Gå til innhold

Lærere bør ikke drikke!


Gjest Barnemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 233
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • muriel

    31

  • Dorthe

    16

  • keinstein

    12

  • citygirl

    11

Mest aktive i denne tråden

Stakkars lærere. Men jeg er enig.

De er forbilder. Presten også. Og statsministeren og Asgeir.

Asgeir drikker da ikke offentlig! Han bare banker folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-eller kanskje det ikke passer seg for foreldrene å ta med seg barna forbi serveringsstedet mens lærerene sitter og koser seg med en utepils?

ingen tar skade av å se noen ta èn pils.

Nei, kanskje tvert imot.

Jeg tror barna har godt av å oppleve at

* man ikke MÅ drikke alkohol for å ha det hyggelig

* det går an å drikke LITT alkohol, uten at det ender som flatfyll

* voksne kan ta et glass øl/vin/whatever, og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har kanskje rett i det, jeg tok vel litt hardt i her for å få reaksjon :)

Men jeg mener bestemt at grensen går ved beruselse. Greit at en lærer tar en offentlig øl/vin til maten, men ikke drikker seg full.

Jeg syns ikke det tar seg ut med fulle folk i det store og hele, enten de er lærere eller ekspeditører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eller forresten - kanskje et lite lørdagsknull en og annen gang. Med lyset av, selvsagt."

Nei det synes jeg ikke at du skal, det må bli med de gangene det utelukkende gjøres for og produsere avkom! Henda på dyna ellers! *fnis*

Jeg har meg i søkk og kav, jeg da...

Men for det første så er jeg ikke ferdig utdanna, og for det andre så er jeg nyforelska.

Er det greit da, eller? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er dette hen i Oslo da? Det var ikke mer enn et par år siden jeg leste at foreldre som hadde med barn ble jagd ut av puben og var uønsket der det ble nytt alkohol.

Har tidene forandret seg, eller er det forskjell fra plass til plass?

Blir voksne med barn i følge jagd ut av puber, må det nok være fordi puber generelt er ment for "drekking" og ikke spising og dannet samtale. :)

Helt fra jeg var liten, var jeg med mor og far ut på restaurant når de feiret noe. Theatercafeen, Grand, sånne steder. Jeg var bare ett barn, da, og stille når jeg måtte. Men aldri ble det bemerket.

Det samme har jeg gjort med egne barn.

Sånn har det vært i Oslo så lenge jeg har levd. Men som sagt, er noen jagd ut av puber på grunn av barn, må det vel ha vært spesielle puber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ikke være lov å banke folk heller nå da?

Det har ikke jeg sagt. Mannen er skuespiller, ikke lærer.

Lærere som banker folk, er derimot styggedom.

Får føre det også opp på lista mi *sukk* Ett år igjen, så er det slutt på alle herlige nesestyvere og knasing i nesebrusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje tvert imot.

Jeg tror barna har godt av å oppleve at

* man ikke MÅ drikke alkohol for å ha det hyggelig

* det går an å drikke LITT alkohol, uten at det ender som flatfyll

* voksne kan ta et glass øl/vin/whatever, og ferdig med det.

At barn har godt av å se voksne drikke er blitt tilbakevist utallige ganger. Likedan det at barn bør "lære å drikke hjemme".

Barn har best av at voksne er totalavholdne. Men det ønsker ikke voksne være, derfor oppfinner de vikarierende årsaker og utflukter for å slippe totalavhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg sagt. Mannen er skuespiller, ikke lærer.

Lærere som banker folk, er derimot styggedom.

Får føre det også opp på lista mi *sukk* Ett år igjen, så er det slutt på alle herlige nesestyvere og knasing i nesebrusk.

Lærere må la seg snø helt ned, for ikke å høste moralisters vrede. De er eksempler for barna må skjønne.

De bør holde seg for gode til f eks oralsex. De skal være totalavholdne med alt, i hvert fall må de ikke røpe for barna at de er normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje Grünerløkka er rene fristaden da :)

Er de strengere ellers i byen, om du vet?

Det aner jeg ikke. Det er sjelden jeg beveger meg ut av Grünerløkka hvis jeg skal ta noen pils :o) Betaler heller 38 kr for en halvliter enn 60 for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barn har godt av å se voksne drikke er blitt tilbakevist utallige ganger. Likedan det at barn bør "lære å drikke hjemme".

Barn har best av at voksne er totalavholdne. Men det ønsker ikke voksne være, derfor oppfinner de vikarierende årsaker og utflukter for å slippe totalavhold.

Spørs hvordan du definerer "drikke". Tror ikke ungene har vondt av at mor eller far tar seg et glass til maten, f.eks. Men jeg tror IKKE de har godt av å være vitne til at adferden endres, om enn aldri så lite, pga. alkohol.

Ikke at det spiller så stor rolle for meg - kan ikke huske sist jeg rørte noe som helst med ungene i hus, ikke en gang etter leggetid.

Når det gjelder å "lære" å drikke (eller enda bedre: Å gi dem alkohol så du vet hva de drikker) er vi helt på linje.

Tåpelig naivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere må la seg snø helt ned, for ikke å høste moralisters vrede. De er eksempler for barna må skjønne.

De bør holde seg for gode til f eks oralsex. De skal være totalavholdne med alt, i hvert fall må de ikke røpe for barna at de er normale.

Uff og uff - jeg blir nok fullstendig mislykket som lærer, skjønner jeg.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky1365380698

Så lenge man ikke drikker på jobb...hvem bryr seg? Er likt for lærere som alle andre yrker. Jobb er jobb. Fritid er fritid!

Nytter ikke å være overbeskyttende og hysterisk. Sats heller litt mer på realistisk!

At noen får seg til å si noe slikt i 2006 er for meg mer sjokkerende. Og ikke minst patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sex da? Hvis ungene bor i nabolaget kan de titte inn om vinduene og se at læreren har sex med naboen. Da må alle lærere avstå fra sex siden det kan få unger på umoralske tanker. Sex er stygt som alle vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan du definerer "drikke". Tror ikke ungene har vondt av at mor eller far tar seg et glass til maten, f.eks. Men jeg tror IKKE de har godt av å være vitne til at adferden endres, om enn aldri så lite, pga. alkohol.

Ikke at det spiller så stor rolle for meg - kan ikke huske sist jeg rørte noe som helst med ungene i hus, ikke en gang etter leggetid.

Når det gjelder å "lære" å drikke (eller enda bedre: Å gi dem alkohol så du vet hva de drikker) er vi helt på linje.

Tåpelig naivt!

Et enkelt prinsipp er å spare dem for all alkohol så lenge som mulig. Nekte dem all befatning med alkohol så lenge de er mindreårige under 18. Å gi dem alkohol før det er lovlig er ren svik mot dem. Når vi vet med så stor sikkerhet at det er galt og skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff - jeg blir nok fullstendig mislykket som lærer, skjønner jeg.

:o)

En kvinnelig lærer røpet for elevene at oralsex var vanlig og godt. Det ble tatt svært ille opp i foreldrekretsen. Men til slutt måtte de innrømme at det var sant selv om de ikke ville snakke om det. Det var å snakke om det som var galt... liksom ... Det hele ble ganske flaut, og de fleste skjønte til slutt at de dreit seg ut med å prøve å underslå noe som var åpenbar virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...