Gå til innhold

å flytte til spania pga sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)
Skrevet

Hvis man får et bedre liv fysisk ved å flytte til et varmere strøk, har man da noen rettigheter. Hva med barnetrygd og uførepensjon?

Har do noen gode linker i denne forbindelse?

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Du beholder begge ytelsene, men uførepensjonen blir omregnet hvis du f.eks har garantipensjon som ung ufør, fordi du ikke får eksportere dette garantitillegget.

• 1 måned senere...
Skrevet
  Irene Grøneng skrev (På 9.4.2001 den 7.30):

Du beholder begge ytelsene, men uførepensjonen blir omregnet hvis du f.eks har garantipensjon som ung ufør, fordi du ikke får eksportere dette garantitillegget.

Jeg har en lignende problemstilling, og jeg jobber som besatt med trygdekontoret for å finne ut av dette.

I snart fem år har jeg slitt med psoriasis artritt, og i sommer ga jeg opp å jobbe, da jeg var mer syk en tilstede på jobben.

Jeg har eneansvar for to barn, og jeg ønsker sterkt å ta med disse til et år på Gran Canaria, da egen og andres erfaring tilsier at dette kan bedre på situasjonen. Å gå gjennom en høst, vinter og vår til her hjemme, vet jeg ikke om jeg kan klare, da jeg blir verre for hvert år!

Jeg har legeattest på at et slikt opphold kan ha stor betydning på sykdommen min, og saksbehandler på trygdekontoret forstår problemstillingen. Men hun kan ikke hjelpe meg, fordi det ikke finnes noen trygd jeg kan ta med til utlandet. Dette kan vel ikke stemme? Hva med alle de som reiser ned på trygd?

Hva må til for å få til et slikt opphold?

Setter pris på svar.

blopp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...