Gå til innhold

dø av bulimi?????


Gjest blææra

Anbefalte innlegg

Gjest blææra

Jeg skjønner godt at de med anoreksi kan dø,

siden de blir så avmagret, og jeg skjønner

også at de med tvangsspising kan dø, siden

de få helseskadelig fedme og dø av hjerteinfarkt

osv.

Men jeg skjønner ikke helt åssen vi med bulimi

kan dø?

Jeg har hatt bulimi i 3 år, hva er så farlig med det?

Jeg blir jo verken 20 kg sånn som anoreksiaoffer,

og ikke 200kg sånn som tvangsspisingsoffer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cecilie

Når det gjelder bulimi dør du ikke av avmagring men av skader du påfører kroppen. Det er en stor belasning når du presser maten opp igjen (har du ikke merket at hjertet "løper løpsk"). Det skal også være skadelig for magen å kaste opp når den er helt full, har hørt at magesekken kan sprikke. Det er også en mulighet for at du kan få matrester og magesyre ned i lungene. Du skader også spiserøret når magesyren kommer opp.

Slutt før det er for sent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære blææra! Det er mange organer i kroppen som kan ta varig skade ved langvarig bulimi. Det er som regel ikke vekten som er den direkte dødsårsak, men elektrolyttforstyrrelser som bl.a kan føre til uregelmessig hjerteaktivitet, kramper, for lavt/ høyt blodsukker osv.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vannliljen

Kjære blææra! Det er mange organer i kroppen som kan ta varig skade ved langvarig bulimi. Det er som regel ikke vekten som er den direkte dødsårsak, men elektrolyttforstyrrelser som bl.a kan føre til uregelmessig hjerteaktivitet, kramper, for lavt/ høyt blodsukker osv.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Til Laila Sundgot Schneider!!Nå er jeg skikkelig redd! Redd for at jeg kan ha fått varige skader pga. at jeg kastet opp så mye før!Innlegget ditt skremte meg litt..

Jeg kunne kaste opp opptil 12 ganger hver dag. Spydde hver gang jeg hadde spist noe, og ofte hadde jeg slike perioder der jeg spiste masse, masse..bare for å kunne kaste opp etterpå..Slik hadde jeg det i omkring 2 år.(Men jeg hadde perioder innimellom der jeg ikke spiste i det hele tatt.) Jeg har på en eller annen måte greid å slutte med denne bulimien, ikke engang med vilje, men jeg er jo selvsagt jævli glad for det.Det er omkring et år siden sist jeg styra med slikt, men unntak av en gang i vinter da.. Men tror du jeg vil få varige men??? Jeg har eg. lurt på det ganske lenge, for jeg har mye vondt i magen, så godt som hver dag. Og ofte slår hjertet kjempefort! Særlig etter jeg har lagt meg. Og fordøyelsen er heller ikke helt sånn som den skal være, er liksom så mye kluss med den alltid.

Nå som jeg ikke kaster opp lenger, spiser jeg istedet ingenting (nesten) Får nemlig til det nå! Dette gjør sikkert ikke saken noe bedre?

Før hadde jeg lyst på mat hele tiden,- det førte til dette bulimi-styret. Nå har jeg ikke lyst på mat! Så nå går det kjempelett å ikke spise! :)

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...