Gå til innhold

Lærere bør ikke drikke!


Gjest Barnemor

Anbefalte innlegg

Om foreldre som fester mens barna er der: mine barn har helt t il de ikke gad lenger, vært med i store selskaper hjemme, der det ble servert vin osv. Av og til hendte det nok at de så en og annen gjest som ikke var helt edruelig av seg. Det tok de veldig pent. De visste at det gikk over.

Nå er alle barna voksne, og har et behersket forhold til alkohol, vil jeg si. En av dem drikker nesten aldri alkohol i det hele tatt.

Jeg spurte den yngste da hun var sånn ti-tolv år om hun noen gang kunne si at hun hadde sett meg beruset. Da sa hun ja. En gang. Da vi hadde sankthansfest med hele slekta på stor øy. - Nei! sa jeg. - Det kan du ikke ha sett! (jeg husket ikke meg sjøl som noe beruset den kvelden).

Da svarte hun: - Joh! For den kvelden kom du bort til meg TRE ganger, bøyde deg ned og så meg inn i øynene mens du sa: - Du har vel tatt allergitabletten din? Og jeg sa JA! alle tre gangene.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • muriel

    31

  • Dorthe

    16

  • keinstein

    12

  • citygirl

    11

Mest aktive i denne tråden

"Jeg kan godt ta et par pils med minstemann".

Du er så herlig liberal, Dorthe! *fnis*

Minstemann liker ikke pils han :o) så han foretrekker brus.

Og så foretrekker han Laguna framfor meg de gangene vi har vært med henne for hun skjemmer ham bort med pølser og blader :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre sitter vel ikke akkurat og drikker med barna sine som tilskuere?

Barna har normalt barnevakt, sendes til slektninger som besteforeldre o.l. om foreldrene skal feste har jeg inntrykk av.

Forskjell på å feste, og å ta seg en øl på en restaurant!!!!

P.g.a. alkoholproblemer i familien er jeg VELDIG stikt med hensyn til alkohol, men jeg tar meg en øl selv om snuppa er der alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Man har ikke rett til sånne meninger synes jeg, det blir for sykt og for 1500 tallet eller noe for meg. Dama er ikke helt god da, eller så har hun ikke helt tenkt gjennom saker og ting.

Og det føler du behov for å påpeke?

Poenget er; alle har RETT til å mene hva de vil - og så lenge de presenter så ufarlige meninger som dette på en høflig måte, så har de rett på en hyggeligere tone i tilbakemeldingene enn dette.

Det er så unødvendig å si at noen ikke er gode i hodet el, og pepre med utropstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du dum? Dette er noe av det mest uintelligente molborølet jeg har lest på lenge. Heldigvis er det ikke mange som støtter slikt halv-psykopati.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Om foreldre som fester mens barna er der: mine barn har helt t il de ikke gad lenger, vært med i store selskaper hjemme, der det ble servert vin osv. Av og til hendte det nok at de så en og annen gjest som ikke var helt edruelig av seg. Det tok de veldig pent. De visste at det gikk over.

Nå er alle barna voksne, og har et behersket forhold til alkohol, vil jeg si. En av dem drikker nesten aldri alkohol i det hele tatt.

Jeg spurte den yngste da hun var sånn ti-tolv år om hun noen gang kunne si at hun hadde sett meg beruset. Da sa hun ja. En gang. Da vi hadde sankthansfest med hele slekta på stor øy. - Nei! sa jeg. - Det kan du ikke ha sett! (jeg husket ikke meg sjøl som noe beruset den kvelden).

Da svarte hun: - Joh! For den kvelden kom du bort til meg TRE ganger, bøyde deg ned og så meg inn i øynene mens du sa: - Du har vel tatt allergitabletten din? Og jeg sa JA! alle tre gangene.

:o

Et typisk tegn på at noen er søpledrita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Barnemor

Nå er vel allerede de eleven på videregående som er ute drita fulle så hvilket problem det skulle utgjøre at de også ser lærern der fatter jeg ikke. Dama må være helt sprø? Fra indre meninghet på vestlandet?

"Indre menighet på Vestlandet"

*flire*

Denne kanskje? skikkelig gladkristen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest potetmoss

Og det føler du behov for å påpeke?

Poenget er; alle har RETT til å mene hva de vil - og så lenge de presenter så ufarlige meninger som dette på en høflig måte, så har de rett på en hyggeligere tone i tilbakemeldingene enn dette.

Det er så unødvendig å si at noen ikke er gode i hodet el, og pepre med utropstegn.

Dette er ikke ufarlige meninger. Slike folk ønsker å styre folk til noe som de selv mener er riktig, kontrollerende. Folk må da gjøre som de vil, innenfor loven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnemor

Nå er vel allerede de eleven på videregående som er ute drita fulle så hvilket problem det skulle utgjøre at de også ser lærern der fatter jeg ikke. Dama må være helt sprø? Fra indre meninghet på vestlandet?

"Indre menighet på Vestlandet" *flire*

Denne kanskje?http://www.kristkirken.no/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=136

Skikkelig gladkristen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen med ansvar for andre burde drikke seg fulle i deres påsyn. Dermed mener jeg lærere (f.eks) burde velge en annen pub enn den som ligger ved siden av skolen om de ikke kan begrense inntaket.

Når det er sagt - så synes jeg generelt at alle arbeidstakere skal få gjøre som de vil på akkurat det punktet.

Det blir jo litt som å si til deg at du ikke skal få ta deg en utepils i dag fordi du har barn - tenk på hvilke signaler det sender til barnet ditt at du drikker på en tirsdag!!

Det blir for dumt :)

De fleste utepilsene inntas jo på høylys dag, da - og gjerne kombinert med mat. Det er stort sett noe annet enn fest og fyll.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

De fleste utepilsene inntas jo på høylys dag, da - og gjerne kombinert med mat. Det er stort sett noe annet enn fest og fyll.

"........................................"

Ikke sant :)

Litt usikker på om du vet hvor jeg bor, men her er det hvertfall en restaurant, og fire skoler i umiddelbar nærhet.

Det vil være naturlig å gå dit både for å spise, og å ta en utepils - men når lærerne skal ha fylleslaget sitt (som jeg antar de har på lik linje med oss andre), så synes jeg de kan velge et annet sted.

På samme måte som jeg ikke valgt en restaurant drevet av foreldre i bhg, eller en kunde der jeg jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnemor

Dette er ikke ufarlige meninger. Slike folk ønsker å styre folk til noe som de selv mener er riktig, kontrollerende. Folk må da gjøre som de vil, innenfor loven?

Du tar dette personlig og virker angripende i dine ytringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

Om foreldre som fester mens barna er der: mine barn har helt t il de ikke gad lenger, vært med i store selskaper hjemme, der det ble servert vin osv. Av og til hendte det nok at de så en og annen gjest som ikke var helt edruelig av seg. Det tok de veldig pent. De visste at det gikk over.

Nå er alle barna voksne, og har et behersket forhold til alkohol, vil jeg si. En av dem drikker nesten aldri alkohol i det hele tatt.

Jeg spurte den yngste da hun var sånn ti-tolv år om hun noen gang kunne si at hun hadde sett meg beruset. Da sa hun ja. En gang. Da vi hadde sankthansfest med hele slekta på stor øy. - Nei! sa jeg. - Det kan du ikke ha sett! (jeg husket ikke meg sjøl som noe beruset den kvelden).

Da svarte hun: - Joh! For den kvelden kom du bort til meg TRE ganger, bøyde deg ned og så meg inn i øynene mens du sa: - Du har vel tatt allergitabletten din? Og jeg sa JA! alle tre gangene.

:o

Det verste jeg vet er å komme i selskap/fest der ungene er med. En ting er at de er med når vi spiser, men så må de jammen komme seg i seng.

Barn er skikkelige festbremser spør du meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant :)

Litt usikker på om du vet hvor jeg bor, men her er det hvertfall en restaurant, og fire skoler i umiddelbar nærhet.

Det vil være naturlig å gå dit både for å spise, og å ta en utepils - men når lærerne skal ha fylleslaget sitt (som jeg antar de har på lik linje med oss andre), så synes jeg de kan velge et annet sted.

På samme måte som jeg ikke valgt en restaurant drevet av foreldre i bhg, eller en kunde der jeg jobber...

Nei, jeg tror ikke jeg vet hvor du bor. Men jeg vet hvordan puppen din ser ut, så jeg går bare etter det hvis jeg skal finne deg :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann liker ikke pils han :o) så han foretrekker brus.

Og så foretrekker han Laguna framfor meg de gangene vi har vært med henne for hun skjemmer ham bort med pølser og blader :o)

Det er fint å ha en Laguna når man skal på kafè med de minste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Dette er ikke ufarlige meninger. Slike folk ønsker å styre folk til noe som de selv mener er riktig, kontrollerende. Folk må da gjøre som de vil, innenfor loven?

Innskriveren sa seg enig i noe - hun fremsto ikke som en psyk kontrollfreak.

Mitt poeng var bare; ta en hyggeligere tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at det er ingen mellomting mellom det å være totalt avholds å det å utføre skikkelig god, gammaldags grøftefyll, så det å ta seg en pils ute på en varm sommerdag leder jo lukt til fortapelsen.

Som han sa presten da han var ute og syklet og så en fyllik (en lærer??) som lå under et tre og drakk. Presten stanset sykkelen og så strengt på fylliken og sa:

"Vet du hvilken vei du er på nå, min gode mann? Du er på veien til fortapelsen!"

"jasså, ja." sa fylliken, "men da kommer du fram først du, da, som har sykkel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nei, jeg tror ikke jeg vet hvor du bor. Men jeg vet hvordan puppen din ser ut, så jeg går bare etter det hvis jeg skal finne deg :-)

"........................................."

*fniser*

Den er jo sjelden ute i friluft da - og ikke lyser den på himmelen heller...

Men jeg venter i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnemor

De fleste utepilsene inntas jo på høylys dag, da - og gjerne kombinert med mat. Det er stort sett noe annet enn fest og fyll.

"........................................"

Enig i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...