Gå til innhold

Boarderline-personlighetsforstyrrelse.Hjelp.


Gjest Lisssss

Anbefalte innlegg

Gjest Lisssss

Skreiv innlegg her for lange siden om at jeg kunne ha boarderline. Jeg er bare nødt for å ha en personlighetsforstyrrelse. Jeg er veldig normal når jeg er normel. F.eks. nå-helt rolig og grei. Men så får jeg plutselig "anfall" for en bagatell. Da kaster jeg på ting, smeller til samboeren min, slår meg sjøl i hue, smeller hardt med dører osv. Da hjelper ingenting som samboeren min sier. Alt han sier er ille i mine ører og jeg ber han dra til helvete, at jeg ikke vil være sammen med han lenger etc.

Som regel skjer det hvis jeg føler jeg har for mye press på meg av et eller annet slag og jeg føler at nå takler jeg ikke mer. Da friker jeg ut. Det varer ikke lenge heller. Jeg er toppen sint 1/2 time-1 time.

Samboeren min blir jo fortvilet og han hiver meg vel ut en vakker dag. Det som hindrer han er vel at vi har barn sammen. Det er heller ikke godt for selvtilliten å vite at vi er sammen bare pga. barna.

Jeg har konstatnt dårlig samvittighet overfor han og det er bare han som vet om denne upassende oppførselen min. Jeg reagerer bare sånn overfor han når det ikke er andre tilstede. Skulle jo tro jeg klarte å kontrollere det da.Men det gjør jeg ikke. Jeg har null kontroll over det. Jeg er livredd for at han skal si det til noen for jeg synes det er kjempepinlig. Hadde jeg vært sånn hele tiden så hadde det sikkert vært ok om han hadde fortalt det, men jeg er jo for det meste normal og da synes jeg det er pinlig å av og til ha en sånn irrasjonell oppførsel.

Samboeren min sier at jeg er sinnsyk når jeg får disse anfallene. Da skriker han til meg at jeg er jo sinnsyk og da blir jeg enda verre.

Det skjer sikkert et par ganger i uka og jeg aner aldri på forhånd at det kommer til å skje. Senest hendte det i går. Da endte det med at han stakk og kom igjen etter at jeg hadde sovnet. Så vi traff ikke på hverandre igjen før i ettermiddag da han kom fra jobb. Da var vi helt vanlig og snakket ikke om det i det hele tatt enda jeg ba han flytte ut kvelden før. Dette er standard-dagen derpå er det liksom glemt og jeg er blid igjen, mens han naturlig nok er litt mer avholdende, men ikke sur altså.

Hva skal jeg gjøre med dette? Snart har jeg ikke samboer lenger. Noen som er like fæl som meg? Det hadde vært litt trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg er svært usikker på om dette er borderline. Du skriver at du ikke er slik i forhold til andre. Du forteller heller ikke om andre symptomer enn ditt bråe og ukontrollerte sinne.

Jeg hadde for noen år siden en pasient som beskrev situasjonen akkurat som deg. Jeg ville først gi dem parterapi, men mannen ville ikke ta fri på jobben.

Derfor ble det til at hun forsøkte Seroxat 20 mg. Det ble "innertier". Samlivet forandret seg drastisk. Hun fikk til og med tilbakemelding fra barnehagen om at barna hadde blitt langt roligere og virket mer trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisssss

Jeg er svært usikker på om dette er borderline. Du skriver at du ikke er slik i forhold til andre. Du forteller heller ikke om andre symptomer enn ditt bråe og ukontrollerte sinne.

Jeg hadde for noen år siden en pasient som beskrev situasjonen akkurat som deg. Jeg ville først gi dem parterapi, men mannen ville ikke ta fri på jobben.

Derfor ble det til at hun forsøkte Seroxat 20 mg. Det ble "innertier". Samlivet forandret seg drastisk. Hun fikk til og med tilbakemelding fra barnehagen om at barna hadde blitt langt roligere og virket mer trygge.

Kan jeg få seroxat gjennom vanlig lege eller må jeg til psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Kan jeg få seroxat gjennom vanlig lege eller må jeg til psykolog?

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er akkurat sånn som meg!

Jeg har begynnt på antidep. pga problemene mine. Har du lyst til å maile meg, så si i fra og du skal få adressen. Det hadde vært bra å snakka med noen som er like "gal" som jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisssss

Du er akkurat sånn som meg!

Jeg har begynnt på antidep. pga problemene mine. Har du lyst til å maile meg, så si i fra og du skal få adressen. Det hadde vært bra å snakka med noen som er like "gal" som jeg.

Ja, jeg har lyst å maile deg. Bare gi meg adressen din du, så skal jeg lage meg ei hotmailadresse jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat får du hos allmennlegen din.

Kjære lissssss.

Seroxat ødelegger din naturlige produksjon av søvnhormonet melatonin og antidepressiva og sovetabletter virker hemmende på kroppens egen produksjon av melatonin.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...