Gå til innhold

Lærere bør ikke drikke!


Gjest Barnemor

Anbefalte innlegg

Altså, det er forskjell på å ta en utepils og å drikke seg snydens, kanon full!

Hvis jeg hadde møtt mine barns lærere i... eh... sterkt beruset tilstand, hadde jeg mistet respekten for vedkommende.

Det samme gjelder legen min, eller gynekologen eller presten eller professor ditten eller datten.

Zåååh, schååål alle som gode lærere skal bli!

Avholdende hilsen

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • muriel

    31

  • Dorthe

    16

  • keinstein

    12

  • citygirl

    11

Mest aktive i denne tråden

Neineinei, ikke noe gæærnt trådtroll her.

Jeg har alltid hørt at alkoholikere blir mye fortere full, kun etter noen få øl.

Jeg har alkoholiker i slekta med samme erfaring.

Arrester meg gjerne på det om jeg er feilinformert.

Jeg får ta en kikkerunde inne på rusforum og se hva de skriver der. :)

Så du konkluderer med at sånn er alkoholikere generellt? *Rister på hodet*

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trekommafjorten

Nei, selvfølgelig er jeg ikke enig i det, det er noe av det aller verste jeg har hørt foreslått, og av flere årsaker.

Det er vilt overformynderi, galskap og tull &tøys, og dessuten synes jeg det er pølsevev at unger ikke skal kunne se voksne ta seg en øl, på sin egen fritid. Æsj.Det har de neggu ikke vondt av. Derimot tror jeg de har skikkelig vondt av geskjeftige, puritanske & overformyndende megger som tror at unger har vondt av absolutt alt og at de dessuten er navet i hjulet i hver situasjon.

Sånne får ikke bare et oppkonstruert forhold til alkohol, men antagelig et til seg selv og alle andre også.

Oppriktig talt.

Det var da svært. Er enig i den første delen din. Det få vet, er at det omtalte stedet har et nokså anstrengt forhold til øl. Det samme gjelder nabokomunnen Volda. Deres forhold til øl var så anstrengt at kommunestyret i sin tid nektet butikker å selge alkoholfri øl ! Jeg tuller ikke !

Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Men Øystein Sunde lagde i sin tid ei vise som harsellerte med dette. "Øl i Volda" het den.

Riktignok mange religøse på den kanten, men neppe megger som du kalte dem. Ikke det jeg har sett.

Det som er ille både med artikkelen og holdningene hos mange i Ørsta+Volda er viljen til mer eller mindre sette likhetstegn mellom fyll og det å ta seg en øl eller to. Lærere skal være forbilder, men ødelegger det ikke ved måtehold. Artikkelen har en underlig vinkling på dette, I disse agurktider makter media å sette alt på spissen, som du vet ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Altså, det er forskjell på å ta en utepils og å drikke seg snydens, kanon full!

Hvis jeg hadde møtt mine barns lærere i... eh... sterkt beruset tilstand, hadde jeg mistet respekten for vedkommende.

Det samme gjelder legen min, eller gynekologen eller presten eller professor ditten eller datten.

Zåååh, schååål alle som gode lærere skal bli!

Avholdende hilsen

Nå tuller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Altså, det er forskjell på å ta en utepils og å drikke seg snydens, kanon full!

Hvis jeg hadde møtt mine barns lærere i... eh... sterkt beruset tilstand, hadde jeg mistet respekten for vedkommende.

Det samme gjelder legen min, eller gynekologen eller presten eller professor ditten eller datten.

Zåååh, schååål alle som gode lærere skal bli!

Avholdende hilsen

Nå tuller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke tanken på å forby drikking for lærere, men jeg har en selvpålagt holdning - jeg drikker meg aldri full og holder meg til fartsgrensa.

Jeg føler jeg hadde mistet mye av min respekt hos elevene mine hvis jeg ble observert full eller ble tatt for å kjøre for fort.

( har elever på vgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. To fag jeg ikke kan utstå!

Da kan jeg kanskje få hjelp, da? Strøk på siste eksamen i matematikk 1. året... *grumpf*

Et pietistisk liv er nødvendig for lærere, så mye er sikkert.

*knepper hender og titter på mannen min. Nå må vi knulle, vennen min. Om et år blir det ikke mer!*

Ja, da gjelder det å stå på det siste året! *glis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren min på ungdomsskolen rett og slett hoppa over det kapittelet i "helselære". Det gjorde jentenes lærer også. Enkelt og greit. Det sto helt til slutt i boka. 20 sider. Alle venta på det, og så ble vi så skuffet. Men vi leste det selv da.

På skolen til ei venninne ble klassen delt i jente- og guttegruppe. Dette var siste året på barneskolen, og jentene fikk en ordentlig FRØKEN som snakket om den gode kilingen i magen når man er forelska, om varme blikk og holde i hånda.

Læreren til guttene sa at "Hvis dere skal imponere ei jente, er det bare å klaske kuken i bordplata!"

(Og dette er gudsens sanning, faktisk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skolen til ei venninne ble klassen delt i jente- og guttegruppe. Dette var siste året på barneskolen, og jentene fikk en ordentlig FRØKEN som snakket om den gode kilingen i magen når man er forelska, om varme blikk og holde i hånda.

Læreren til guttene sa at "Hvis dere skal imponere ei jente, er det bare å klaske kuken i bordplata!"

(Og dette er gudsens sanning, faktisk.)

Godt å høre at lærere er mennesker.

På landet var skolene små, og læreren bodde i skolestua. Den gamle læreren ble sparka for fyll, og den nye ankom.

Den nye spurte klassen hva den gamle læreren pleide gjøre om morgenen - for å løse opp stemningen litt i begynnelsen.

En elev sa

"Han pleide å sette seg i underbuksa på vedkassa, legge hodet i henda og rope: "Fy faen - så vondt i hue jeg har!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Som jeg allerede har sagt: Jeg blir nok en råtten lærer.

Drikker alkohol (av og til) forelsker meg, puler, spiser sjokolade.... Jeg sliter virkelig.

Aldri i verden om jeg ville hatt barna mine hos deg, herregud...

Godt jeg bare eier bhg og ikke jobber der selv, sier jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det?

Hvorfor? Jeg er imot at folk drikker seg snydens. Og folk i posisjoner som tilsier respekt, mister jeg respekten for hvis de viser seg kraftig beruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke tanken på å forby drikking for lærere, men jeg har en selvpålagt holdning - jeg drikker meg aldri full og holder meg til fartsgrensa.

Jeg føler jeg hadde mistet mye av min respekt hos elevene mine hvis jeg ble observert full eller ble tatt for å kjøre for fort.

( har elever på vgs)

Samme som meg. (har ikke elever på vgs, men er lærerstudent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje tvert imot.

Jeg tror barna har godt av å oppleve at

* man ikke MÅ drikke alkohol for å ha det hyggelig

* det går an å drikke LITT alkohol, uten at det ender som flatfyll

* voksne kan ta et glass øl/vin/whatever, og ferdig med det.

Jeg tenkte mer på de stakkars lærerene som får elevene oppi ølen sin jeg ;-)

De må da kunne ta en pils uten å bli glodd på av foreldre og elever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann liker ikke pils han :o) så han foretrekker brus.

Og så foretrekker han Laguna framfor meg de gangene vi har vært med henne for hun skjemmer ham bort med pølser og blader :o)

Og Kinderegg! :)

Mens kjipe flyfly kjøper bare frukt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...