skal du ha for svar.

Som vanlig i slike situasjoner reagerer og føler jeg ting veldig sterkt. Og jeg legger nok for mye i søknaden også, kjenner jeg meg selv rett. Prestasjonsangst som jeg har. Når jeg gikk i 4. klasse på skolen satte jeg på vekkerklokke til fire på morgenen en gang. Vi skulle ha prøve, og jeg syntes ikke jeg kunne det godt nok. Så noen av oss starter tidlig.

Nå skal jeg få sendt den til mine leger og prøve å ha en god sommerferie. Takk til deg.

Du vet vel hvor mye du får gjort for mange mennesker her på dette forumet. Det er en fin måte for en som deg og nå mange mennesker. Og det er fint at du velger å gjøre det. Det er en god måte å bruke sin utdannelse på, i tillegg til det andre du gjør i din arbeidshverdag.

vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...