Gå til innhold

Doktor online

Anbefalte innlegg

compaqerialno

Jeg ser at doktor online har "samarbeid" med ulike firma som selger medisin. Hva innebærer dette samarbeidet? Er det disse firmaene som betaler psykiateren som svarer på spørsmål her? Blir denne psykiateren finansiert på noen annen måte?

Finnes det noen kvalitetssikring av psykiaterens praksis på forumet, og hva består i så fall denne i?

Jeg har ikke greid å finne informasjon på disse sidene som informerer brukere om at psykiateren gir svar ut fra et bestemt faglig ståsted. I min mening bør dette komme frem, ettersom det også finnes andre tilnærminger til psykisk lidelse enn det psykiateren forfekter. Jeg tenker da ikke på alternativ medisin, men f.eks. på kunnskap som formidles via institusjoner godkjent for å utdanne psykologspesialister.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236676-doktor-online/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved å lese på Dr. Online ser du at det finnes annonser. Noen av annonsørene er bedrifter innen farmasøytisk industri.

For annonseplassen må de betale til Dr. Online.

Dr. Online har inntekter og utgifter. En del av inntektene kommer fra annonsører.

En av utgiftspostene er honnorar til fagpersoner inkl. undertegnede.

Det er ikke tilsatt egne personer for å drive kvalitetskontroll.

Det er opp til hver enkelt å klage på svar som gis både på dette forum og andre steder.

Svar som er i strid med offisielle retningslinjer basert på vitenskap bør påtales. Det finnes ulike retningslinjer utgitt både av helsemyndigheter og organisasjoner av psykologer og psykiatere.

At det finnes ulike syn basert mer på synsing og trosretninger enn på vitenskap, er jeg smertelig klar over. Jeg verken kan eller vil reflertere alle slike syn i hvert svar jeg gir. Jeg har heller aldri fått noen føringer fra ledelsen i Dr. Online på at slike refleksjoner er ønsket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236676-doktor-online/#findComment-1818617
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...