Gå til innhold

Hvor mange timer søvn trenger du?

Anbefalte innlegg

Gjest sånn er jeg.
Skrevet

Jeg sover til vanlig en fem til seks timer, fordi jeg er elendig på å komme meg i seng tidlig nok og fordi jeg står opp kl. fem på morgenen.

Når jeg får sove hvor lenge jeg vil så sover jeg somregel, desverre, bare en time eller to ekstra.

Ser ut til at dette har blitt et mønster hos meg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

9

• Sofline

5

• TrineE

3

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ingen problemer med å sove 10-12 timer, men i fjor hadde jeg en periode hvor jeg kunne sove så lenge jeg ville i lang tid, og var helt nødt til å ha på vekkerklokke allikevel, ellers ville hele døgnet forskøvet seg fordi jeg ikke var trøtt til samme tid på kvelden lenger.

Nå sover jeg stort sett 8 timer og er fornøyd med det.

Snacky1365380698
Skrevet

Uten vekkeklokke kan jeg sove både 12 og 13 timer, men våkner da som regel med hodepine og er nesten dårlig resten av dagen. 5timer blir litt for lite, men mellom 6-8 timer er perfekt.

Men så er jeg et A-menneske også, og elsker å ha laange, rolige morgener. Kl 23 om kvelden derimot, nøyaktig, har kroppen fått nok, og da er det sengetid.

Skrevet

Etter jeg har fått unger, er jeg overrasket over hvor lite søvn jeg egentlig trenger! Det kan gå flere uker der jeg sover maks seks timer om natta - og det går helt greit!

Før jeg fikk unger, kunne jeg lett sove det dobbelte!

Skrevet

Jeg sover på hverdaegn omtrent fra 0100 til 0700 - det blir vel 6 timer det. I helgen varierer det til at jeg sover i 12 timer til 3 :-)

Skrevet

Før jeg fikk barn var jeg utsovet etter 8 t 15 min. Nå er det ikke så ofte jeg kan sove til jeg våkner av meg selv helt uten forstyrrelser, men jeg tror jeg klarer meg med rundt 7 timer nå. 11 timer i strekk har jeg vel sjeldent eller aldri sovet tror jeg.

Skrevet

Jeg trenger ca 8 timer om natta. Får sjelden mer enn 6-7 timer, og føler meg sjelden uthvilt. (En av gledene ved å være mor...)

Får jeg sove så mye og lenge jeg vil, sover jeg ca 8 timer.

Skrevet

Fem hvis jeg strever mye med å sove, seks hvis jeg er heldig.

Skrevet

Trenger minst 9-10 timer, men det blir svært sjeldent så mye. Har problemer med å sovne om kvelden, og våkner tidlig om morgenen...

I helgene sover jeg ofte lengre (dvs ligger i senga og dupper av i 4.5 min, så våken, dupper av osv)

Skrevet

Til vanlig, når jeg skal på jobb, sover jeg ca 7 timer. De siste årene har det vært mye nattevåk også i løpet av de syv timene, men dette er heldigvis mye bedre nå.

Har vært på sydentur to ganger uten barn. Da sover jeg gjerne 9-10 timer et par netter, og deretter innstiller kroppen seg på ca åtte timers søvn :-)

Skrevet

Om jeg ikke har underskudd på søvn så trenger jeg ca. 8 timer. Litt mindre på sommeren enn på vinteren.

Skrevet

Jeg kan uten problemer nøye meg med 5-6 timer. For meg er det viktigere at jeg legger meg og står opp omtrent til samme tid hver dag, enn antallet timer søvn hver natt. Det mest ideelle timeantallet for meg er nok rundt 8 timer. Sover jeg mer enn det, våkner jeg gjerne støl og uopplagt med hodepine.

Skrevet

Har jeg ikke underskudd på søvn, 8 timer.

Men har stort sett alltid underskudd på søvn, så når jeg først får sove ut sover jeg 10-14 timer.

Skrevet

Hva jeg trenger og hva jeg får er to forskjellige ting.

Jeg er ikke våken skikkelig om jeg ikke får ihvertfall 10 timers søvn og sover slik i helgene/når jeg har fri.

Ellers får jeg vel alt fra 4-6 timers søvn før jobb.Nytter ikke å legge meg tidligere, for jeg får bare ikke sove.

Skrevet

6-7 timer holder. Men det er godt å sove lenger også, da kan det en sjelden gang bli 8-9 timer.

Skrevet

Jeg legger meg i halv tolv-tolv-tida og står opp kl seks.

Hva blir det, da? Jo: Jeg fant det ut! 6-6,5 timer søvn hver natt hverdagene. (Og jeg greier meg fint med det.)

Fredag og lørdag legger jeg meg rundt to, og våkner igjen ca åtte (en frøken vil se barne-tc). Men jeg sovner igjen og ligger som oftes til rundt halv elleve.

Skrevet

om jeg skal opp tidlig så får jeg sove mellom 5-7 timer. kan jeg sove så lenge jeg vil kan jeg sove 10- 13 timer...

Skrevet

:-) Ja, det har jeg.. Begynner å tro jeg bare ER sånn.

Men nå skal jeg legge meg i selen (eller kanskje heller i sengen, haha:-)) Må prøve å skjerpe meg mht regelmessige leggetider, ihvertfall, så jeg har et bedre utgangspunkt.

Er nok et utpreget B-menneske, men frustrerende å være konstant trøtt. Bortsett fra om kvelden!

Jeg er trøtt om kvelden også jeg... hvis jeg har stått for sent opp. :-)

Skrevet

Prøver å sove til samme tid hver dag og det blir en 7-8 timer.

Det er viktig å sovne og stå opp til samme tid hver dag, da blir man ikke trett og da kan man greie seg med 5-6 timer også.

Skrevet

Jeg er trøtt om kvelden også jeg... hvis jeg har stått for sent opp. :-)

Uff, vi er noen trøttinger :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...