Gå til innhold

Hjelpe venninne, hun blir mishandlet

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpevenninne

Hei.

Jeg har en venninne som er i et forhold hvor hun blir slått og kontrollert.

Hun har tidligere åpnet seg for meg, men nå er det full stopp.

Det virker som om hun har satt alle følelser til side.

Hun innrømmer at han har slått en gang, men at det var bare en gang.

Hun har fått skjult nr, og hun sier det fordi det var en som plaget henne. Men jeg er sikker på at det er han som nekter henne å ha kontakt med andre gutter. Han er sykelig sjalu.

Hun sier at hvis han slår igjen skal hun gå fra han. Men jeg tror henne ikke.

Hun bor i en annen by enn familien men er hjemme for sommeren for å jobbe.

Hun har begynt å skade seg selv med kutting.

Jeg får henne ikke til å gå fra han. Og jeg føler meg hjelpesløs.

Hun hater familien sin og alle rundt for at de ikke liker han. De nekter å la han få komme til de i sommer.

Jeg har alltid nådd inn til henne, men hun er helt låst.

Hvordan kan jeg hjelpe på best mulig måte? Jeg er rådløs.

hjelpevenninne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236812-hjelpe-venninne-hun-blir-mishandlet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hjelpevenninne

Hun burde kontakte et krisesenter for å få råd og hjelp der.

Hun nekter. Hun vil ikke ut av forholdet. Sier hun i alle fall.

Tror polititet besøkte de for noen meldte om husbråk, og de spurte om hun ikke ville ha voldsalarm, men hun nekter. Vil bare være med han.

Men hun kan ikke bo med han:(

Jeg bryr meg alt for mye om henne til å sitte og vite at hun blir mishandlet uten å gjøre noe.

Gjest hemmelig nick

Jeg kjenner igjen dette godt.

Har selv som barn vært oppe i det samme med en voldelig far der mor ikke ville flytte ut.

Vi bodde noen perioder på krisesenter for så å flytte hjem igjen til akkurat det samme.

Tror det var noe med å skjerme barna fra skillsmisse som gjorde at det ble sånn, mor tok til vettet etter at alle var "store nok".

Denne dumheten av mor ødela ganske mye i oppveksten vår.

Har din veninne barn?

Gjest hjelpevenninne

Jeg kjenner igjen dette godt.

Har selv som barn vært oppe i det samme med en voldelig far der mor ikke ville flytte ut.

Vi bodde noen perioder på krisesenter for så å flytte hjem igjen til akkurat det samme.

Tror det var noe med å skjerme barna fra skillsmisse som gjorde at det ble sånn, mor tok til vettet etter at alle var "store nok".

Denne dumheten av mor ødela ganske mye i oppveksten vår.

Har din veninne barn?

Nei, hun har ikke barn. Hun er 25 år gammel.

Gjest hemmelig nick

Nei, hun har ikke barn. Hun er 25 år gammel.

Bra!

Hun er ung og har vel egentlig ikke "grodd fast" ennå så det er rart at hun ikke vil forlate han.

Sånne "djevler" vet hvordan de skal kjempe for å ha klørne i et menneske så det er nok noe der som avgjør hennes valg.

Håper hun tilslutt finner fornuften og reiser.

Du er flink som gir din støtte selv om det kan virke meningsløst nå.

Annonse

Hun nekter. Hun vil ikke ut av forholdet. Sier hun i alle fall.

Tror polititet besøkte de for noen meldte om husbråk, og de spurte om hun ikke ville ha voldsalarm, men hun nekter. Vil bare være med han.

Men hun kan ikke bo med han:(

Jeg bryr meg alt for mye om henne til å sitte og vite at hun blir mishandlet uten å gjøre noe.

Tror ikke det er så mye du kan gjøre annet enn å tilby henne en hjelpende hånd visst hun ber om det selv. Noen velger faktisk å leve med mishandling. Jeg har en venninne en gang som sa at hun likte menn med lidenskap og action. Hun ble slått innimellom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...