Gå til innhold

Hva feiler meg? Borderline pf?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har siden jeg kan huske (fra 12-årsalderen) vært plaget av en sterk nedstemthet, ofte depresjon etterfulgt av en tomhetsfølelse, og selvmordstanker. Depresjonene kommer enten av seg selv eller utløses av ikke alltid like alvorige hendelser... det skal også lite til før jeg ønsker samt planlegger å dø, og hadde ett selvmordsforøk når jeg var 18. jeg har vært hos ulike terapauter, men føler ingen passer for meg. jeg fikk piller for andre gang ( første gang var jeg 18, det var de jeg prøvde å ta livet mitt med) for ett halvt til ett år siden, 10mg cipralex, og sluttet til psykologen rett etter og får nå ingen oppfølging. Nå har jeg samboer, noe som på en måte har tatt oppmerksomheten min bort i fra meg selv. Selv om jeg elsker han (eller er avhengig av han?), er dette et forhold som ikke er positivt (tror jeg). hvorfor er jeg ikke sikker på, og jeg veksler mellom å tro at det er han som er feilen, til at det er jeg som er for vanskelig.jeg føler veldig ofte på at jeg ikke betyr nok for han eller han ikke prioriterer meg.før han hadde jeg ingen seksuell erfaring eller forholdserfaring, fordi jeg var for redd og usikker og ustabil. jeg har tidligere fått diagnosen borderline pf, men jeg er er ikke sikker på om jeg er enig.pillene virker i liten grad, jeg er fortsatt utstabil og til tider deprimert og slem og sliten og lei. jeg føler jeg bare er til bry egentlig, for jeg vet hvor mye folk bekymrer seg, men det er litt som om jeg liker den oppmerksomheten,og er forelsket i min egen depresjon- uten den har jeg ingen personlighet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, noe som er et problem for meg inntil de minste ting: avgjørelser. Jeg veksler mellom å ville gå fra min samboer og å strebe etter å få han til å ikke gå ifra meg for ellers dør jeg, og jeg veksler mellom å være snill og søt til å være slem og sur og fra å være normalt glad til å ikke ville leve. Jeg begynner å bli rimelig sliten etter 10 år med dette. Og ingen behandlingsmåter har enda hjulpet.Hva feiler meg og hva burde jeg gjøre? Har jeg borderline? er jeg ikke for ung for den diagnosen(23 år)? har jeg biplar lidelse eller atypisk depresjon eller er jeg bare en survete og utakknemlig drittunge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236453-hva-feiler-meg-borderline-pf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...