Gå til innhold

Lærere bør ikke drikke!


Gjest Barnemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • muriel

    31

  • Dorthe

    16

  • keinstein

    12

  • citygirl

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12

Hva lærerene gjør på sin fritid er ikke min sak.

En utepils ser jeg på som harmløst!

Så lenge de ikke har alkoholproblem, så går jo ikke det ut over jobben.

En lærer må få leve ett helt normalt liv, på linje med oss andre, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig, så lenge de ikke tar utepilsen i skoletiden! :-)

mvh

Ja vett du hva. Det får være grenser. Så lenge det ikke skjer i skoletiden eller i samhandling med barn ellers, så må det vel være vannari om de tar seg en utepils eller 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle verdens dager skulle ikke en lærer få ta seg en utepils?

Da kan vi jo like gjerne nekte barnevernsansatte, sosialkontoransatte, barnehagetanter og prester å ta seg en øl.

Bare tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal arbeidsgiver også bestemme over folk utenom arbeidstid?

Da blir pubene her tomme for halvparten av de som drikker utepils er jobber i sosialtjenesten, innen psykisk helsevern, helsevesenet og barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rollemodeller

Jeg er enig i at lærere og andre i tilsvarende stillinger er viktige rollemodeller, også utenfor arbeidstiden.

Og kan tilstrebe å leve ut visse deler av livet sitt andre steder enn der elevene har sitt sosiale liv.

At læreren på videregående er ute på byen (med alt det innebærer) på samme diskotek som elevene, synes jeg ikke noe om.

Men å ta en utepils i solen, og at en elev eller foreldre kan se dette, må det selvsagt ikke settes ned forbud mot. Det blir latterlig.

Men det kommer jo litt an på hvor man bor og hvilke steder man frekventerer, det er enklere i Oslo enn på små steder med en eneste sliten cafe med ølservering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnemor

Helt uenig, så lenge de ikke tar utepilsen i skoletiden! :-)

mvh

En tidligere lærer tok pilsen på skolen, i timen. Ølflaska sto på kateteret, jepp det er helt sant. Han var skikkelig hippie, og alkoholiker. :)

Lærere bør være avholds når de viser seg offentlig, det passer seg ikke å sitte å ta utepils når elevene passerer forbi serveringsstedet.

Hva de gjør i sitt eget hjem er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Som lærerstudent øver jeg meg allerede på å gå i drakt, isteden for de vanlige T-skjortene med tvilsomme motiver.

Så snart jeg er uteksaminert blir det slutt på pils, rødvin, røyking og puling.

Eller forresten - kanskje et lite lørdagsknull en og annen gang. Med lyset av, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Helt enig. Som lærerstudent øver jeg meg allerede på å gå i drakt, isteden for de vanlige T-skjortene med tvilsomme motiver.

Så snart jeg er uteksaminert blir det slutt på pils, rødvin, røyking og puling.

Eller forresten - kanskje et lite lørdagsknull en og annen gang. Med lyset av, selvsagt.

"Eller forresten - kanskje et lite lørdagsknull en og annen gang. Med lyset av, selvsagt."

Nei det synes jeg ikke at du skal, det må bli med de gangene det utelukkende gjøres for og produsere avkom! Henda på dyna ellers! *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Som lærerstudent øver jeg meg allerede på å gå i drakt, isteden for de vanlige T-skjortene med tvilsomme motiver.

Så snart jeg er uteksaminert blir det slutt på pils, rødvin, røyking og puling.

Eller forresten - kanskje et lite lørdagsknull en og annen gang. Med lyset av, selvsagt.

Enig. Lærere bør ikke ha lov til å ha sex med lyset på.

Eller kanskje lærere, men slettes ikke prestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jeg ikke enig i.

Lærere må få ta seg en utepils, eller gå på reataurant og drikke vin til maten på fritida. Som alle andre.

En helt annen sak er hvis de har et alkoholproblem og stiller beruset eller i bakrus på jobb. Det er ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnemor

Skal arbeidsgiver også bestemme over folk utenom arbeidstid?

Da blir pubene her tomme for halvparten av de som drikker utepils er jobber i sosialtjenesten, innen psykisk helsevern, helsevesenet og barnevernet.

Det er litt rart det der, skulle tro det var lavstatusjobber!

Det er altfor lett å bli lærer og dårlig kontroll av vandel.

Men hvorfor er det sosialarbeiderne som drikker mest ute?kanskje denne gruppen drikker mest generelt over det hele?

Vet ikke om det er laget noen statistikk over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnemor

Nei, det er jeg ikke enig i.

Lærere må få ta seg en utepils, eller gå på reataurant og drikke vin til maten på fritida. Som alle andre.

En helt annen sak er hvis de har et alkoholproblem og stiller beruset eller i bakrus på jobb. Det er ikke akseptabelt.

Kanskje du har rett, men de bør i det minste aldri drikke seg full eller synlig beruset offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere bør ligge meget lavt mellom kl. 15 og 08. Null alkohol / tobakk, null godterier og null kjønnsliv.

Helst bør de gjøre det mange småskolebarn har trodd opp gjennom årene - være en del av inventare på skolen og overnatte der

synes lærerdatteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - ikke enig.

Skal det samme forøvrig gjelde;

Politikere - leger - sykepleiere - førskolelærere - tannleger - prester - dagmammaer etc etc????

Og i samme farta - ingen av de overfornevnte bør vel heller røyke i fritiden sin?

Overformynderi kaller jeg sånt.

My God.

Velger å le av slike forslag. Alternativt kan en grine litt.

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart det der, skulle tro det var lavstatusjobber!

Det er altfor lett å bli lærer og dårlig kontroll av vandel.

Men hvorfor er det sosialarbeiderne som drikker mest ute?kanskje denne gruppen drikker mest generelt over det hele?

Vet ikke om det er laget noen statistikk over dette.

Det er bare min erfaring her jeg bor. Trodde det var en gjeng med slubberter jeg helt til jeg begynte å snakke med dem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...