Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med medisinene?

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur
Skrevet

Jeg skal til syden, og jeg lurer på hvordan jeg skal ta med medisinene mine? Jeg synes det er så greit å bruke de røde boksene som man putter i på mandag, og tirsdag osv. Men når jeg skal til syden må de ikke ligge i pakningen da? Kan jeg ikke bruke dosetteska da? Kan jeg ta med meg dosetteska uten pakningen. Jeg går på flere forskjellige medisiner og det blir så mye å ta med meg om jeg skal ta med papppakningen til alle sammen. Jeg går på ti forskjellige medisiner, og det er litt mye å ta med pakningspappen på alle ti? Bedre å plukke ut og putte de i dosetten? Mindre plass. Jeg skal bare være i syden en uke? Og synes det er dumt å ta med alle pakningene? Hva skal jeg gjøre med medsinene?

Gjest Saigon
Skrevet

Du er nødt til å ha med deg orginal pakken til alle medisinene du skal ha med deg til utlandet. Du er også nødt til å dra på apoteket og få et medisinpass til de medisinene du skal ha med deg. Det er ikke alle medisiner som trenger pass. Apoteket vet hvilke medisiner du trenger pass til.

Men orginalpakken til alle medisinene dine kommer du ikke unna.

God tur!

Skrevet

Det er bare de med rød varseltrekant du trenger pass fra apoteket på, alle andre kan du fritt ta med deg. Men jeg reiser selv ofte utenlands og har aldri hatt med meg origanpakker eller pass fra apoteket. Selv da tollerene gikk gjennom bagasjen min brydde de seg ikke om pillene, selv om noen av disse var imovaner. Det hadde vært noe annet om hele kofferten var lastet med flere kilo med piller. Det går sikkert bra.

bugge -jenta
Skrevet

Det jeg gjorde, var å putte mindre pakninger i større. Et par av pakningene mine er kjempedigre, men da puttet jeg altså mindre esker ned i de store.

Hvis noen er store da.

God tur.

Vh

Gjest gidder ikke nick nå
Skrevet

Spør på apoteket hvilke du må ha med papir på slik at de fyller i for deg.

Jeg hadde tatt med orginalesken men så har jeg også blitt narkotikaanmelt fordi jeg hadde med meg 13 valium uten resepten og pakningsvedlegg til Sverige. Saken ble henlagt da av kronefogden i Göteborg etter masse styr og papirer fra legen min.

Det nyttet ikke å si til tolleren jeg hadde glemt dem og at de bare lå i veska for sikkerhet skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...