Gå til innhold

Vival og bilkjøring...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mirandolina

Men var det pilla eller var det angst? Det er litt vesentlig da vet du :o)

Man skal ikke kjøre når man er i dårlig form, enten det er influensa, piller eller angst.

Men er liksom aldri i "god form" heller helt.

Var lenge siden jeg hadde kjørt,hadde tatt bare en...tror jeg 5mg,hadde på musikk...kommer da inn i en medativ/transe tilstand...

Svever bort på en måte...

Ble plutselig kvalm og svimmel,vet ikke hvorfor,og det prikket i hele kroppen.

Men er liksom aldri i "god form" heller helt.

Var lenge siden jeg hadde kjørt,hadde tatt bare en...tror jeg 5mg,hadde på musikk...kommer da inn i en medativ/transe tilstand...

Svever bort på en måte...

Ble plutselig kvalm og svimmel,vet ikke hvorfor,og det prikket i hele kroppen.

I den formen hadde jeg garantert latt være å kjøre uansett grunn.

Synd men sant, det er faktisk perioder i livet hvor man bør la være å kjøre og bruke taxi eller annet transportmiddel i steden :o(

Gjest Mirandolina

Kanskje du skulle vudere behandling mot avhengighet, fremfor å vurdere bilkjøring, eller ikke?

Snart holder det ikke med vival heller. Hva skal du gjøre da?

Kombinere vival med alkohol..?..neida..vet ikke :)

Fikk tilbud om innleggelse i sommer,men jeg ville vente til høsten...

Psykologen mente da kunne jeg kutte ut vivalene og heller prøve antipsykotika,nå er jeg usikker igjen...er jo ikke psykotisk,det vet jeg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre..phu!

Gjest Mirandolina

I den formen hadde jeg garantert latt være å kjøre uansett grunn.

Synd men sant, det er faktisk perioder i livet hvor man bør la være å kjøre og bruke taxi eller annet transportmiddel i steden :o(

Det er vel sant...men det er så synd....

Vil bare fungere normalt,vil så inderlig det--

Men vet ikke hvordan jeg skal klare det...uff nå er jeg sytete,men det er så dumt..

Har lyst å kjøre bil.

Annonse

Det er vel sant...men det er så synd....

Vil bare fungere normalt,vil så inderlig det--

Men vet ikke hvordan jeg skal klare det...uff nå er jeg sytete,men det er så dumt..

Har lyst å kjøre bil.

Jeg har også bil og har problemer med å få brukt den. Liker ikke å kjøre egentlig men den er kjekk for å komme fra sted til sted så det hender jeg savner å kjøre. Men den står veldig trygt nedi garasjen da og den er brukt to ganger på et år.

Kombinere vival med alkohol..?..neida..vet ikke :)

Fikk tilbud om innleggelse i sommer,men jeg ville vente til høsten...

Psykologen mente da kunne jeg kutte ut vivalene og heller prøve antipsykotika,nå er jeg usikker igjen...er jo ikke psykotisk,det vet jeg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre..phu!

Antipsycotica er det samme som antidepressiva som f.eks ssri.

Ssri brukes fortrinnsvis ved behandling av milde og moderate depresjoner, men også ved panikkangst, tvangshandlinger eller -tanker, og spiseforstyrrelser.

Gjest Mirandolina

Jeg har også bil og har problemer med å få brukt den. Liker ikke å kjøre egentlig men den er kjekk for å komme fra sted til sted så det hender jeg savner å kjøre. Men den står veldig trygt nedi garasjen da og den er brukt to ganger på et år.

Godt å høre det da :)

Blir litt "missunnelig" på mine veninner som "suser rumdt" uten problemer...tenker "hva er mitt problem egentlig"?

Takk for forståelsen :)

Gjest Mirandolina

Ssri brukes fortrinnsvis ved behandling av milde og moderate depresjoner, men også ved panikkangst, tvangshandlinger eller -tanker, og spiseforstyrrelser.

Er det det samme..men det virker ikke likt?

Jeg ville ha antidepressiva,men fikk ikke det..det var de som måtte avgjøre hva jeg trengte,men jeg tror jeg vet litt selv,om hva jeg trenger....

ER ikke psykotisk,det er sikkert,men vet jeg har en "underlig tro" i noens øyne..

Gjest Mirandolina

Jeg ville ha antidepressiva,men fikk ikke det..det var de som måtte avgjøre hva jeg trengte,men jeg tror jeg vet litt selv,om hva jeg trenger....

ER ikke psykotisk,det er sikkert,men vet jeg har en "underlig tro" i noens øyne..

Gjest Mirandolina

Annonse

Gjest Mirandolina

Regelen om at en skal føle seg opplagt osv osv gjelder uansett medisininntak eller ikke.

Konkret for Vival (diazepam) er det satt en grense på 15 mg døgndose. De som brker mer, skal ikke kjøre bil.

Takk for oppklarende svar,da får jeg holde meg til 15 mg,da blir jeg jo ikke tatt for promille pga det,var det jeg fryktet....

Kjører jo ikke bil når jeg er helt "fjern i hode",det går jo bare ikke,man kan ikke kjøre bil når man ikke er opplagt,vet det..men er lei av å ikke være opplagt,derfor prøver jeg å ikke være uopplagt.

Det kan jo hjelpe å visualisere,"late som alt er i orden",lure seg selv til å tro det..men det trengs energi til det også.Men leste en plass,"ikke tenk på hva du er,men hvem du vil være"

Det er jo sant,på en måte velger vi hvem vi vil være :)

Men det er ikke alltid kroppen er med på det..er vel derfor jeg blir mye fysisk uvel også for tiden kanskje,kvalm,svimmel og vondt

overalt.

Det er slitsomt...men det vet vel alle her inne alikevel,hvordan det er...

Gjest Hei33

Jeg mener og tror at antipsykotika IKKE er det samme som antideprissiva, Lurveline! Det er to forskjellige ting. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...