Gå til innhold

PLEASE SVAR

Anbefalte innlegg

Gjest slotty

En nettvenninne har drukket i dag og er svært fortvilet og lei seg. Jeg måtte legge meg.Ble sliten av det både psykisk pluss at jeg måtte legge meg siden jeg skal ha kjøretime om ikke så lenge.Personen ble da skuffet og sint over at jeg ikke orket å høre på h*n når h*n opplevde en krise og hadde det jævlig .Enda jeg hadde chattet i masse masse timer.

Så fikk jeg sms.

Personen sier hun forsøkte å henge seg!!! Står ikke noe mer om at h*n har tenkt å prøve igjen.Vet ikke hva jeg skal gjøre.Prøvd å sende sms men får ikke noe svar.Så vet ikke hva som skjer.Kanskje det bare er falsk alarm og at personen bare er deppa og full og fortvilet og ikke har konkrete planer om å ta livet sitt.Men tenk hvis jeg tar feil.

Sitter her og er supernervøs.Der gikk den søvnen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236501-please-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er slikt som kan dukke opp på nettet. Uansett må du bare vite at dette er hennes problem og ikke ditt.

Så godt som aldri kommer det noe ut åv å høre på fyllerør. Når vi mottar fulle pasienter, har vi aldri noen lang samtale med dem. Vi lar dem sove, og utsetter snakkingen til de er edru.

Å true med selvmord er uansett et destruktivt symptom en ikke skal respondere for mye på. Alt for mange prøver å styre omgivelsene sine ved slike knep enten det er hengning eller sultestreik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236501-please-svar/#findComment-1816041
Del på andre sider

Dette er slikt som kan dukke opp på nettet. Uansett må du bare vite at dette er hennes problem og ikke ditt.

Så godt som aldri kommer det noe ut åv å høre på fyllerør. Når vi mottar fulle pasienter, har vi aldri noen lang samtale med dem. Vi lar dem sove, og utsetter snakkingen til de er edru.

Å true med selvmord er uansett et destruktivt symptom en ikke skal respondere for mye på. Alt for mange prøver å styre omgivelsene sine ved slike knep enten det er hengning eller sultestreik.

Jeg har slitt i årevis å fortelle om overgrep jeg har blitt utsatt for. I et desperat forsøk drakk jeg meg full for noen måneder siden og fikk et sammenbrudd på sykehuset der jeg fortalte alt. Men ingen tok det jeg sa alvorlig fordi jeg var full. Neste dag ble jeg utskrevet og sendt hjemm til den samme situasjonen. Det jeg hadde fortalt ble ikke nevnt i det hele tatt dagen derpå. Vet det beste hadde vært å fortalt dette i edru tilstand, men hver gang jeg har prøvd har jeg fått panikk inni meg og trukket meg unna. Skulle ønske noen hadde tatt dette på alvor selv om jeg var full. Det var derfor jeg begynte å drikke den kvelden i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236501-please-svar/#findComment-1817882
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...