Gå til innhold

Høyder på Tusenfryd


Speak

Anbefalte innlegg

Tenkte oss en tur på Tusenfryd. Ser at billettene henger sammen med høyden på barnet. Hvor nøye er de på høyden? Tenker både på hva ho får lov til, og inngangsbillett.

Og sjekker de billetten før attraksjonene for å se om ho er høy nok, eller måler de ved hver attraksjon?

Det er vel noen som vil "henge meg" litt nå, men jeg har ei jente på 7 år som gjerne vil gjøre veldig mye, men som er lita og blir stoppet p.g.a. det. Litt kjedelig når alle andre på hennes alder får lov.

Har ikke målt ho på et par mnd., men da var ho 115 cm. Er vel brått 116 nå + at de vel blir målt med sko på. Ho vil jo da være veldig nær det magiske 120-tallet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sette på henne et par ekstra høye sko - event. innleggsåler :-)

Ja, jeg får vel det:-) Skal uansett ta en måling på henne i ettermiddag før jeg kjøper billetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna blir målt ved hver attraksjon.

Jeg skjønner at det er kjedelig å ikke få være med på alt man vil, men det handler om noe så sentralt som sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisan12

Var der i helgen, og hun vi har er 117 cm, så hun fikk ikke kjørt Supersplash og da ble det bråk......

Alle de andre hun ikke kunne ta var helt ok, men Supersplash skulle hun veldig gjerne kjørt....

De måler på hver attraksjon og er veldig strenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i helgen, og hun vi har er 117 cm, så hun fikk ikke kjørt Supersplash og da ble det bråk......

Alle de andre hun ikke kunne ta var helt ok, men Supersplash skulle hun veldig gjerne kjørt....

De måler på hver attraksjon og er veldig strenge....

Såpass strenge ja. Så ho er 117 cm + sko? Eller 117 med sko?

Men ho er vel brått et par år yngere enn snuppa vår.

Tusen takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna blir målt ved hver attraksjon.

Jeg skjønner at det er kjedelig å ikke få være med på alt man vil, men det handler om noe så sentralt som sikkerhet.

Forstår jo det. Men jeg er usikker på om det er mer farlig å sende en 5-åring på 120 cm i en attraksjon enn en 7-åring på 117. Alder spiller også inn mener jeg.

Men jeg forstår jo at Tusenfryd ikke kan ta hensyn til hvert enkelt barn. Bare så sårt for jenta mi som ser at ho er mindre enn andre jevnaldrende barn.

Ho har nok fått tildelt feil foreldre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jo det. Men jeg er usikker på om det er mer farlig å sende en 5-åring på 120 cm i en attraksjon enn en 7-åring på 117. Alder spiller også inn mener jeg.

Men jeg forstår jo at Tusenfryd ikke kan ta hensyn til hvert enkelt barn. Bare så sårt for jenta mi som ser at ho er mindre enn andre jevnaldrende barn.

Ho har nok fått tildelt feil foreldre:-)

Når det er snakk om sikkerheten, så er det vel ofte med tanke på sånne ting som har bøyler over skuldrene osv. Hvis man er under en viss høyde, så tror jeg man rett og slett ikke er like sikret.

I alle tilfelle, ikke "skyt" personen som står på hver enkelt attraksjon eller sett igang en diskusjon med vedkommende, de har en streng instruks å følge, og gjør bare jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i fornøyelsespark i England i ferien. Guttungen målte 139 cm og fikk ikke komme opp i attraksjonene hvor grensen var 140. Det er sikkerhet det går på, selv om det var veldig kjipt siden vi hadde (feil)målt ham hjemme før vi reiste og reiste dit kun fordi vi trodde han i år var stor nok ;) Så det blir tilbake neste år igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om sikkerheten, så er det vel ofte med tanke på sånne ting som har bøyler over skuldrene osv. Hvis man er under en viss høyde, så tror jeg man rett og slett ikke er like sikret.

I alle tilfelle, ikke "skyt" personen som står på hver enkelt attraksjon eller sett igang en diskusjon med vedkommende, de har en streng instruks å følge, og gjør bare jobben sin.

Neida, skal ikke lage noe rabalder for den personen det gjelder. De må jo bare gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde noe av samme dilemma med stesønnen min i fjor. Han skulle få være med pappa og storebror på Tusenfryd, og vi målte ham før de dro. Mener å huske at med sko var han ca. 119,5 - så vi ba ham huske på å stå rett i ryggen og håpet på det beste.

Det gikk fint, han fikk kjørt alt. Men de er strenge, og det er nok en grunn til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er strenge med høyden.. Men jeg fikk inn søstra mi på barnebillett en sommer, mens hun fikk kjøre alt... Litt sleipt, men det var de som sa summen så jeg bare betalte jeg! :) Er 120 cm på en del ting, og 140 på de tingene som går fortest som f.eks speedmonster. Og det er gode grunner til det. Er sikkerheten det er snakk om.

Lillesøsteren min tok thundercoaster (tre berg- og dalbanen) da hun kom inn på barnebillett, og jeg var sikker på at hun skulle falle ut under turen. helt grusom opplevelse, satt bare og holdt henne for det så ut som om hun skulle skli ut. Hun tok den bare en gang det året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er strenge med høyden.. Men jeg fikk inn søstra mi på barnebillett en sommer, mens hun fikk kjøre alt... Litt sleipt, men det var de som sa summen så jeg bare betalte jeg! :) Er 120 cm på en del ting, og 140 på de tingene som går fortest som f.eks speedmonster. Og det er gode grunner til det. Er sikkerheten det er snakk om.

Lillesøsteren min tok thundercoaster (tre berg- og dalbanen) da hun kom inn på barnebillett, og jeg var sikker på at hun skulle falle ut under turen. helt grusom opplevelse, satt bare og holdt henne for det så ut som om hun skulle skli ut. Hun tok den bare en gang det året...

Hadde vært OK om ho kunne tatt de tingene det er 120 cm på. Men jeg ser at de er strenge der, så det går vel ikke. Men jeg skal ta på sko og måle henne da vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-åringen her er såvidt under 120, og fikk ikke kjøre karusellene for de over 120. Ikke snakk om.

Jenta raste, for broren fikk jo lov! Det hjalp heller lite...

Som de andre sier, er det sikkerheten det går på, så det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-åringen her er såvidt under 120, og fikk ikke kjøre karusellene for de over 120. Ikke snakk om.

Jenta raste, for broren fikk jo lov! Det hjalp heller lite...

Som de andre sier, er det sikkerheten det går på, så det er helt greit.

Ja, jeg får ta fram målebåndet etterpå. Og i tillegg forberede henne på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål henne, du. Min 5-åring var 116 cm for kort tid siden, men da vi var i Spania kikket jeg stadig på henne og tenkte "jammen er hun blitt lang", og da hun ble målt ved radiobilene på Terra Mitica (Benidorms svar på Tusenfryd), var hun 120.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål henne, du. Min 5-åring var 116 cm for kort tid siden, men da vi var i Spania kikket jeg stadig på henne og tenkte "jammen er hun blitt lang", og da hun ble målt ved radiobilene på Terra Mitica (Benidorms svar på Tusenfryd), var hun 120.

Skal gjøre det. Men tviler på at ho har strekt seg så mye. Så at buksene ble veldig korte i løpet av et par mnd. i våres, men etter det kan det vel ikke ha skjedd så mye.....tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...